  • 1. Data: 2003-05-06 11:29:23
    Temat: karty kredytowe
    Od: b...@a...pl

    Czesc grupowicze!
    Napalilam sie lekko na karty kredytowe. Teorie opanowalam w stopniu
    podstawowym, ale chcialabym sie dowiedziec jak w praktyce: czy po prostu sie
    oplaca. Czy nie kusi wydawanie forsy, czy banki zdzieraja i takie tam.
    Bede klientem z najnizszej polki, ale tej najliczniejszej zapewne.
    Pomozcie!
    Baba Jaga

  • 2. Data: 2003-05-06 11:46:13
    Temat: Re: karty kredytowe
    Od: <p...@g...pl>

    <b...@a...pl> wrote in message
> [...]
    > oplaca. Czy nie kusi wydawanie forsy, czy banki zdzieraja i takie tam.
    > Bede klientem z najnizszej polki, ale tej najliczniejszej zapewne.

    Oprócz opłaty rocznej w wysokości -dziesięciu złotych + ewentualnie jakieś
    parę złotych za ubezpieczenie karty kredytowej miesięcznie reszta cię nic
    nie kosztuje.
    Karta daje wygodę, bo nie nosisz gotówki.
    Generalnie z kartą wydaje się dużo więcej niż bez. Taki już ten człowiek
    głupi jest.

  • 3. Data: 2003-05-06 11:53:39
    Od: b...@a...pl

> [...]
    > Karta daje wygodę, bo nie nosisz gotówki.
    > Generalnie z kartą wydaje się dużo więcej niż bez. Taki już ten człowiek

    Jaki bank ma tak tania karte?! Jestem zdziwiona...

  • 4. Data: 2003-05-06 12:28:54
    Od: A...@e...pl (Adam Rolbiecki)

    Dnia Tuesday, May 06, 2003 1:53 PM,
    osobnik >> b...@a...pl <<, napisał coś takiego:

    [...]
    > Jaki bank ma tak tania karte?! Jestem zdziwiona...

    -dziesięciu <=> KILKU-dziesięciu :-))

    Zresztą mBank daje za 28 zł. Chyba niedużo?

    tymczasem,
    * * * * *
    A.

  • 5. Data: 2003-05-06 13:07:02
    Od: <p...@g...pl>

    <b...@a...pl> wrote in message

    > Jaki bank ma tak tania karte?! Jestem zdziwiona...

    tam był minusik na początku, czyli dokończenie słowa np. pięćdziesięciu :-)

  • 6. Data: 2003-05-06 14:21:21
    Od: s...@p...onet.pl

    .

    > < BEZ KOMENTARZ NAJKORZYSTNIESZE WARUNKI ZAOFERUJE CI PKO BP SA!
    sPRAWDŻ.OPROCENTOWNIE 0 DO 52 DNI, CENA KARTY 28 ZŁ, OPROCENTOWANIE
    ŚREDNIOROCZNE 23,9 % JEŚLI NIE MASZ SUPERKONTA I 19,9% JEŚLI MASZ
    W PKO BP. NIech Ci koledzy pokażą coś lepszego.

    pozdrawiam stach

  • 7. Data: 2003-05-06 15:18:24
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

> [...]
    > ŚREDNIOROCZNE 23,9 % JEŚLI NIE MASZ SUPERKONTA I 19,9% JEŚLI MASZ
    > W PKO BP. NIech Ci koledzy pokażą coś lepszego.

    Moze ja?
    Karta Kredytowa za 28zl w PKO BP to karta _krajowa_, nie dziala za granica.
    Taka sama z mBanku jest karta miedzynarodowa, a oprocentowanie na niej to
    17% a nie 24%...
    W mBanku sudent nie musi sie wykazywac zadnymi dochodami, w PKO BP min.
    800zl/mc regularnych dochodow.

    Nie podniecaj sie tak Stachu i nie krzycz...;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 8. Data: 2003-05-06 15:59:27
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik <b...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > oplaca. Czy nie kusi wydawanie forsy, czy banki zdzieraja i takie tam.
    > Bede klientem z najnizszej polki, ale tej najliczniejszej zapewne.

