  • 1. Data: 2002-01-20 13:39:45
    Temat: jaki wybrac bank?
    Od: "Piorun" <p...@p...onet.pl>

    witam
    jestem calkowicie nieobeznany w sytuacji i dlatego prosze o rade
    rozpoczalem jednoosobowo dzialalnosc gospodarcza
    i zaistniala koniecznosc otwarcia konta bankowego dla tej mojej malutkiej
    firmy
    bo musze rozliczac VAT z urzedem lub przyjmowac przelewy za faktury
    przy okazji nie mam rowniez konta osobistego z ktorego w wygodny sposob
    moglbym oplacac rachunki, placic za ZUS i nie mam zadnych kart platniczych
    ani kredytowych
    jestem takim jaskiniowcem
    czy mozna wszystkie potrzeby opedzic jakims jednym kontem i jedna karta?
    obawiam sie ze z firmowego nie mozna placic za czynsz czy prad
    jesli nie to co byscie polecali?
    jakie konto (konta) w jakim banku (bankach) i jakie karty
    wiem ze moge pojsc do PKO i zalatwic wszystko od reki ale pytam was bo sam
    nie potrafilbym dokonac swiadomego wyboru (jaskiniowiec)
    chcialbym od razu miec wszystko najlepsze: pewny bank, fajne karty, male
    prowizje i wygode w obsludze
    czy ktos potrafilby mi dac gotowy pomysl?
    chetnie rowniez cos poczytam co byloby zrozumiale dla kogos kto nie byl
    dotad w banku ;-)
    z gory dziekuje za wszystkie podpowiedzi
    pozdrawiam

    --
    Piotr
    p...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2002-01-20 13:50:45
    Temat: Re: jaki wybrac bank?
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Zobacz sobie www.multibank.pl
    www.inteligo.pl

    poczekaj troszke i zobacz www.mbank.com.pl

    To chyba najczesciej z polecanych :)

    --

    ------
    Amra the Freelancer

  • 3. Data: 2002-01-20 14:06:51
    Od: Laik <n...@a...in.pl>

    Cześć "AMRA" <a...@a...com>.
    Sun, 20 Jan 2002 14:50:45 +0100 spod palców wypsło ci się:

    >poczekaj troszke i zobacz www.mbank.com.pl
    >To chyba najczesciej z polecanych :)

    tego juz bym znajomym nie polecil ;(
    Laik

  • 4. Data: 2002-01-20 14:07:09
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl>

    BPH oferuje wspólne konto dla firmy i ROR również z dostępem internetowym,
    niestety nie jest to najtańsze, o ile wiem ok. 50 PLN miesięcznie.

    Z.K.

  • 5. Data: 2002-01-20 14:13:42
    Od: "Grzegorz Szymczak" <g...@p...com.pl>

    Toż to grabież!!!
    GS

  • 6. Data: 2002-01-20 14:35:10
    Od: "fotech" <u...@f...onet.pl>

    > Toż to grabież!!!

    To jest pelny pakiet z dostepem przez internet - prawdziwego banku.
    Poczytaj to zrozumiesz - to nie jest konto dla dzieciakow, co sobie chca
    pobankowac na 12 tym rachunku przez miesiac.
    Jesli ktos ma malo dyspozycji, to sam Sezam Manager moze sobie zrobic za 15
    zl. przelewy sa po 3 zl. A jak przyjdzie Ci placic za granice, to masz setki
    korespondentow na calym swiecie... karty do rachunku tez sa oczywiscie.

    Wojtek

  • 7. Data: 2002-01-20 14:37:28
    Od: "Janusz" <l...@c...pl>

    >witam
    >jestem calkowicie nieobeznany w sytuacji i dlatego prosze o rade
    Również chęnie skorzystam z rad.
    Pozdrawiam.>

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 8. Data: 2002-01-20 15:36:26
    Temat: Re: jaki wybrac bank (o BPH i Multi)
    Od: "alexy" <a...@w...pl>

    >Również chęnie skorzystam z rad.
    >Pozdrawiam.>

    Zaiteresowało mnie to co przeczytałem o BPH. To jest teraz ten sam bank co
    PBK, w którym mam od dawna konto firmowe i ROR. Tyle, że te wszystkie cuda, o
    których tu czytam chyba przede mną ukrywają, bo jak na razie to muszę co
    najmniej dwa razy w miesiącu (ZUS i US) lecieć do banku. O internecie i
    telefonie mogę zapomnieć (to znaczy mogłem, bo może terez, po połączeniu coś
    się zmieniło). Poza tym z własnego doświadczenia odradzam ten bank, bo nie
    mogę zrozumieć dlaczego np. w dobie różnych Multi i innych Millenniów muszę
    jeździć do oddziału w centrum Warszawy, kiedy mam PBK koło domu. Ale ten
    oddział koło domu może mi tylko wypłacić pieniadze w okienku. O innych
    operacjach nie ma mowy, lecę do centrum. (BTW: kiedyś jak realizowałem własny
    czek, to wysłali go faksem do mojego oddziału, żeby sprawdzić podpis i pobrali
    mi 2 złote jako opłate za ten faks!).
    Może coś się zmieniło na lepsze od pierwszego stycznia (po fuzji z BPH),
    jeżeli wiecie, to mi powiedzcie, bo bank jakoś milczy na ten temat. Sam pytań
    już nie zadają, bo nie lubię słyszeć: wkrótce, nie wiem, może kiedyś.
    Dlatego, Drogi Kolego Jaskiniowcu (pocieszę Cię: ja byłem jeszcze bardziej
    zielony, kiedy zaczynałem), trzymaj się od tego przybytku z daleka. Sam jestem
    teraz na etapie przenoszenia się do MultiBanku co i Tobie polecam. No, chyba,
    że wyjdzie jakieś szydło z worka, to wtedy poskarżę się na nich na tym forum.
    PZDR

