  • 1. Data: 2018-08-23 21:51:46
    Temat: Simplicity - dwie różne prowizje
    Od: Nika <w...@m...com>

    Czytam sobie TOiP Simplicity i tam są dwie pozycje:
    Prowizja za przewalutowanie Transakcji dokonanych
    w innej walucie niż PLN - 5,8%

    Prowizja od Transakcji przewalutowanej dynamicznie z waluty
    oryginalnej na walutę rachunku Karty w momencie dokonania
    Transakcji - 2%

    Podejrzewam, że to drugie to chodzi o możliwość wyboru czasem za granicą
    obciążenia karty od razu w złotówkach po ichnim kursie, ale czy na
    pewno? Ktoś może potwierdzić?

    - -
    Nika

    ---
    Avast.

  • 2. Data: 2018-08-23 22:06:14
    Temat: Re: Simplicity - dwie różne prowizje
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 23 Aug 2018 21:51:46 +0200, Nika napisał(a):
> [...]
    >
    > Podejrzewam, że to drugie to chodzi o możliwość wyboru czasem za granicą
    > obciążenia karty od razu w złotówkach po ichnim kursie, ale czy na

    Na moj gust to chodzi o DCC - Dynamic Currency Conversion.

    Czyli jak ci terminal/bankomat za granica zaproponuje, ze przeliczy
    naleznosc na zlotowki, i np zamiast 10 euro moze karte obciazyc na
    44PLN, to bank dodatkowo pobierze 88gr prowizji za ... no wlasnie,
    za co, przeciez nie za przewalutowanie.

    Bank musi zarobic, niezaleznie na czym :-)

    J.

  • 3. Data: 2018-08-24 09:41:54
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 23 sierpnia 2018 21:51:50 UTC+2 użytkownik Nika napisał:

    > Podejrzewam, że to drugie to chodzi o możliwość wyboru czasem za granicą
    > obciążenia karty od razu w złotówkach po ichnim kursie, ale czy na
    > pewno? Ktoś może potwierdzić?

    Tak, to jest właśnie ta sytuacja, nazywa się DCC.
    Simplicity, jedna z najlepszych KK do płacenia w PL, jest jedną z najgorszych do
    płacenia za granicą - np. chyba wciąż jako jedyni biorą dodatkową prowizję przy DCC,
    a "zwykła" prowizja jest jedną z najwyższych.
    Jak potrzebujesz KK za granicę, to zobacz MC world z wbk - prowizja średnia, ok.
    3-3,5% (na bankowym kursie waluty) - ale za to do końca roku promo z "dożywotnim
    zwolnieniem z opłat".
    Ew. santander consumer turbokarta, (chyba) visa z pocztowego lub visa z getoutu.

  • 4. Data: 2018-08-24 10:58:56
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    zwolnieniem z opłat".
    > Ew. santander consumer turbokarta, (chyba) visa z pocztowego lub visa z getoutu.

    A próbował ktoś revolutową albo kantorową aliora zapłacić za
    wypożyczenie auta?
    Da się czy w ogóle zrobić blokadę przy wypożyczeniu?

    --
    Pete

  • 5. Data: 2018-08-24 11:46:35
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 24 sierpnia 2018 10:58:55 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > A próbował ktoś revolutową albo kantorową aliora zapłacić za
    > wypożyczenie auta?
    > Da się czy w ogóle zrobić blokadę przy wypożyczeniu?

    Karty są wypukłe, więc jeśli obsługa nie wystawi języka na widok nadruku "debit", to
    przy wystarczających środkach z blokadą nie powinno być problemu - bo i dlaczego?

    Ale co kredytówka to kredytówka - stąd moje propozycje jedynie kredytówek
    złotówkowych, każda ma swoje wady i zalety:
    - wbk darmowa, ale 3-3,5%,
    - turbokarta - 1%, ale wymóg wydawania dla darmowości - no i popierdółka wydaje,
    - pocztowy - 0% (chyba), ale bezwarunkowo płatna + popierdółka,
    - visa (ale tylko visa !) getoutu - 0%, bezpłatna przy 5 pyknięciach/mc - ale to
    jednak getout.

