  • 11. Data: 2016-08-27 09:58:43
    Temat: Re: komornicy kradna dane
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    news:nppoqn$3q7$1@node2.news.atman.pl...

    > Tylko że te komputery są offline. To znaczy powinny. W razie czego ABW
    > puknie w łeb jakiegoś Ziutka z IT i komornicy beda mogli dalej zbierać
    > na wille na Majorce. Nikt nie beknie za dziadostwo i debilizm poza
    > jakimś kolesiem od naciskania capslocka jak hasło nie wchodzi szefowi.

    Dokładniej w kancelarii komorniczej jest jeden wydzielony PC nie podłączony do
    Internetu przeznaczony do łączności z systemem PSL za pomocą specjalnej sieci. Ten PC
    jest wyposażony w specjalny system certyfikatów i haseł uniemożliwiający prace na nim
    osób nieuprawnionych. Uprawnione są zazwyczaj dwie osoby ze składu kancelarii.

  • 12. Data: 2016-08-27 10:00:38
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "A. Filip" <a...@b...pl> writes:

    > Moim zdaniem jak najbardziej jest to _pierwsza_ hipoteza do
    > sprawdzenia/wykluczenia.

    Pierwsza, i zapewne ostatnia, to jest taka, że takie dane mają swoją
    cenę, i można je sprzedać.
    Ale nie ma się co tak podniecać, jest to zapewne (w hurcie) mniej
    niż 1 zł / osobę, więc jeśli taki np. komornik sprzedał w ten sposób
    800 tys. rekordów, to o żadnej willi na Majorce nie może być mowy.

    Do czego takie dane będą wykorzystane, to nie wiem. Takie ilości to
    zdecydowanie za dużo na wyłudzenie kredytów. Bardziej podejrzewałbym
    jakiś pomysł np. polityków.
    Legalne to to nie jest, więc część potencjalnych klientów odpada.
    Możliwa jest "redystrybucja" takich informacji, wtedy część może się
    "odnaleźć" w kredytach, część w marketingu, jeszcze inna część może
    posłużyć do np. jakichś przestępstw "osobowych" itd.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 13. Data: 2016-08-27 10:03:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Tak w ogóle, osoby, których dane w ten sposób wykradziono (bo to
    przecież jest kradzież), powinny być o tym poinformowane.
    Jak już mamy równać do Zachodu...
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 14. Data: 2016-08-28 10:58:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 27 Aug 2016 09:58:43 +0200, "Danusia" <d...@w...pl> wrote:
> [...]
    > system certyfikatów i haseł uniemożliwiający prace na nim osób
    > nieuprawnionych. Uprawnione są zazwyczaj dwie osoby ze składu

    Warto dodać, że komornicy krzystają z nieoficjalnej aplikacji firmy
    komornik.IT, która instalowana na tym dedykowanym komputerze
    automatyzuje proces wyszukania danych zamiast ręcznego klepania w
    formularz zapytania.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2016-08-29 09:27:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości
    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    >Najbardziej prawdopodobne nie jest kradnięcie danych tak by się dało
    >zwalić "na wirusy"?
    >Czy może komornicy mieli całkiem w dupie że ich komputery są
    >zawirusowane?

    Z wirusami nie wygrasz :-)

    J.

  • 16. Data: 2016-08-29 09:29:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
    Użytkownik A. Filip a...@b...pl ...

    >Mysle, ze słowo "wirus" jest tutaj uzyte w przenosni.

    Niekoniecznie w przenosi.
    Bywa i tak, ze wirus rozmnaza sie tylko po to, aby umozliwic dostep
    hackerom.

    J.

  • 17. Data: 2016-08-29 09:34:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Danusia" napisał w wiadomości grup

    >Dokładniej w kancelarii komorniczej jest jeden wydzielony PC nie
    >podłączony do Internetu przeznaczony do łączności z systemem PSL za
    >pomocą specjalnej sieci.

    A co to za siec ?

    J.

  • 18. Data: 2016-08-29 09:55:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 sierpnia 2016 09:34:46 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > A co to za siec ?
    VPN pewnie

  • 19. Data: 2016-08-29 12:51:44
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-08-28 o 10:58, Marek pisze:

> [...]
    > komornik.IT, która instalowana na tym dedykowanym komputerze
    > automatyzuje proces wyszukania danych zamiast ręcznego klepania w

    Czyli ktoś zautomatyzował automat ;)

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2016-08-29 13:06:44
    Od: Donkey Kong <d...@k...com>

    Sebastian Biały wrote:

    > Tylko że te komputery są offline.

    Takie komputery też można zhackować na wiele sposobów.

    Są połaczone przez VPN z serwerm z danymi. Jkoś. Np. przez wifi....

    --

    Mr Kong, Donkey Kong.