  • 21. Data: 2008-08-27 17:39:15
    Temat: Re: jaki bank nie wnika w zdolnosc kredytowa ?
    Od: "marian w" <k...@b...pl>

    Użytkownik "Radek Wroclawski" <r...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:48b512db$1@news.home.net.pl...
    > banki są ustawowo zobowiązane do badania zdolności kredytowej...

    a to to ciekawe...
    rzuc jakims paragrafem na poparcie swojej teorii ok ?

  • 22. Data: 2008-08-27 18:58:41
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

    Użytkownik "marian w" <k...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Dodatkowymi dokumentami do złożenia wniosku kredytowego są:
    > - dowód osobisty + drugi dokument ze zdjęciem
    > - aktualny odpis z Księgi Wieczystej
    > - dokument potwierdzający własność nieruchomości na której będziemy się
    > zabezpieczać (akt notarialny)
    > - umowy spłacanych kredytów wraz z harmonogramem
    > Warunek jest właściwie jeden
    > Brak opóźnień w spłatach (honorowane sa opóźnienia do max do 30 dni)
    > posiadanych kredytów i brak zaległości w ZUS-ie i U.S.
    >
    > Jutro niose do nich dokumenty i zobaczymy jaka bedzie odpowiedz.

    Przyjrzyj się uważnie wszystkim opłatom, szczególnie tym pobieranym przy
    wcześniejszej spłacie.

    --

    ---
    Kalkulator kredytowy dla każdego http://kredyt.ogar.pl/

  • 23. Data: 2008-08-27 19:08:19
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

> [...]
    > posiadanych kredytów i brak zaległości w ZUS-ie i U.S.
    >
    > Jutro niose do nich dokumenty i zobaczymy jaka bedzie odpowiedz.

    Bardzo podobna promocje refinansowego kredytu ma BPH BH (teraz juz PEAKO BH
    SA). Kredyt w obcym banku musi byc splacany min 12 mies., jego obsluga musi
    byc w caly okresie bez zarzutu. Jesli rata kredytu w PEKAO BH nie
    przekroczy 110% raty starej nie trzeba dokumentowac dochodu - jedynie
    oswiadczenie. Oprocentowanie - marze obnizaja max o 1% w stosunku do tej co
    masz teraz ale finalna marza nie mniej (dla PLN) niz 0,95 dla celu
    meszkaniowo-bud, 1,3 dla celu dowolnego + wibor6m.

    Thomas

  • 24. Data: 2008-08-27 19:10:53
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    > 100% też da radę...

    Ooo.. a gdzie os. fiz. dostanie na oswiadczenie do 100% ltv?

    Thomas

  • 25. Data: 2008-08-27 20:39:00
    Od: "marian w" <k...@b...pl>

    Użytkownik "Thomas" <a...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > co masz teraz ale finalna marza nie mniej (dla PLN) niz 0,95 dla celu
    > meszkaniowo-bud, 1,3 dla celu dowolnego + wibor6m.

    tez tam jutro zajde, dzieki

  • 26. Data: 2008-08-27 21:25:37
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "marian w" <k...@b...pl> wrote in message

    > a to to ciekawe...
    > rzuc jakims paragrafem na poparcie swojej teorii ok ?

    A jaka jest twoja teoria? Bank finansuje udzielane kredyty tylko w ok. 8% z
    wlasnych srodkow (w uproszczeniu, bo zalezne jest to od typow udzielanych
    kredytow). 92% to srodki pochodzace z depozytow, a banki maja obowiazek
    chronic srodki deponentow.

    Ustawa prawo bankowe:
    Art. 70. 1. Bank uzależnia przyznanie kredytu od zdolności kredytowej
    kredytobiorcy. Przez zdolność kredytową rozumie się zdolność do spłaty
    zaciągniętego kredytu wraz z odsetkami w terminach określonych w umowie.
    Kredytobiorca jest obowiązany przedłożyć na żądanie banku dokumenty i
    informacje niezbędne do dokonania oceny tej zdolności.

