  • 21. Data: 2016-08-29 17:53:32
    Temat: Re: komornicy kradna dane
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29-08-16 o 12:51, Miroo pisze:

    > Czyli ktoś zautomatyzował automat ;)

    Ten oryginalny "automat" jest bardzo mało automatyczny.

  • 22. Data: 2016-08-29 20:10:26
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-08-29 13:06, Donkey Kong wrote:
    > Takie komputery też można zhackować na wiele sposobów.

    Serio? Jakich?

    > Są połaczone przez VPN z serwerm z danymi. Jkoś. Np. przez wifi....

    Gdybanie. Prawiłowy tunel VPN uniemozliwia jakiekolwiek włamania. Wifi
    jest niedozwolone. Oczywiści bywaja dziury w protokolachi konfiguracjach
    ale tutaj nie było zapewne dziury tylko zwykłe dziadostwo z gatunku
    "Mietek, dorzuć tu kartę sieciową żebym mógł kopiować to do worda, co za
    debil wymyslił komputer bez internetów, kur..".

    Zanim zaczniesz szukać włamania po kablu zasilającym i mikrofonie lepiej
    wykluczyć zwykłe dziadostwo i lenistwo które prawie na pewno miały tu
    miejsce a nie jakieś wyszukane ataki.

  • 23. Data: 2016-08-29 20:40:17
    Od: Donkey Kong <d...@k...com>

    Sebastian Biały wrote:

    > Serio? Jakich?

    Dokładnie takich, jak hackowano elektrownie jądrowe irańskie (komputery
    offline).

    > Gdybanie. Prawiłowy tunel VPN uniemozliwia jakiekolwiek włamania.

    Zakładając... prawidłowy.

    Zakładając, że czynnik ludzki nie zadziałął...

    > Wifi
    > jest niedozwolone.

    To dobry plus.

> [...]
    > "Mietek, dorzuć tu kartę sieciową żebym mógł kopiować to do worda, co za
    > debil wymyslił komputer bez internetów, kur..".

    Czyli czynnik ludzki ;)

    > Zanim zaczniesz szukać włamania po kablu zasilającym i mikrofonie lepiej
    > wykluczyć zwykłe dziadostwo i lenistwo które prawie na pewno miały tu
    > miejsce a nie jakieś wyszukane ataki.

    Zakłądamy (zapewne niesłusznie), że ktoś starał się dopełnić należytej
    staranności w kwestiach bezpieczeństwa ;)

    --

    Mr Kong, Donkey Kong.

  • 24. Data: 2016-08-29 20:54:21
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-08-29 20:40, Donkey Kong wrote:
    > Dokładnie takich, jak hackowano elektrownie jądrowe irańskie (komputery
    > offline).

    Ale one nie zostały zhackowane w celu wyciagnięcia danych. Mialy tylko
    zniszczyć wirowki. To zupełnie inny i znacznie bardziej skomplikowany
    problem jak *wydobyć* dane z takiego komputera. W Iranie mial się tylko
    dostać na komputer.

    > Zakładając... prawidłowy.

    Cała informatyka polega na takim gdybaniu. Jesli rzad daje urzadzenie
    VPN to nalezy zakladać że przeciez nie zatrudniaja Mietka na smieciowce
    tylko esencje IT z tego kraju w celu konfiguracji. Przy czym jest tak
    jak mówie: należy zakładać. Bo to dobre wtedy do obrony w sądzie jest.

    Powiedział kiedyś pewien radny z mojej okolicy że on to by tym
    przygłupom od komputerów to nie kasę dał tylko po ryju bo to żadna
    robota takie faktury wklepywać w komputer. To o programistach było.
    niewykluczone że podobny poziom intelektu mozna było podziwiać w całym
    łańcuchu zaufania VPN.

  • 25. Data: 2016-08-29 22:49:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2016-08-29 13:06, Donkey Kong wrote:

    >Gdybanie. Prawiłowy tunel VPN uniemozliwia jakiekolwiek włamania.

    Zakladanie VPN zaklada tez podlaczenie do publicznej sieci.

    Owszem, mozna przez wydzielony router.

    J.

  • 26. Data: 2016-08-29 22:53:46
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

    >Gdybanie. Prawiłowy tunel VPN uniemozliwia jakiekolwiek włamania.

    Zakladanie VPN zaklada tez podlaczenie do publicznej sieci.

    Owszem, mozna przez wydzielony router.
    ---
    Zależy jakie atrybuty VPN wykorzystać

  • 27. Data: 2016-08-30 09:07:45
    Od: Donkey Kong <d...@k...com>

    Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > zniszczyć wirowki. To zupełnie inny i znacznie bardziej skomplikowany
    > problem jak *wydobyć* dane z takiego komputera. W Iranie mial się tylko

    Zniszczyć wirówki czy uzyskać dostęp do danych - co za róznica ;)

    O to to to!

    --

    Mr Kong, Donkey Kong.

  • 28. Data: 2016-08-31 09:21:06
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    > Użytkownik "Danusia" napisał w wiadomości grup

    > A co to za siec ?

    To nie jest żaden internetowy VPN jak sugerują tu niektórzy tylko oddzielna
    sieć po drutach, która istniała już w czasach PRL.

  • 29. Data: 2016-08-31 09:38:37
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-08-31, Danusia <d...@w...pl> wrote:

    [...]

    > To nie jest żaden internetowy VPN jak sugerują tu niektórzy tylko oddzielna
    > sieć po drutach, która istniała już w czasach PRL.

    Aha. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 30. Data: 2016-08-31 09:43:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    org...
    On 2016-08-31, Danusia <d...@w...pl> wrote:
    [...]

    >Aha. :)

    tzw "rządowka" - telefon? Watpie.

    Predzej jakas wydzielona siec w ramach TP/Orange, w zasadzie mozna by
    nazwac VPN, ale od internetu moze byc odizolowana.

    Jak mozna w prasie doczytac - "sztywne lacze" kosztuje 450 zl/mc, ale
    to chyba calosc kosztow, i lacza, i PESEL.

    J.