  • Data: 2019-10-09 19:52:14
    Temat: Re: jaki kredyt na mieszkanie?
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-10-09 o 16:05, Kris pisze:

    >koszty wcześniejszej spłaty cały plan rozwalą - nawet jeśli porównywać z >najlepszą
    obecnie ofertą na rynku, czyli 3% (WIBOR 3M 1,72% + marża 1,3%) - >tyle że do tego 3%
    dąży w okresie 20/30 lat - a w okresie 2/3 lat mocno to >podskoczy.

    > 100 000zł na 3% na 25 lata to rata 470zł

    bliżej 4% jak już, można mieć marżę nawet 1,1 ale tylko w pierwszym roku
    i trzeba zapłacić 3,25% za ubezpieczenie, jest sens?

    > 12 rat jak spłaci to ma koszt 5600zł
    > Przez ten rok z kapitału mu zejdzie jakies 3000zł
    > Wiec w uproszczeniu: bierze 100 000zł, spłaca przez rok 5600zł i musi dopłacić
    97000zł. Koszt przez rok to 2600zł+ opłaty sądowe+ ew prowizja za szybsza spłatę.
    > Wynajmuję 36metrowe mieszkanie i lokatorzy płaca mi 1000zł miesięcznie czyli
    12000zł rocznie.
    > Nie wiem jak to wychodzi na Śląsku u Tomasza.

    > Zależy jakie tam układy i możliwości rodzinne ma Tomasz ale można kogoś dołączyć
    jako współkredytobiorcę aby zdolność podnieść
    > Aczkolwiek 100000zł to nie jest jakaś duża kwota i tyle teraz może dostać kredytu
    gotówkowego ktoś zarabiający w okolicach 2000-3000zł netto. Oczywiście tu koszty będą
    większe(ale prowizja i ew ubezpieczenie do zwrotu przy szybszej spłacie) i
    niepotrzebne zabezpieczenia

    >użytkowania wieczystego, można na to czekać i czekać) i inne początkowe >pierdoły.

    > Dlatego trzeba wszystko na spokojnie policzyć.
    > Ustanowienie hipoteki specjalnie kosztowne nie jest jeśli jest robione nie aktem
    notarialnym tylko oświadczeniem

    kosztuje 200 zł opłaty sądowej + ew. taksa notarialna (nie jest
    wymagana), większość klientów składa wniosek samodzielnie, prosty druk

    --
    pozdrawiam
    RobertS

    https://finansowewariacje.wordpress.com/