    Jest jeszcze jedna nowinka czyli curve (https://www.imaginecurve.com/). Działa to
    tak, że dostajesz brytyjską debetówkę, zaś w apce "podłączasz" pod nią którąś z
    posiadanych "prawdziwych" kart (można wczytać kilka, ale na raz aktywna jest tylko
    jedna). I gdy płacisz kartą curve, obciążana jest "podłączona" karta.

    Zalety:
    - zero prowizji przy płatności w walucie karty,
    - kurs MC + 1% prowizji przy płatności w walucie innej niż waluta karty (np. za
    płatność 13,74zł pobrało mi 2,91 funta przy kursie NBP ok. 4,77zł/funt - skąd miałem
    funty - o tym za chwilę),
    - darmowe wypłaty z bankomatów w walucie podłączonej karty do równowartości 200
    funtów/mc - czyli da się za darmo+GP wypłacić z kredytówki, sprawdzone z KK db, a
    także wypłacać z debetówki z bankomatów, które normalnie nie są dla tej debetówki
    darmowe (tylko uwaga na euronet - chcą 13zł prowizji - więc póki to nie zostanie
    wyjaśnione to ten punkt jednak ograniczony) - oraz mieć więcej niż jedną darmową
    wypłatę z zagranicznego bankomatu dla debetówek kantoru aliora.

    Trochę mniejsze zalety:
    - 2 funty + 1% prowizji przy wypłacie z bankomatu w walucie innej niż waluta karty.

    Oraz w poruszonym temacie - w helpie piszą, że dla transakcji powyżej 150 funtów w
    hotelach i wypożyczalniach samochodów stosują specjalny tryb procesowania z
    odroczonym obciążeniem "podłączonej" karty - więc to może być właśnie coś fajnego.

    I jeszcze jest program poleceń - polecany i polecający dostają po 5 funtów na kartę
    curve rewards - tak, jak pisałem wyżej, można je wydać w sklepach czy necie (z
    bankomatu nie można).
    Mój kod polecający: DEKHX - tylko uwaga, można go wpisać tylko w jednym miejscu przy
    zamawianiu karty - trzeba puknąć w napis "Have a referral/promo code?" po wybraniu
    "zwykłej" karty curve - darmowej - ale PRZED puknięciem w duży niebieski guzik "I
    want this!".

  • 6. Data: 2018-08-24 14:20:09
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 24 Aug 2018 02:46:35 -0700 (PDT), w
    <4...@g...c
    om>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > - visa (ale tylko visa !) getoutu - 0%, bezpłatna przy 5 pyknięciach/mc - ale to
    jednak getout.

    Ja mam bezpłatną bezwarunkowo. Karta od dawna.
    Ale może coś się zmieniło w toip.

    No i ludzie polecają kartę Revoluta.

  • 7. Data: 2018-08-24 18:54:25
    Temat: [OT] Re: Simplicity - dwie różne prowizje
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-08-24 o 14:20, r...@k...pl pisze:

    > No i ludzie polecają kartę Revoluta.

    A ja nie mogę jej zasilić. Kilka miesięcy temu nagle przestały działać
    doładowania ze wszystkich moich kart. Nie ma wyjaśnienia. :(
    Tak że Revolut już nie dla mnie.
    Może to się zmieni dopiero wtedy, kiedy w Warszawie będzie możliwe
    spotkanie z konsultantem.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 8. Data: 2018-08-24 19:21:30
    Temat: Re: [OT] Re: Simplicity - dwie różne prowizje
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 24 sierpnia 2018 18:54:29 UTC+2 użytkownik Akarm napisał:

    > A ja nie mogę jej zasilić. Kilka miesięcy temu nagle przestały działać
    > doładowania ze wszystkich moich kart. Nie ma wyjaśnienia. :(
    > Tak że Revolut już nie dla mnie.

    Zamawiaj curve ;>

  • 9. Data: 2018-08-24 20:39:39
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Zamawiaj curve ;>

    Żona by mnie rzuciła! ;)
    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 10. Data: 2018-08-29 15:10:04
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 24 sierpnia 2018 20:39:45 UTC+2 użytkownik Akarm napisał:

    > Żona by mnie rzuciła! ;)

    Ktoś jednak (może nie jest żonaty ;) się nie bał i wczoraj z mojego kodu polecającego
    zamówił - ciekawe, kiedy dostanie, aktywuje i coś zapłaci...