  • 11. Data: 2003-05-06 22:05:14
    Temat: Re: karty kredytowe
    Od: "Zbiggy" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krab" <_...@h...pl__> napisał w wiadomości
    news:b993u5$7lk$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Potem znowu bedziemy czylali posty, ze zlodziejski bank - nie chce sie z
    nim
    > dogadac, bo ON wydal te nedzne kilkutysieczne limity w tydzien i nie jest
    > stanie ich splacic, a jakis tam sk...ki bank nie chce mu nic dac za friko

    nie miałem na myśli jeleni którzy mają horyzont myślowy krótszy niż jeden
    okres rozliczeniowy, sam jestem userem kk ale nawet nie jestem w stanie
    oszacować jej wpływu na wysokość wydatków (a zwłaszcza jednego czynnika -
    ożeniłem się i ciekawe jaki to mogło mieć wpływ na obroty - nie pytajcie :))

    > Zbyt wielu placi bo chce poczuć się przez minutę kimś kim nie jest, w
    sumie
    > nie zastanawia się po co ? i przed kim ? przed anonimową kasjerką w
    > nad-super-hiper-nad-sklepie ?

    na to właściwie jest sposób - aby dostać kk trzeba udowodnić, że nie jest Ci
    potrzebna. Dlatego właśnie neguję porównywanie odsetek na kk - jak ktoś jest
    w potrzebie to zaciąga (np) kredyt odnawialny w ror, a jak go nie dostanie,
    to kto mu dał kk?

    > przy obecnych kosztach kart kredytowych, o wiele bardzie oplaca sie
    trzymac
    > forse w (np) lg, niz wydawac ją na super czarne lub super srebrne
    plastiki,
    > ale wielu ja i tak zakupi (i przeplaci) by przeżyc tę minutę ... przed
    > stojącą za nim kolejką - ach jaka czarna - ach jaka srebrna - a jakie
    futro

    tutaj to się do konca nie moge zgodzić - po prostu to jest wygoda, owszem na
    odsetkach dużo się nie zarobi (kto dzisiaj pamięta 16,5% nom. 17,5% ef. na
    eMaxie i w Inteligo:) ale zawsze mam po prostu tę jedną kartę do sklepu i
    jedną do bankomatu(fb) zamiast zastanawiać się gdzie tu mogą być pieniądze
    ("musze przelac z emaxa na ekonto bo trzeba portki kupić").

    A Twoją uwagę nt. niemania kk tylko kd muszę przetrawić w excelu przed
    wznowieniem obecnej - może rzeczywiście wszystko na dobrze oprocentowanym
    koncie + karta do tego, wyjdzie taniej niż kupno KK za kilkadziesiąt zl

    Howgh,
    Zbig

  • 12. Data: 2003-05-07 06:48:42
    Od: t...@p...onet.pl

    > Pozdrowienia
    > ---
    > Slawek Kos --> s...@p...com

    Pewno i masz racje. Ale KK to teraz taki "szpan" jak parę lat temu telefony
    komórkowe. Wszyscy mówią, ze KK nie jest narzędziem do brania kredytów. Pózniej
    jednak o tym zapominają a skutki są łatwe do przewidzenia. Ja uważam, że na KK
    moze sobie pozwolić tylko osoba, która trochę tej kasy miesięcznie jednak
    zarabia. KK przy dochodach rzędu 2000 to horrror. Inna sprawa, gdy
    oprocentowanie spadnie poniżej 10%; teraz przy około 20% i małych dochodach
    powinno się decyzje gruntownie przemyśleć - moze lepiej linię kredytową i
    zwyczajną VE. Tensor1

    PS. Doswiadczenie uczy jednak, że wszystkie apele są na nic. Polak zrozumie
    dopiero wtedy jak na własnej d... się przekona.

