  • 1. Data: 2007-08-10 18:04:06
    Temat: jak to naprawde jest z tą autoryzacją karty?
    Od: "MAriusz H." <z...@w...pl>

    Większości przypadków jesli, jak korzystam z karty to jest przeprowadzana
    weryfikacja za pomoca podpisu lub pinu.

    Ostatnio się spotkałem z zaskakującą dla mnie sytuacją (dotyczy to zarówno
    kart płatniczych jak i kredytowych).

    Przejeżdzałem most w Dani (za który jest obowiazkowa opłata), wybrałem
    bramkę "opłata za pomocą karty" wsadziłem karte do czytnika ... po paru
    sekudach czytnik wypluł mi kartę i jedynie co mogłem jeszcze więcej zrobić
    to wcisnąć guzik "drukowania potwierdzenia" ..... a gdzie autoryzacja za
    pomoca podpisu lub pinu?

    Pytanie dlaczego nie zostałem w jakikolwiek sposób zweryfikownay?
    Dodam iż przejeżdzałem ten most z 10 razy i za każdym razem byo to samo.
    Nawet gdy wybrałem bramke "z człowiekiem" płacąc kartą ...nie zostałem
    zweryfikowany.

    Czy taka procedura jest zgodna z prawem?

  • 2. Data: 2007-08-10 18:28:46
    Temat: Re: jak to naprawde jest z tą autoryzacją karty?
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Czy taka procedura jest zgodna z prawem?

    Czyim ? Mongolskim ?

    Chyba masz na mysli regulamin banku lub wydawcy karty ?

    Tak czy inaczej autoryzacją jest w tym przypadku brak chargeback'u,
    czyli brak protestu uzytkownika karty.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 3. Data: 2007-08-10 18:29:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MAriusz H." <z...@w...pl> napisał w wiadomości

    System pewnie robi fotkę tablic rejestracyjnych pojazdu na wypadek użycia
    nieautoryzowanego karty.

  • 4. Data: 2007-08-10 18:33:42
    Od: "tomek." <t...@p...fm>

    > Użytkownik "MAriusz H." <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > System pewnie robi fotkę tablic rejestracyjnych pojazdu na wypadek użycia
    > nieautoryzowanego karty.

    aha, jasne.
    poprostu zrobil itak aby bylo szybciej.
    To samo masz na lotnisku na Okeciu placac za parking
    w automacie - wkladasz kart i nic wiecej nie robisz.

    pzdr
    tomek

  • 5. Data: 2007-08-10 20:49:23
    Od: "MT" <s...@d...pl>

    Berlin Tegel i parking to samo zadnej autoryzacji.

  • 6. Data: 2007-08-10 21:16:41
    Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl>

    Date: Fri, 10 Aug 2007 20:04:06 +0200, name: MAriusz H.:

    > Czy taka procedura jest zgodna z prawem?

    Może dla drobnych kwot autoryzacja nie jest
    obowiązkowa?

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 7. Data: 2007-08-10 21:18:22
    Od: pwk <p...@w...pl>

    No ale czego go obsztorcowujesz? :)
    Przecież On tego nie wie. Jakby wiedział, toby nie pytał.

    Podobnie wyglądają transakcje na A4 w Polsce.
    Klepanie pinów w takich miejscach byłoby znacznym utrudnieniem życia.
    Zasada jest dość prosta: bank przyjmuje na siebie odpowiedzialność,
    czasami, zależnie od umowy, zwala trochę tej odpowiedzialności na
    usługodawcę. Jeśli użytkownik karty nie zgłosi bankowi po otrzymaniu
    wyciągów przez jakiś tam regulaminowy czas niezgodności, to transakcja
    jest właściwie przyklepana. Jeśli zgłosi, bank raczej musi od niej
    odstąpić, pomimo, że karta nie była zastrzeżona.

  • 8. Data: 2007-08-10 21:42:18
    Od: "MAriusz_H" <z...@c...pl>

    > Może dla drobnych kwot autoryzacja nie jest
    > obowiązkowa?

    drobna kwota" ... wszystko zależy od punku widzenia.
    Jeden przejazd (w jedną stronę) kosztuje 205 dkk (ok 100zł) przy dziesięciu
    przejazdach ...to już nie taka małą kwota.

    Ale nie oto mi chodzi ... nie do tego zmierzam ...
    Wszędzie dookoła słyszę tylko że płacenie kartą jest coraz bardziej
    bezpiecznie .. a wychodzi na to że jest odwrotnie ...
    Wprowadzają kartę chipową na rynek reklamując iż jest bezpieczniejsza ..
    niestety ten przypadek pokazuje iż między kartami zwykłym a chipowymi nie ma
    żadnej różnicy jeśli chodzi o bezpieczeństwo ...

    Czyli jak ja mam się czuć bezpiecznie ... jednyne co mogę zrobić to wybrać
    karte z ubezpieczeniem i sprawdzać historie rachunku codziennie...

  • 9. Data: 2007-08-10 23:18:33
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "MAriusz H." <z...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > to wcisnąć guzik "drukowania potwierdzenia" ..... a gdzie autoryzacja za

    a po co?
    najwyzej oddadzą ci kasę.

    > Czy taka procedura jest zgodna z prawem?

    tak.
    do obciążenia karty wstarcza jej numer i data ważności. A to im akurat
    podałeś.

  • 10. Data: 2007-08-10 23:19:43
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Miroo" <m...@C...LETTERSpl> wrote in message
    > Date: Fri, 10 Aug 2007 20:04:06 +0200, name: MAriusz H.:

    > Może dla drobnych kwot autoryzacja nie jest
    > obowiązkowa?

    w ogóle nie jest obowiązkowa.