    Oplacac to sie nie oplaca (przy ~zerowej inflacji zyski z Grace Period sa
    pomijalne) , ale jest wygodne.
    Wydawanie forsy kusi, jak zawsze.
    Jesli splacasz zadluzenie i nie wypacasz gotowki to banki nie zdzieraja.

    I pamietaj o jednym - ten caly mit o kredycie trwa tylko przez pierwszy
    miesiac. Potem jestes w szponach swojej karty i _musisz_ jej uzywac...;-)

    Taki przyklad (z dolnej polki...;-) - ktos zarabia miesiecznie 2000 i tylez
    wydaje na swoje utrzymanie. Odbiera swoja wymarzona karte kredytowa i w
    pierwszym miesiacu placi nia za zakupy lacznie 1000zl. "Przy okazji" okazuje
    sie, ze zrobil sie jakis taki "bardziej gospodarny" bo przed koncem miesiaca
    ma pare dodatkowych stowek w kieszeni zamiast zwyklej "pustki". Oczywiscie
    skrzetnie te nadprogramowe stowki wydaje i w przeddzien wyplaty ma juz
    tradycyjne zero w kieszeni i 1000zl dlugu na karcie...;-) Skonczyla sie
    zabawa i juz MUSI w nastepnym miesiacu zaplacic karta na ok. 1000zl bo
    inaczej bedzie potrzebowal dochodu 3000zl miesiecznie - 2000zl na zycie (jak
    zwykle) i 1000zl na splate karty. I tak juz do konca swiata...;-)))

    A scenariusz z koniecznoscia splaty karty nie jest taki znowu egzotyczny -
    wystarczy wyjechac na miesiac na wakacje na zadupiu i nie dosc ze podczas
    wakacji gotowka plynie zwawiej to jeszcze trzeba karte z poprzedniego
    miesiaca splacic...;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 9. Data: 2003-05-06 17:57:58
    Od: "Zbiggy" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...com> napisał w wiadomości news:b98p39

    > Taka sama z mBanku jest karta miedzynarodowa, a oprocentowanie na niej to
    > 17% a nie 24%...
    > W mBanku sudent nie musi sie wykazywac zadnymi dochodami, w PKO BP min.
    > 800zl/mc regularnych dochodow.

    może nie powiem nic odkrywczego, ale kto korzysta z kredytu na KK (a tym
    bardziej mogąc wykazać się stałymi dochodami to frajer dęty :))
    a wiesz, że w LGnet netKombo oprocentowanie avista jest wyższe niż na
    eMaxie?

    Zbig.

  • 10. Data: 2003-05-06 19:53:31
    Od: "Krab" <_...@h...pl__>

    Użytkownik "Zbiggy" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bardziej mogąc wykazać się stałymi dochodami to frajer dęty :))
    > a wiesz, że w LGnet netKombo oprocentowanie avista jest wyższe niż na

    sadze, ze powiedziales cos slusznego ! wielu - albo raczej: zbyt wielu jest
    zbyt rozgoraczkowanych aby myslec logicznie i wydaja pieniadze na badziewie
    :-) nie majac zielonego pojecia w co sie pcha
    Potem znowu bedziemy czylali posty, ze zlodziejski bank - nie chce sie z nim
    dogadac, bo ON wydal te nedzne kilkutysieczne limity w tydzien i nie jest w
    stanie ich splacic, a jakis tam sk...ki bank nie chce mu nic dac za friko
    Zbyt wielu placi bo chce poczuć się przez minutę kimś kim nie jest, w sumie
    nie zastanawia się po co ? i przed kim ? przed anonimową kasjerką w
    nad-super-hiper-nad-sklepie ?
    przy obecnych kosztach kart kredytowych, o wiele bardzie oplaca sie trzymac
    forse w (np) lg, niz wydawac ją na super czarne lub super srebrne plastiki,
    ale wielu ja i tak zakupi (i przeplaci) by przeżyc tę minutę ... przed
    stojącą za nim kolejką - ach jaka czarna - ach jaka srebrna - a jakie futro
    na fotce :-)) fiu fiu
    8:-)))))