  • 9. Data: 2002-01-20 18:46:37
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl>

> [...]
    setki
    > korespondentow na calym swiecie... karty do rachunku tez sa oczywiscie.

    Co do ceny to akurat się zgadzam, że to za drogo - dlatego prowadzę
    oddzielnie rachunek ROR Sez@m i oddzielnie konto firmowe - wychodzi dużo
    taniej, a szkoda, bo chętnie bym połączył oba konta.

    Z.K.

  • 10. Data: 2002-01-20 19:48:49
    Od: "yaneek" <y...@p...onet.pl>

    Użytkownik Piorun <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@n...vogel.pl...
    [...]
    > rozpoczalem jednoosobowo dzialalnosc gospodarcza
    > i zaistniala koniecznosc otwarcia konta bankowego dla tej mojej
    malutkiej
    > firmy bo musze rozliczac VAT z urzedem

    A wiec witaj w gronie "przedsiebiorcow" - ludzi, ktorzy w powszechnej
    opinii tzw. "pracownikow najemnych" plasuja sie gdzies "miedzy ku*** a
    zlodziejem";-)
    ...i, co gorsza, te opinie zdaja sie podzielac rzadzacy i przescigaja
    sie w szykanach. Bo jak inaczej nazwac obowiazek posiadania konta w
    banku przez firme, ktorej cale finanse mieszcza sie np. w tylnej
    kieszeni spodni? Jak tu juz glosil kol. Tristan (hrabia Alder): to
    tylko koszt i mitrega.

    >lub przyjmowac przelewy za faktury

    ...a wtedy wolny wybor: potrzebujesz - zakladasz.

> [...]
    > moglbym oplacac rachunki, placic za ZUS i nie mam zadnych kart
    platniczych
    > ani kredytowych jestem takim jaskiniowcem

    I zle Ci z tym?:-) No to wlasnie zrobiles dobry krok, by to zmienic.

    > czy mozna wszystkie potrzeby opedzic jakims jednym kontem i jedna
    karta?
    > obawiam sie ze z firmowego nie mozna placic za czynsz czy prad

    Coz, psy belkowe chca miec jasnosc w papierach: konto firmowe =>czynsz
    firmowy, prad firmowy itd. Ale o formalnym zakazie nie slyszalem.

    > jesli nie to co byscie polecali?
    > jakie konto (konta) w jakim banku (bankach) i jakie karty

    Rada nr 1 na tym forum powtarzana i akceptowana: rozejrzyj sie, jakie
    "marmury" i ich bankomaty masz w najblizszym sasiedztwie domu i pracy.
    I od nich zacznij - wygoda nade wszystko.

    [...]
    > czy ktos potrafilby mi dac gotowy pomysl?

    Prosze bardzo:
    firmowe:
    1. Telepekao 24 http://www.pekao.com.pl/ (brak "okienka" - dostep
    tylko przez i-net; koszt 8zl/mc; 0,1% od przel. wych. - za 3 ZUSy:
    0,58zl; potwierdz.przel. z pieczecia banku; dokl. wyciag na koniec
    m-ca; brak kart; wystarczajace do podstawowej dzialalnosci)

    osobiste:
    1.PEKAO SA http://www.pekao.com.pl/- rachunek biezacy (zalozenie,
    prowadzenie, wplaty gotowki, przelewy wewnatrzbankowe - bezplatne.
    Sluzy jako (darmowe) okienko do wplat gotowki na T24, gdyby zaszla
    taka potrzeba.

    2. Lukas Bank SA http://lukasbank.pl/: eKonto - solidny, bezplatny ROR
    z godziwym oprocentowaniem, dostep przez I-net, karta VE, kredyt w
    koncie. Do wyboru trzy warianty. Bankomaty (bez prowizji) wlasne i
    BZWBK. Minus: czesc spraw mozna zalatwic tylko w oddziale, a ten mamy
    80 km od nas. Dlatego patrz rada nr 1.

    Tak to wyglada u mojej zony. Plus stary ROR w PBK, zachowany puki co,
    bo bankomat pod blokiem (jedyny w okolicy) i wypracowany debet.
    Czekamy na przeksztalcenie w Sezam (02.2002) z dostepem przez I-net i
    zwiekszenie debetu (za bandycka prowizje miesieczna).

    > chetnie rowniez cos poczytam co byloby zrozumiale dla kogos kto nie
    byl
    > dotad w banku ;-)

    Dobrze zaczales i tak trzymaj: pbb (ta grupa), a takze:
    www.ebanki.pl
    www.faq4pbb.prv.pl
    www.karty.pl
    http://www.bankier.pl