  • 13. Data: 2003-05-07 10:33:46
    Od: "Zbiggy" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krab" napisał w wiadomości

> [...]
    > ale wielu ja i tak zakupi (i przeplaci) by przeżyc tę minutę ... przed
    > stojącą za nim kolejką - ach jaka czarna - ach jaka srebrna - a jakie

    tak, jak wczoraj zapowiadałem, zmierzyłem się z problemem i mogę przedstawić
    pierwszy raport:
    przyjąłem następujące założenia:
    Pod uwagę wziąłem KK Lukasa (normalną i promocja dla e-konta pro) i mB: VE i
    VC.
    (tylko te dwie firmy wziąłem pod lupę bo nie mam w zasadzie innych
    aktualnych doświadczeń).
    Przyjąłem grace period = 51d dla Lukasa i 54d dla mBanku - może ktoś to
    zweryfikuje?

    Chodzi o przetestowanie Twojej hipotezy "o wiele bardzie oplaca sie trzymac
    forse w (np) lg, niz wydawac ją na super czarne lub super srebrne plastiki",
    a więc chciałem porównać to do wyników gościa, który ma darmowego elektrona
    np. delfina i robi nim zakupy, w tempie jednostajnym (codziennie wydaje taką
    samą sumę), a miesięcznie tyle ile posiadacze KK.
    Drugie porównanie można sobie zrobić dla gościa, który nie ma konta w banku
    tylko wszędzie chodzi z gotówką - wyjdzie mu wszędzie 0.

    Przy założonych wydatkach (K) i stopie %(s) oraz znanych opłatach:
    mB VC 58zł/rok
    mB VE 28zł/rok
    LB VC 57zł/rok
    LB VC+ 57zł w drugim roku (posiadacz e-konta pro, do których się zaliczam),
    wyliczyłem NPV dla przepływów pieniężnych (odsetek i opłat) w ciągu 24
    miesięcy
    (czyli tak naprawdę wartość jaką ta karta stanowi dla klienta, wyrażoną w
    dzisiejszych zł).
    Założyłem też, że wszyscy posiadacze KK spłacają 100% w grace terminie i nie
    wypłacają gotówki, nie płacą kar itp.
    Stopa s oczywiście oznacza alternatywne do natychmiastowych wydatków
    oprocentowanie posiadanych środków, a nie % kredytu na karcie!

    Oto wyniki:
    K=1000
    s= 3% 4% 5%
    mB VC -10,74 22,93 55,90
    mB VE 48,23 81,56 114,20
    LB VC -14,51 17,31 48,48
    LB VC+ 42,35 74,12 105,24
    mB delfin 28,68 37,85 46,84

    na te 5% chyba nie ma co liczyć przez następne 2 lata, zwróćcie uwagę na
    dużą wrażliwość na obniżanie stóp procentowych.

    (btw. odsetki od 1000zł za 54 dni przy 4% p.a. są mniejsze niż 6zł, a więc
    karta citi nie zarabia na swoje ubezpieczenie przy takim oprocentowaniu
    jakie mamy dzisiaj. Ktoś powie, że jest bezpieczna, ale przecież to
    zabezpieczenie dotyczy problemu, które ona sama stwarza :))

    Dla tych, którzy wydają mniej:
    K= 500
    s= 3% 4% 5%
    mB VC -62,37 -45,21 -28,40
    mB VE - 3,40 13,42 29,90
    LB VC -63,27 -47,04 -31,14
    LB VC+ - 6,42 9,77 25,62
    mB delfin 14,34 18,93 23,42

    I jeszcze przykład dla tych, którzy robią większe (niż ja:) zakupy:
    K=2000
    s= 3% 4% 5%
    mB VC 92,52 159,20 224,52
    mB VE 151,49 217,83 282,81
    LB VC 83,01 146,01 207,73
    LB VC+ 139,87 202,82 264,49
    mB delfin 57,37 75,71 93,67

    w tym przedziale citi może się opłacać, pod warunkiem, że ktoś wynagocjuje
    niższą opłatę za prowadzenie.

    Najbardziej opłacalna okazała się studencka KK VE mbanku, ale jeżeli ktoś
    zamierza robić na niej małe obroty, to powinien się jeszcze zastanowić. Ci,
    którzy robią wszystkie zakupy dla całej rodziny za pomocą karty będą mieli
    korzyść z jej posiadania jeszcze przez kilka obniżek stóp procentowych. A
    "twierdzenie Kraba" jest prawdziwe dla małych K i niskich s :)))

    Zbig.

