  • 1. Data: 2002-01-20 11:39:54
    Temat: kredyt handlowy
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    W literaturze fiansowej mozna spotkac sie z okresleniem "kredytu
    handlowego" w odniesieniu do sprzedającego dajacemu kupujacemu czas na
    zaplate.
    Czy jest to prawidlowe okreslenie? Z drugiej strony prawo bankowe
    jasno mowi, ze udzielanie kredytow jest czynnoscia zarezerwowana dla
    bankow.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 2. Data: 2002-01-20 13:34:04
    Temat: Re: kredyt handlowy
    Od: "_Cytrynek_" <c...@t...pl>

    IMHO chodzi o kredyt kupiecki.

    --
    10 rem ###sygnaturka###
    20 print " _Cytrynek_ "

  • 3. Data: 2002-01-20 14:22:20
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 20 Jan 2002 14:34:04 +0100, "_Cytrynek_" <c...@t...pl>
    wrote:

    >IMHO chodzi o kredyt kupiecki.

    Tak, przejezyczenie :-)
    Ale to nadal wydaje sie stac w sprzecznosci z prawem bankowym ?

  • 4. Data: 2002-01-20 14:34:11
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Tak, przejezyczenie :-)
    > Ale to nadal wydaje sie stac w sprzecznosci z prawem bankowym ?

    Nie uwazaj wszystkiego za sprzeczne z prawem bankowym, kiedy cale wyrazenie
    ma w somie jredyt...
    Czy kredyt zaufania moze udzielic ci tylko bank??? :)
    Czy kredyt handlowy jest oprocentowany? Do 30 dni chyba nie? Przeciez tak
    samo mozna to nazwac dpostarczenie towaru z odroczonym terminem latnosci..
    :)
    --

    ------
    Amra the Freelancer

  • 5. Data: 2002-01-20 15:15:22
    Od: "_Cytrynek_" <c...@t...pl>

    :)

    niekoniecznie, IMO kredyt kupiecki nie jest kredytem w rozumieniu prawa
    bankowego

    > Nie uwazaj wszystkiego za sprzeczne z prawem bankowym, kiedy cale
    wyrazenie
    > ma w somie jredyt...

    no własnie

    > Czy kredyt handlowy jest oprocentowany? Do 30 dni chyba nie? Przeciez tak
    > samo mozna to nazwac dpostarczenie towaru z odroczonym terminem latnosci..

    AFAIK jest oprocentowany w pewnym sensie, albo zapłacisz teraz (gotówka) i
    uzyskasz cene 2% mniejszą albo zapłacisz pełną kwotę we wskazanym terminie.

    Wojtku, polecam Tobie wykłady lub książeczkę prof. Krzemińskiej w zakresie
    kredytu kupieckiego.

    10 rem ###sygnaturka###
    20 print " _Cytrynek_ "
    30 print " GG#83079 "
    40 rem ################ [sig by c...@t...pl]
    50 goto 10

  • 6. Data: 2002-01-20 16:07:10
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 20 Jan 2002 16:15:22 +0100, "_Cytrynek_" <c...@t...pl>

    >niekoniecznie, IMO kredyt kupiecki nie jest kredytem w rozumieniu prawa
    >bankowego

    W rozumieniu prawa bankowego nic czego nie udziela bank nie moze byc
    kredytem :-)

    >wyrazenie
    >
    >no własnie

    Cos, kredyt zaufania to po prostu pewna przenosnia. A "kredyt
    kupiecki" wydaje sie miec cechy podobne do kredytu w rozumieniu praa
    bankowego ale nie jest udzielany przez bank. Wiec ja tu dalej widze
    sprzecznosc :-).

    >Wojtku, polecam Tobie wykłady lub książeczkę prof. Krzemińskiej w zakresie
    >kredytu kupieckiego.

    Moze jak doba bedzie miec 48h :-))

  • 7. Data: 2002-01-20 17:06:32
    Od: "Rafal Deptula" <r...@s...com.pl>

    "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> wrote in message
> [...]
    > kupiecki" wydaje sie miec cechy podobne do kredytu w rozumieniu praa
    > bankowego ale nie jest udzielany przez bank. Wiec ja tu dalej widze

    Przeciez kredyt w rozumieniu prawa bankowego oznacza, ze kredytodawca
    przekazuje kredytobiorcy okreslona kwote pieniedzy na okreslony cel. W
    przypadku kredytu kupieckiego nie ma zadnego przekazania srodkow, wiec nie
    jest to kredyt w rozumieniu prawa bankowego. A nazywa sie, jak sie nazywa,
    gdyz ma podobne zastosowanie.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 8. Data: 2002-01-21 07:16:09
    Od: "Artur O." <r...@w...pl>

    Uzytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisal w wiadomosci

    > Tak, przejezyczenie :-)
    > Ale to nadal wydaje sie stac w sprzecznosci z prawem bankowym ?
    > --

    To tylko zbieznosc slow, tak naprawde chodzi o odroczenie terminu splaty
    zadluzenia.
    Rzecz podstawowa dla cash flow to miec dluzsze terminy u dostawcow niz u
    odbiorcow.
    U nas chyba jest odwrotnie dlatego wiele dobrych firm upada - brak
    dyscypliny w zakresie sciagania naleznosci i negocjowania dobrych "kredytow
    kupieckich" u dostawcow.

    AO

  • 9. Data: 2002-01-21 07:18:14
    Od: "Artur O." <r...@w...pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    A ja polecam "Mikroszkolka zarzadzania " Obloja.
    A propos tego pana polecam goraco wywiad z nim w piatkowej Wyborczej o
    radach nadzorczych i nie tylko.

    AO

  • 10. Data: 2002-01-21 09:42:25
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl> w wiadomooci do grup
    dyskusyjnych napisał:o...@4...com..
    .

    > Tak, przejezyczenie :-)
    > Ale to nadal wydaje sie stac w sprzecznosci z prawem bankowym ?

    A gdzie widzisz te sprzecznosc?

    Karol