  • 11. Data: 2005-05-12 13:17:18
    Temat: Re: hakerzy i banki via net
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    In message d5vk70$d0m$...@n...onet.pl, Paweł Korobczak
    <P...@p...onet.pl> wrote:

    > Pewnie masz rację, ale nie bardzo wiem, jak miałby on odgadnąć jakie
    > hasło jest następne w kolejności, po tym, którego akurat użyłem.
    > Chyba, że są one generowane według jakiegoś prostego algorytmu - tego
    > akurat nie wiem.

    Nie będzie zgadywał hasła, tyko podmieni np numer konta przelewu :)

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 12. Data: 2005-05-12 13:17:20
    Od: Paweł Korobczak <P...@p...onet.pl>

    Paweł Korobczak wrote:

    > [nie widzę w ostatnich wiadomościach, więc zakładam, że nie było]
    >
    > http://info.onet.pl/1095903,18,item.html
    >
    > Czyżby czyżyk, czyli Shitibank again?... ;-)

    No i oczywiście było. Właśnie znalazłem. Przepraszam za dublowanie tematu.

  • 13. Data: 2005-05-12 13:17:51
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Paweł Korobczak wrote:

> [...]
    > hasło jest następne w kolejności, po tym, którego akurat użyłem.
    > Chyba, że są one generowane według jakiegoś prostego algorytmu - tego

    Bo trojan ci zmienia to hasło które wysyłąsz tak, że nie wykonasz
    bieżącej operacji. I w tym czasie wykonuje swoją operację z tym hasłem.
    To samo jest możliwe z tokenami tylko jest na to mniej czasu - około 1
    minuty.

  • 14. Data: 2005-05-12 13:18:37
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Thu, 12 May 2005 15:05:26 +0200, w <d5vk70$d0m$1@news.onet.pl>, Paweł Korobczak
    <P...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > hasło jest następne w kolejności, po tym, którego akurat użyłem. Chyba,
    > że są one generowane według jakiegoś prostego algorytmu - tego akurat

    Nie musi zgadywać. Wystarczy, że wirus uniemożliwi dostęp do serwisu bankowego
    po wpisaniu hasła jednorazowego. Natomiast samo hasło prześle autorowi trojana
    w wiadomym celu.
    Oczywiście trojan powinien być bardziej skomplikowany, np. wykonywać te
    działania przy wysokiem saldzie :). Nie opłaca się okradać klienta ze 100zł na
    koncie. Zysk mały, na dodatek wałek szybko może zostać wykryty :)

  • 15. Data: 2005-05-12 13:32:27
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    12 May 2005 15:16:04 +0200, w <0...@n...onet.pl>, "S.T."
    <n...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Te jego trojany są tak inteligentne, ze przechwytują hasło
    > i symulują, że operacja którą chciałeś wykonać się powiodła,
    > a w miedzyczasie wykonują przelew na podstawione konto.

    Uważasz, że to trudne? Hmm, współczuję zatrzymania się na etapie działania
    wiertarki. Dziwne, że w ogóle umiesz posługiwać się komputerem :)).

    > Nie jest aż taki prosty,
    > jest 'bardziej skomplikowany -- ale nadal niezbyt trudny' ;-D

    Oj, i polski język jest dla ciebie skomplikowany. Smutne :)

    To widać ;)))

  • 16. Data: 2005-05-12 13:50:22
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    r...@a...net.pl napisał:

> [...]
    > :). Nie opłaca się okradać klienta ze 100zł na koncie. Zysk mały, na
    > dodatek. wałek szybko może zostać wykryty :)

    Jak to było? Od 250 złotych opłaca się ścigać złodzieja? Inaczej mała
    szkodliwość?

    K.

  • 17. Data: 2005-05-12 13:55:11
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    r...@a...net.pl napisał(a):

> [...]
    > działania przy wysokiem saldzie :). Nie opłaca się okradać klienta ze 100zł na
    > koncie. Zysk mały, na dodatek wałek szybko może zostać wykryty :)

    Zaraz zaraz, przecież połączenie z bankiem jest szyfrowane. Nie sposób
    podsłuchać transmisji, a więc nie dowiesz się nawet na jakiej stronie
    jest uzytkownik, nie wspominając o saldzie konta. A z samego tylko
    podsłuchiwania klawiatury i myszki nie dasz rady rozpoznać, czy
    użytkownik akurat wpisuje kod czy coś innego.

    Pozdrawiam
    Karol

  • 18. Data: 2005-05-12 13:55:23
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    r...@a...net.pl napisał:

    > Uważasz, że to trudne? Hmm, współczuję zatrzymania się na etapie działania
    > wiertarki. Dziwne, że w ogóle umiesz posługiwać się komputerem :)).

    Ależ skąd, ktoś z taaakim IQ rozpracuje to szybciej niż
    ja działanie wiertarki i tylko lenistwu takich geniuszy
    zawdzięczam to, ze moich kont nikt jeszcze nie opróżnił

    > Oj, i polski język jest dla ciebie skomplikowany. Smutne :)

    Tak, smutne,
    nawet nie potrafię użyć własnych słów i stosuję niezrozumiałe cytaty,
    może zapytaj jego autora, co miał na myśli

    > To widać ;)))

    Skądkolwiek byś nie napisał i jakichkolwiek narzędzi
    w tym celu byś nie użył, też będzie widać,
    nawet 'cuuultowy' Forte Agent temu nie zaradzi.

    EOT, baw się dobrze ;)

  • 19. Data: 2005-05-12 14:04:48
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> writes:

    > Bo trojan ci zmienia to hasło które wysyłąsz tak, że nie wykonasz
    > bieżącej operacji. I w tym czasie wykonuje swoją operację z tym hasłem.

    Raczej trudno jest to zrobic tak, zeby uzytkownik nie zauwazyl.

    MJ

  • 20. Data: 2005-05-12 14:36:04
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Thu, 12 May 2005 15:55:23 +0200, w <d5vn8b$l9v$1@news.onet.pl>, "S.T."
    <n...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Ależ skąd, ktoś z taaakim IQ rozpracuje to szybciej niż
    > ja działanie wiertarki i tylko lenistwu takich geniuszy
    > zawdzięczam to, ze moich kont nikt jeszcze nie opróżnił

    Raczej obfitości lepszych celów, ale niech ci będzie, że ich lenistwu...

    > Tak, smutne,
    > nawet nie potrafię użyć własnych słów i stosuję niezrozumiałe cytaty,
    > może zapytaj jego autora, co miał na myśli

    Nie wieżę (że zacytuję pewnego geniusza słowa pisanego z dnia dzisiejszego), że
    nie wiesz...

    > Skądkolwiek byś nie napisał i jakichkolwiek narzędzi
    > w tym celu byś nie użył, też będzie widać,
    > nawet 'cuuultowy' Forte Agent temu nie zaradzi.
    > EOT, baw się dobrze ;)

    Bawię się bawię. Zawsze dostarczasz dobrej darmowej rozrywki :)