  • 1. Data: 2003-05-06 10:03:03
    Temat: Re: Fundusze inwestycyjne
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>

    Tomasz Jaszowski wrote:

> [...]
    > sa rozne, znajomi polecili mi wziecie pod uwage funduszy(ow?)
    > inwestycyjnych... po przejrzeniu ofert i poczytaniu (podobno tendencyjnych
    > serwisow internetowych z rodzaju expander, money.pl, itp.) wstepny wybor
    > padl na produkt firmy (zaleznej od waszej 'ulubionej' firmy) Pioneer Pekao
    > Investements, a dokladnie na Program Aktywnego Oszczedzania :)
    >
    > jako laik w temacie fuduszy inwestycyjnych prosilbym Was o napisanie o
    > waszych doswiadczeniach (a szczegolnie o tym czego powinienem sie wystrzegac
    > lokujac w ten sposob pieniadze) oraz o jakies info (wady, zalety, wasze

    Ten "Program" to w zasadzie nie jest produkt inwestycyjny. Musisz
    jeszcze wybarc sam fundusz..

    "Program" o ktorym wspominasz to odmiana programow systematycznegio
    inwetsowania majacych rozne nazwy w roznych TFI. . Korzysci jakie one
    daja to:
    1. obnizenie oplat manipulacyjnych
    2. Zmniejszenie wysokosci wymaganych wplat

    w zamian zobowiazujesz siee do wnoszenia wplat przez kilka lat -
    nnajmniej przez 3-5. jesli nie dotrzymasz tego warunku to TFI potraci
    sobie z twojego rachunku oplaty do takiej wysokosci jakbys nie
    uczestniczyl w programie.

  • 2. Data: 2003-05-06 10:04:03
    Od: Barman <s...@o...pl>

    On Tue, 6 May 2003 13:35:04 +0200, "Tomasz Jaszowski"
    <t...@t...t16.ds.pwr.wroc.pl> wrote:

    [...]
> [...]
    >lokujac w ten sposob pieniadze) oraz o jakies info (wady, zalety, wasze

    A może oferta mBanku i jego SFI ? Możesz sam sobie zrobić PSO
    wpłacając co jakiś czas pieniądze. Wydaje mi się, że to by było
    bardziej elastyczne rozwiązanie. A i do wyboru jest kilka(naście)
    funduszy.
    Co do wad, zalet, opinii. Zależy do jakiego funduszu wpłacisz
    pieniądze.
    Poczytaj sobie o ryzyku w funduszach np. tutaj http://tfi.hoga.pl/.

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 3. Data: 2003-05-06 10:16:08
    Od: "Tomasz Jaszowski" <t...@t...t16.ds.pwr.wroc.pl>

    Użytkownik "Barman" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wpłacając co jakiś czas pieniądze. Wydaje mi się, że to by było
    > bardziej elastyczne rozwiązanie. A i do wyboru jest kilka(naście)

    no w tym 'moim' programie jest kilka...

    > Co do wad, zalet, opinii. Zależy do jakiego funduszu wpłacisz
    > pieniądze.

    racja ;)

    > Poczytaj sobie o ryzyku w funduszach np. tutaj http://tfi.hoga.pl/.

    dzieki za link, poczytam sobie jeszcze ;)

    btw. przepraszam za date, dopiero zauwazylem, jestem 2h przed peletonem ;)

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2003-05-06 10:33:56
    Od: "Radek" <b...@w...pl>

> [...]
    wystrzegac
    > lokujac w ten sposob pieniadze) oraz o jakies info (wady, zalety, wasze

    Ja od niedawna ulokowałem pieniądze w fundusz obligacji w PKO BP , nie
    trzeba tam rególarnie dokonywać wpłat i nie sa pobierane prowizje przy
    zakupie i sprzedazy . Natomiast znajoma ulokowała w tym samym banku w f.
    akcji i juz od kilku lat czeka aż na zero wyjdzie.

  • 5. Data: 2003-05-06 10:49:00
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>

    Tomasz Jaszowski wrote:

    > Użytkownik "Barman" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > no w tym 'moim' programie jest kilka...

    Poczytaj sobie gdzies o zasadach dzialania TFI, bo e ewidentnie sie nie orientujesz.

    W "twoim" programie nie ma zadnego funduszu. Nawet w ramach jednego TFI
    wybor funduszu i przystapienie do programu to dwie rozne sprawy.

    Kolega zas sugerowal, ze w SFI mBanku masz oferte kilku TFI, a w Pekao
    tylko Pioneer pekao TFI

  • 6. Data: 2003-05-06 11:11:28
    Od: "Tomasz Jaszowski" <t...@t...t16.ds.pwr.wroc.pl>

    Użytkownik "Radek" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zakupie i sprzedazy . Natomiast znajoma ulokowała w tym samym banku w f.
    > akcji i juz od kilku lat czeka aż na zero wyjdzie.

    i wlasnie dlatego interesuje sie bardziej programem niz konkretnym
    funduszem. Jak zuwazyl Kamil program ma na celu zmniejszenie oplat i
    ulatwienie lokowania pieniedzy w funduszach. W tym akurat programie masz
    kilka funduszy i (podobno, bo narazie to tylko teoretycznie przerobilem)
    wybierasz sobie jaki procent twojego 'wkladu' bedzie inwestowany w konkretny
    fundusz... moge wiec sobie (teoretycznie) wybrac ze np czesc bedzie lezala
    jako fundusz obligacji, a czesc jako fundusz akcji (albo inaczej, czesc
    bedzie inwestowana agresywanie, a czesc bezpiecznie).