  • 14. Data: 2003-05-07 11:21:52
    Od: "Krab" <_...@h...pl__>

    Użytkownik "Zbiggy" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    fiu fiu :-)))))))))

    > Chodzi o przetestowanie Twojej hipotezy "o wiele bardzie oplaca sie
    trzymac
    > forse w (np) lg, niz wydawac ją na super czarne lub super srebrne
    plastiki",

    :-)) szczerze wdzieczny i nadwyraz zainteresowany matematycznym wyliczeniem
    mojego "rozumowania na oko" :-)))

    > (czyli tak naprawdę wartość jaką ta karta stanowi dla klienta, wyrażoną w
    > dzisiejszych zł).

    no własnie - chciałbym to wyliczenie zrozumieć bez cienia wątpliwości, jesli
    mozesz pozwol mi na to :-) bo niezbyt jestem pewny tego co wyliczyles - np;

    > Oto wyniki:
    > K=1000
    > s= 3% 4% 5%
    > mB VC -10,74 22,93 55,90
    > mB delfin 28,68 37,85 46,84

    co wlasciwie oznacza np cyfra 55,90 ? ze tyle zzyskuje po odliczeniu oplaty
    za karte ? czy moze bardziej wlasciwa odpowiedza nie powinno byc ze zzyskiem
    z posiadania kk jest roznica 55-90- 46,84 czyli 9,06 zl na korzysc kk
    wzgledem delfina (przy 5% jw) - czy tak ?

    > Dla tych, którzy wydają mniej:
    > K= 500
    to zapewne dla chetnych na studencka karte

    > I jeszcze przykład dla tych, którzy robią większe (niż ja:) zakupy:
    > K=2000
    tu nie ma najmniejszych watpliwosci - nawet na oko twierdzilem, ze przy tych
    wydatkach (i wiekszych) w przeliczeniu na 1 karte - kk jest oplacalna :-)

    > korzyść z jej posiadania jeszcze przez kilka obniżek stóp procentowych. A
    > "twierdzenie Kraba" jest prawdziwe dla małych K i niskich s :)))

    dzieki za temat i czekam na wiecej :-)

  • 15. Data: 2003-05-07 12:51:48
    Od: "Zbiggy" <z...@p...onet.pl>

> [...]

    > VC.

    > LB VC+ 57zł w drugim roku (posiadacz e-konta pro, do których się

    oto właśnie WF i Glenn wylali mi wiadro wody na rozgorączkowaną głowę - NIE
    MA żadnej promocji przy wznowieniu VC LB i trzeba płacić 57zł/każdy rok.
    A zatem chyba telefon do lukaslinii, rezygnacja ze wznowienia i wniosek w
    mBanku o
    niebieską KK VE (ta jest dla mnie teraz najkorzystniejsza).

    Jakie mogą być efekty tego, że jest płaska? - np. niemożność zapłacenia nią
    w taxi, co jeszcze?

    Zbig.

  • 16. Data: 2003-05-07 13:00:17
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Zbiggy wrote:

    > Jakie mogą być efekty tego, że jest płaska? - np. niemożność
    > zapłacenia nią w taxi, co jeszcze?

    Problem przy braku autoryzacji, niemożność zapłacenia w necie.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 17. Data: 2003-05-07 15:28:33
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On 7 May 2003 08:48:42 +0200, t...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    >powinno się decyzje gruntownie przemyśleć - moze lepiej linię kredytową i
    Bzdury piszesz IMHO. Mam dochody ponizej tych smiesznych 2k PLN i
    jakos jestem zadowolony z posiadania KK. I wcale do szpanu mi nie
    potrzebna, bo jak na razie w sklepie robilem chyba 4 zakupy (w ciagu 4
    miesiecy uzywania). Uzywam przede wszystkim w necie, a to ze jest to
    KK, daje mi mozliwosc zakupienia czegos na co normalnie moglbym
    pozwolic sobie za 2 miesiace. Fajna sprawa ten kredyt na 50 pare dni
    :). Na zadluzenie powyzej grace periodu raczej bym sobie nie pozwolil,
    ale darmowe pozyczki na 1,5 miesiaca za cene 50 czy 70 zl / rok to
    IMHO fajna sprawa.

