  • 1. Data: 2003-05-06 09:17:08
    Temat: Moja pierwsza KK - pomozecie w wyborze? [dlugie]
    Od: "TRS" <f...@p...onet.pl>

    Witam.
    Stojac w obliczu tak powaznej decyzji ;-) chcialbym sie zwrocic o porade do
    bardziej doswiadczonych grupowiczow.
    zasadzie wystarczyla by mi byle jaka karta wypukla "charge", ale wychodzi ze

    taniej i bezpieczniej bedzie sie zaopatrzyc w kredytowke.

    Interesuje mnie karta z dolnej półki (np. w Citibanku na wymagane 1850 brutto
    sie łapie, a na 2500 juz nie)
    Planuje splata w terminie. Satysfakcjonujacy mnie limit to 2,5-3 tys.

    Platnosci:
    1. wydatki kilkaset zł miesiecznie
    2. 1-2 razy w roku zakupy za caly limit
    3. 1-2 razy w roku platnosci za granica (w Europie) - to jest glowny powod
    checi posiadania KK

    Oczekiwania (w kolejnosci odpowiadajacej randze):
    1. Niedroga (koszt wydania <90 zl, nieduze dodatkowe oplaty)
    2. Bezpieczna (min 24h przed zastrzezeniem, chetnie 72), wysokie limity
    odpowiedzialnosci banku, chetnie ze zdjeciem, nadzorem tranzakcji, SMSami po
    tranzakcji i wszystkim co zwieksza bezpieczenstwo
    3. Mastercard - ze wzgledu na te platnosci za granica. Chyba ze roznice w
    kursach po przeliczeniu Visa i MC sa tak naprawde nieznaczne.
    4. Sprawdzanie aktualnego stanu zadluzenia przez telefon i/lub www.
    5. Minimum formalnosci - nie chce np. specjalnie zalatwiac oficjalnego
    przeniesienia do rezerwy tylko dla karty.

    Z tego co sie zorientowalem (strony www bankow, bankier.pl no i oczywiscie
    p.b.b) to pasowala by mi Citibank MC Silver, tylko ze jest troche przydroga.
    Gdyby nie te niekorzystne przeliczenia przez Vise zagranicznych tranzakcji to
    moim faworytem by byla VC z BZ WBK (zakladajac ze przymkna troche oko na
    brakujace pare zlotych pensji).

    Bede wdzieczny za wszystkie konstruktywne uwagi.

    Pozdrawiam,
    TRS
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2003-05-06 09:21:48
    Temat: Re: Moja pierwsza KK - pomozecie w wyborze? [dlugie]
    Od: "aa0" <a...@...pl>

    przeczytaj moj post z godziny 11.00. Moze ci cos wyjasni, ewentualnie
    0801322484, to jest Citi, ja polecam

  • 3. Data: 2003-05-06 09:29:18
    Od: k...@w...pl

> [...]
    > zasadzie wystarczyla by mi byle jaka karta wypukla "charge", ale wychodzi ze
    >
    > taniej i bezpieczniej bedzie sie zaopatrzyc w kredytowke.

    Witam rowniez,

    1. moze poczakaj na kredytowki mBanku? maja byc lada dzien dostepne

    2. bz wbk podobno ma obnizyc wymagane dochody, wiec a nuz sie zalapiesz:))

    pozdrawiam
    Karolina

  • 4. Data: 2003-05-06 09:32:17
    Od: "Jaszyn" <w...@i...org>

    TRS <f...@p...onet.pl> wrote:

    > 3. 1-2 razy w roku platnosci za granica (w Europie) - to jest glowny powod
    > checi posiadania KK

    Tak się wtrące, ale za granicą spokojnie płaciłem zwykłą kartą
    maestro/cirrus. W Moskwie także. Swoją drogą, w tym miescie na głównej ulicy
    Twerskiej miałem krótkotrwały problem z wybraniem kasy z bankomatu. Po
    prostu większość bankomatów nie obsługiwała KK Visy... Musiałem się
    nabiegać, zanim znalazłem odpowiedni bankomat, Reiffeisena bodajże. (albo po
    prostu pecha miałem. ;-))

    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz "Jaszyn" Łukasz

  • 5. Data: 2003-05-06 11:11:28
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <g...@n...pl>

    KK MC Silver PKO BP SA spełnia twoje kryteria oprócz www.

  • 6. Data: 2003-05-06 19:34:39
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

    Użytkownik "Jaszyn" <w...@i...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > Twerskiej miałem krótkotrwały problem z wybraniem kasy z bankomatu. Po
    > prostu większość bankomatów nie obsługiwała KK Visy...

    Nie obslugiwala KK Visy czy Visy ogolnie?

    --

    Kazimierz
    b. zast. red. nacz. NN ( www.nnmag.net )

  • 7. Data: 2003-05-06 22:04:22
    Od: "Ireneus" <c...@N...gazeta.pl>

    > 2. bz wbk podobno ma obnizyc wymagane dochody, wiec a nuz sie zalapiesz:))

    Od poniedziałku BZ WBK obniżył wymagania do KK. Wystarczy 1100 zł (lub 1200 -
    jeśli mieszkasz w Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku, Krakowie)netto. W Wawrszawie
    nadal 1500.
    Używam tej karty od początku :-) I jestem zadowolony!

  • 8. Data: 2003-05-07 04:51:52
    Od: "TRS" <f...@p...onet.pl>

> [...]
    >nadal 1500.
    >Używam tej karty od początku :-) I jestem zadowolony!

    A co z tranzakcjami zagranicznymi: duzo drozej wychodzi dodatkowe przeliczanie
    VISY przez dolary?

    Pzdr,

  • 9. Data: 2003-05-07 06:42:50
    Od: "Jaszyn" <w...@i...org>

    Kazimierz <kazmirz@astercity(usuń).net> wrote:
    > Użytkownik "Jaszyn" <w...@i...org> napisał w wiadomości
    >
    > Nie obslugiwala KK Visy czy Visy ogolnie?

    Na 5 bankomatów po drodze z Bielaruskiego Wakzała na Twerskiej tylko jeden
    obsłużył moją KK Visę... Dalej mogło być lepiej :-) Za to na wielu stacjach
    metra stoją bankomaty, które obsługują większość znanych mi kart, zarówno KK
    jak i zwykłych... W sklepach też problemu nie ma. Obsługują wszystko.

    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz "Jaszyn" Łukasz

  • 10. Data: 2003-05-07 13:21:45
    Od: "Michal Zapalowski" <n...@m...com>

    Użytkownik "TRS" <f...@p...onet.pl> napisał:
    > Stojac w obliczu tak powaznej decyzji ;-) chcialbym sie zwrocic o porade
    do
    > bardziej doswiadczonych grupowiczow.
    > W zasadzie wystarczyla by mi byle jaka karta wypukla "charge", ale ...

    Jezeli nie bedziesz sie zapieral zadnimi lapami przy MasterCard'zie to
    dobrym
    rozwiazaniem bylaby Visa WBK. Oprocz, wspomnianego juz, obnizenia wymagan
    do konca maja daja ja za pol ceny, co IMHO jest nie do pogardzenia.
    No i ten sliczny, niebieski kolorek.... :)

    Mysle, ze sam sie skusze!

    Pzdr,

    Michal

    --