    Dodatkowo chce zeby byl obowiazek minimalnych wplat, bo jak nie mam faktury
    do zaplacenia, to mi sie jakos tak kasa rozchodzi, a jak mam swistek z
    konkretna suma, to place i spokoj ;) (znaczy sie, nie bardzo umiem
    odkladac do koperty, wiec interesuja mnie wszelkie sposoby oszczedzania z
    minimalym choc przymusem wplacenia konkretnej kwoty co miesiac i z srednia
    trudnoscia odzyskania kasy w razie naprawde powaznej potrzeby. Z racji moich
    'skromnych wymagan' odpadaja lokaty terminowe, ksiazeczki, etc. - brak
    przymusu, strata przy rozwiazywaniu umowy przed terminem, etc... no chyba ze
    znacie jakis inny w miare bezpieczny sposob oszczedzania ;) )

    a co do programu oszczedzania zwiazanego z funduszami to chodzi mi o
    odpowiedz na pytanie, czy ktos juz korzystal z tego typu programow, jak to
    wyglada w praktyce, etc.

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2003-05-06 11:23:03
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>

    Tomasz Jaszowski wrote:

    > prosze o sprostowanie jesli cos zle zrozumialem. Przystepuje do Programu,
    > wybieram kilka funduszy (z zestawu oferowanych przez TFI Pioneer)
    > (odpowiednio dobierajac 'wagi' w zaleznosci od korzysci jakie chce uzyskac,
    > czyli np. czesc kasy lokuje w f. inwestujace agresywnie, a czesc. w f.
    > inwestujace bezpiecznie), w

    Rzeczywiscei niektore TFi stosuja takie rozwiazania. Nie wiem jednak
    jaak jest w pioneerze

    > racja, ale zeby skorzystac z SFI musze zalozyc konto w mBanku, a zeby
    > skorzystac z Pekao musze tylko pojsc do punktu (z powodu uszczesliwienia
    > mnie swego czasu akcjami pracowniczymi z zakazem sprzedazy przez 2lata mam
    > rachunek w biurze maklerskim w Pekao, a z powodu swiadomej decyzji mam tez
    > tam konto... )

    To sie wszystko zgadza. Bo choc nabywanie ju w SFI mbanku nie wiaze sie
    z zadnymi oplatami to mimo wszystko nie musi to byc bardzo przekonujacy
    argument. Oplaty dystrybucyjne chyba w zadnym funduszu nie przekraczaja
    5 proc., a wiec w perspektywie dwoch-trzech lat nie maja zadnego
    znaczenia. Niemniej na tej grupie dominuje grupa fantycznych milosnikow
    mbanku, ktorzy uwazaja ze jest on panaceum na wszystko - nie
    dostrzegajac np. klopotow z wiekszymi wyplatami gotowki czy t tego ze
    bankomaty euronetu sa powszechne tylko w duzych miastach, a co za tym
    idzie dla wielu mbank nie jest wcale tak atrakcyjny jak mogloby sie
    wydawac po samych oplatach i oprocetowaniu.

  • 8. Data: 2003-05-06 11:25:40
    Od: "Tomasz Jaszowski" <t...@t...t16.ds.pwr.wroc.pl>

    Użytkownik "Kamil Kosinski" <k...@...tak.dalej> napisał w wiadomości

    > Poczytaj sobie gdzies o zasadach dzialania TFI, bo e ewidentnie sie nie
    orientujesz.

    fakt nie doczytalem w mailu :) faktycznie TFI jest jedno, ale wybierac moge
    z kilku funduszy, lekkie niezrozumienie z mojej strony.

> [...]

    czyli np. czesc kasy lokuje w f. inwestujace agresywnie, a czesc. w f.
    inwestujace bezpiecznie), wplacam kase. Jak chce wydac kase, to sprzedaje
    udzialy i wydaje pieniadze...

> [...]

    rachunek w biurze maklerskim w Pekao, a z powodu swiadomej decyzji mam tez

    ale jeszcze troche sobie poczytam :) napewno nie zaszkodzi ;)

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2003-05-06 11:34:08
    Od: brodsky <d...@t...SPAM.pl>

    On Tue, 6 May 2003 13:25:40 +0200, Tomasz Jaszowski wrote:

    >ale jeszcze troche sobie poczytam :) napewno nie zaszkodzi ;)

    Wcale to nie takie pewne, bo nic tak nie ogłupia jak czytanie uczonych
    bredni. Wskocz sobie na http://www.fundusze.mbank.com.pl/tabful.html ,
    zobacz co i jak, i jazda. Oczywiście zagadnienie w co konkretnie
    inwestować będzie dalej nierostrzygnięte, ale nawet pobieżny wgląd w w/w
    stronę pozwoli na uchwycenie związku między stopniem ryzyka a zyskiem.

    Maciek

  • 10. Data: 2003-05-06 11:35:04
    Temat: Fundusze inwestycyjne
    Od: "Tomasz Jaszowski" <t...@t...t16.ds.pwr.wroc.pl>

[...]