    2. Osobie fizycznej, prawnej lub jednostce organizacyjnej nie mającej
    osobowości prawnej, o ile posiada zdolność prawną, które nie mają zdolności
    kredytowej, bank może udzielić kredytu pod warunkiem:

    1) ustanowienia szczególnego sposobu zabezpieczenia spłaty kredytu,
    2) przedstawienia niezależnie od zabezpieczenia spłaty kredytu programu
    naprawy gospodarki podmiotu, którego realizacja zapewni - według oceny
    banku - uzyskanie zdolności kredytowej w określonym czasie.
    3. Kredytobiorca jest obowiązany umożliwić podejmowanie przez bank czynności
    związanych z oceną sytuacji finansowej i gospodarczej oraz kontrolę
    wykorzystania i spłaty kredytu.

    4. (253) Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio przy udzielaniu kredytu nowo
    utworzonemu przedsiębiorcy, osobie prawnej lub jednostce organizacyjnej nie
    mającej osobowości prawnej, o ile posiada zdolność prawną.
    5. (254) Na wniosek ubiegającego się o kredyt przedsiębiorcy, bank
    przekazuje, w formie pisemnej, wyjaśnienie dotyczące dokonanej przez siebie
    oceny zdolności kredytowej. Opłata za sporządzenie takiego wyjaśnienia
    powinna być odpowiednia do wysokości kredytu.
    6. (255) Przepis ust. 5 stosuje się odpowiednio do przedsiębiorcy
    ubiegającego się o pożyczkę pieniężną.
    MK

  • 27. Data: 2008-08-28 16:54:09
    Od: "MisiekK" <d...@w...pl>

    > tez tam jutro zajde, dzieki

    Do DomBank nie zachodź - poczytaj na grupie dlaczego...
    Zrób szybki refinans w Multibanku - bez badania zdolności.
    --
    -------------
    MisiekK

  • 28. Data: 2008-08-28 17:41:56
    Od: "marian w" <k...@b...pl>

    Użytkownik "MisiekK" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "marian w" <k...@b...pl> napisał w wiadomości
    >>

    > Do DomBank nie zachodź - poczytaj na grupie dlaczego...
    > Zrób szybki refinans w Multibanku - bez badania zdolności.

    do Multibanku jeszcze nie dotarlem, dotre tam dopiero jutro tak jak i do
    Polbanku.
    W Dombanku bylem - propozycja wyglada dosc ciekawie pod wzgledem ilosc kasy
    ktora proponuja chociaz oprocentowanie nie jest niskie , oraz to ze nie
    mozna splacic kredytu zbyt szybko - w pierwszym roku 10% kary ! Za to pani
    zapwniala mnie ze w 100% robia od tego odstepstwa o ile ktos napisze podanie
    o nie pobieranie takiej prowizji. Poza tym spread w CHF wynosi na dzis 0,15
    zl...
    z dobrych stron to taka ze proponuja do wykorzystania kwote ok 300.000 rata
    ma wyniesc 1800 zl/mc - obecnie do splaty mam 95.000+45.000 - suma rat 2000
    zl)

  • 29. Data: 2008-08-28 18:08:37
    Od: "marian w" <k...@b...pl>

> [...]

    > co masz teraz ale finalna marza nie mniej (dla PLN) niz 0,95 dla celu
    > meszkaniowo-bud, 1,3 dla celu dowolnego + wibor6m.

    bylem dzis w Pekao - pani na wszystkie swietosci sie zarzekala ze nie maja
    takiej oferty.
    bo o takiej ofercie ze jesli nie masz zaleglosci w innym banku w ktorym
    splacasz hipoteczny to mozesz przeniesc do pekao to chyba nie ma co
    wspominac

  • 30. Data: 2008-08-28 20:39:29
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

> [...]
    > bo o takiej ofercie ze jesli nie masz zaleglosci w innym banku w ktorym
    > splacasz hipoteczny to mozesz przeniesc do pekao to chyba nie ma co

    Bo ty byles w uniwersalnym PEKAO SA, ja wyraznie pisalem o PEKAO Bank
    Hipoteczny SA (delikatna roznica) - dawniej to byl BPH BAnk Hipoteczny SA.
    Malo kto ze zwyklych konsumentow to rozroznia :)

    Skad jestes (miasto)?

    Thomas