    A jak ktos chce robic jakies duze zakupy i splacac potem to przez rok,
    to oczywiscie ze od KK kredyt gotowkowy jest duzo lepszy, w koncu po
    to sa te rozne produkty ;).

    BTW, przed komorka sie bronilem jak najdluzej moglem, mimo ze bylo
    mnie na nia stac. Jednak kiedy stala mi sie w miare niezbedna do pracy
    nabylem :(. Nie wiem jak mozna szpanowac KK czy komorka. Dla mnie to
    mega kwas jak komus dzwoni komorka w total zatloczonym autobusie
    komunikacji miejskiej :)).

    pzdr,
    Dentarg

    --
    Moje CV online - http://dentarg.it64.com
    UIN: 15071179 | GG: 504206

  • 18. Data: 2003-05-07 15:36:22
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On Wed, 7 May 2003 12:33:46 +0200, "Zbiggy" <z...@p...onet.pl>
    wrote:

    <..>
> [...]
    >korzyść z jej posiadania jeszcze przez kilka obniżek stóp procentowych. A
    >"twierdzenie Kraba" jest prawdziwe dla małych K i niskich s :)))
    Fajne porownanie, ale IMHO dzieki KK czesto mozna cos kupic z
    miesiecznym wyprzedzeniem :) - wymarzoną deskorolke dla dziecka ;),
    wymarzony zestaw DVD (zaleznie od limitu ;))), hdd, czy jakies drobne
    rzeczy potrzebne w danym momencie gdy na ROR juz pusto, albo gotowka
    potrzebna na bierzace wydatki. Posiadanie KK dla oszczednosci z
    oprocentowania w dzisiejszych czasach (% ROR, czy lokat) jest chyba
    tylko sportem dla sportu :).

    BTW, ktos wie jakie sa limity ubezpieczenia nowej KK mBanku ? Bo jakos
    na ich stronie nie znalazlem ;( - pdf byl jakis wybrakowny ;(.

    pzdr,
    Dentarg

  • 19. Data: 2003-05-07 16:37:01
    Od: "Piotr Solarz" <p...@...pl>

    Użytkownik "Dentarg" <d...@i...com> napisał w wiadomości
    > Fajne porownanie, ale IMHO dzieki KK czesto mozna cos kupic z
    > miesiecznym wyprzedzeniem :) - wymarzoną deskorolke dla dziecka ;),
    > wymarzony zestaw DVD (zaleznie od limitu ;))), hdd, czy jakies drobne

    DVD HDD
    Cóż to prawdziwy powód posiadania KK?
    Przecież wystarczy tylko odłożyć częśc tej kasy którą zpałacisz teraz.
    Akurat te rzeczy za dwa miesiące będą znacznie tańsze.

    Piotrek

  • 20. Data: 2003-05-07 16:53:18
    Od: "Zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

> [...]
    > z posiadania kk jest roznica 55-90- 46,84 czyli 9,06 zl na korzysc kk
    > wzgledem delfina (przy 5% jw) - czy tak ?

    55,90 oznacza, że w ciągu 2 lat byłbyś bogatszy o tę kwotę w porównaniu
    z "niemaniem" karty w ogóle, wg wartości pieniądza na dzień dzisiejszy
    (tzn. uwzględniona jest zmiana wartości pieniądza w czasie - w tej mojej
    konwencji, jeżeli Ala dostała dzisiaj 100zł, Ela dostanie za miesiąc
    100,42zł a Ola za rok 105zł, to przy stopie dyskontowej 5% wszystkie
    dostają to samo.
    Użyłem tego, aby wszystko sprowadzić do wspólnego mianownika, bo proste
    sumowanie: dzisiaj wydatek -100, za rok przychód +102, wynik: +2
    stwarzałoby iluzję, że na takiej inwestycji coś się zarabia, podczas gdy
    przy dostępnej stopie 5% należałoby to ocenić jako stratę.

    Zbig.