  • 1. Data: 2016-08-24 14:04:55
    Temat: karta walutowa... mbank vs.żaba..
    Od: miśuszatek <s...@g...com>

    karta walutowa... mbank vs.żaba..
    karta debetowa do konta EUR

    mBank:
    - 30zł za wydanie
    - 0zł za bankomaty

    Żaba:
    - 0zł wydanie
    - 2,5% bankomaty

    Ktoś używał, wrażania? Opłaty roczne nie istotne, karta do likwidacji zaraz po
    wakacjach.

    misuszatek

  • 2. Data: 2016-08-24 14:16:04
    Temat: Re: karta walutowa... mbank vs.żaba..
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    miśuszatek <s...@g...com> writes:

    > Żaba:

    Co to żaba?
    KJ
    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    GNU is Not Unix

  • 3. Data: 2016-08-24 16:31:32
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Zależy czy masz zamiar z bankomatu po 20 euro wyciągać.
    Jak nie, to do kompletu - bo i tak warto mieć, żeby kupowac walutę po sensownych, a
    nie bankowych kursach - kantor aliora (tylko kantor, a nie alior).
    Karta 0zł za wydanie (pod warunkiem zrobienia jednej transakcji - może być wypłata z
    bankomatu - w ciągu 6 miesięcy od wydania), jedna wypłata z bankomatu w miesiącu
    darmowa, pozostałe 9zł - także jeśli potrzebna byłaby druga wypłata mniejsza niż 90
    euro (360 złotych) to można wypłacić żabą, jak większa, to IKA.
    Poza tym żabowa to chyba visa, a kantor aliora mc - dobrze mieć komplet.
    Choć z żabową to się jeszcze dobrze przypatrz, czy za wczesne ubicie czegoś nie
    wezmą, nie są może tak głupi, bo karty na wakacje wydawać ;P
    Jak zamawiałem kartę z kantoru aliora w poniedziałek to doszła w piątek.
    A zakładanie tam konta to czas jednej sesji elixir - potwierdza się przelewem, można
    od razu przelać więcej niż 1gr (bo powrotny przelew robią na 1gr ;) i kupować za to
    walutę.

    UWAGA, tylko nie zapłać tą kartą w kraju, gdzie nie obowiązuje euro, alior wtedy
    strasznie skroi.

    PS.: Żaba/krokodyl = bz wbk.

  • 4. Data: 2016-08-24 17:41:49
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > PS.: Żaba/krokodyl = bz wbk.

    E? "krokodyl" to na pewno crédit agricole
    KJ

    Mediocrity finds safety in standardization.
    -- Frederick Crane

  • 5. Data: 2016-08-24 17:44:24
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > PS.: Żaba/krokodyl = bz wbk.

    Skąd się wzięło nazywanie karty BZ WBK żabą albo krokodylem?
    Specjalnie wszedłem na tę stronę, ale nijak nie mogłem znaleźć żadnego
    odniesienia (w grafice?) do żaby ani krokodyla.
    --
    Akarm
    http://www.bykomstop.avx.pl

  • 6. Data: 2016-08-24 18:14:24
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Zielony przecież - mimo wysiłków obecnego pierwszego wicepremiera, aby go na czerwono
    przemalować - "santander to rozpoznawalna marka w PL" - nie z obecnym KNF te numery,
    ale zapewne nowy już to puści i się "żaba" skończy, będzie rak-nieborak (jak poczta).

    A krokodyl to może rzeczywiście CA, bo też zielony, ale dużo krócej w świadomości,
    już jego poprzednie wcielenie było ciekawsze, a przynajmniej uwage zwracające.

  • 7. Data: 2016-08-25 16:47:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "miśuszatek" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >karta debetowa do konta EUR
    >mBank:
    >- 30zł za wydanie
    >- 0zł za bankomaty

    Za granica tez ? Czy tylko w sieci Euronet ?

    J.

  • 8. Data: 2016-08-25 17:51:14
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    > Za granica tez ? Czy tylko w sieci Euronet ?

    0zł TYLKO za granicą, przecież to karta do konta w euro.

    W krajowych bankomatach opłata 5zł, a oprócz tego jeszcze za przewalutowanie
    pln->euro 3% wg kursu banku - o ile nie doliczą kolejnych 3% za wypłatę w walucie
    innej niż "waluta karty" (choć ten przypis jest tylko przy bankomatach zagranicznych)
    - a jak ktoś się da nabrać na "wypłacaj euro w euronet", to jeszcze dopłaci wg kursu
    proponowanego przez euronet - bo te bankomaty nie "wypłacają euro", tylko sprzedają
    je za złotówki wg własnego kursu (marnego).

  • 9. Data: 2016-08-26 13:17:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >0zł TYLKO za granicą, przecież to karta do konta w euro.

    No, ciekawe.
    te 30 zl im pokrywaja koszty bankomatow zagranicznych, czy banki to
    niezli zlodzieje - koszta tak naprawde malutkie, ale w cenniku duze
    :-)

  • 10. Data: 2016-08-26 13:39:26
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Kto ich tam wie, co im pokrywa, a co nie, choć sądzę, że na tym nie tracą.
    mBąk i tak jest drogi z tymi 30zł rocznie, w różowym masz bezpłatne bankomaty za 10zł
    za wydanie - i może nawet tylko za wydanie, a nie rocznie.
    Oczywiście karty walutowe - dla złótówkowych rżną niemiłosiernie, a przecież walutową
    wyrobi sobie może 1% klientów.
    Właśnie sobie sprawdzałem, jak wygląda to dla moich debetówek rozpatrując ew.
    potrzebę wypłaty z bankomatu na wakacjach więcej niż jeden raz (bo na raz mam kartę z
    IKA) - mBąk 3% min. 9zł i jeszcze 5% prowizji, vw 10zł + 5% prowizji. Więc i tak
    najtaniej będzie 9zł za kolejną wypłatę kar?ą IKA.

    Pytanie jeszcze, jakimi nomiłami ładują zagraniczne bankomaty, czy jest szansa np. na
    10 euro (5 to raczej na pewno nie) ?
    Ja tak mBąkowi robię - nie na maxa na złość, bo czasu szkoda, ale jak chcę mieć
    drobne to idę do wbk i wypłacam 40zł ;>