  • Data: 2018-09-05 16:01:37
    Temat: Re: konta w wielu bankach
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 5 września 2018 15:42:57 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:

    > Ale czy na pewno fundusze z ROR bank moze komukolwiek pozyczyc? Tak wewnetrznie i
    wg regulacji.
    > Bo cos mi sie kojarzy ze fundusze ROR i lokaty to osobne kupki i bank nie moze
    pozyczac nikomu z kupki ROR. Tak przynajmniej bylo kiedys i dlatego ROR powstal jako
    byt. Aby rozgraniczyc ryzyko.

    Ciekawostka.
    Gdyby tak było to opłata za ROR byłaby uzasadniona, a jej "zwrot" miałoby się
    pośrednio z części % z lokat.
    Ale wtedy też od kasy na ROR nie powinno być rezerwy obowiązkowej - a chyba jest. I,
    jeśli czegoś nie pokręciłem, ostatnio było o tym na grupie, kiedyś nawet od ROR była
    większa niż od lokat - choć już nie pamiętam czemu, więc może było odwrotnie, ale
    teraz jest tak samo.
    A skoro jest tak samo, to można pożyczać z każdej kupki, jedynie nadzór pilnuje, żeby
    nie było zbytniej rozbieżności między zapadalnością depozytów (w tym tych z "zerową"
    zapadalnością, czyli RORów, był to też element walki z lokatami 1-dniowymi) a
    kredytów.