  • 1. Data: 2005-05-12 10:50:50
    Temat: hakerzy i banki via net
    Od: Paweł Korobczak <P...@p...onet.pl>

    [nie widzę w ostatnich wiadomościach, więc zakładam, że nie było]

    http://info.onet.pl/1095903,18,item.html

    Czyżby czyżyk, czyli Shitibank again?... ;-)

  • 2. Data: 2005-05-12 10:51:59
    Temat: Re: hakerzy i banki via net
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Paweł Korobczak <P...@p...onet.pl> wrote:
    > [nie widzę w ostatnich wiadomościach, więc zakładam, że nie było]
    >
    > http://info.onet.pl/1095903,18,item.html
    >
    > Czyżby czyżyk, czyli Shitibank again?... ;-)

    BPH

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 3. Data: 2005-05-12 11:16:32
    Od: RBproof <a...@c...pl>

    Dnia Thu, 12 May 2005 12:51:59 +0200, Michał 'Amra' Macierzyński
    napisał(a):

    > BPH

    ciekawa jest wypowiedź rzecznika bph (no w sumie to on nie kłamie):
    "Rzecznik prasowy BPH Jacek Balcer zaprzecza, aby pracownicy zaobserwowali
    włamania do systemu internetowego banku."

  • 4. Data: 2005-05-12 11:31:20
    Od: Marek Wawro <k...@d...alpha.net.pl>

    Paweł Korobczak wrote:
    > [nie widzę w ostatnich wiadomościach, więc zakładam, że nie było]
    >
    > http://info.onet.pl/1095903,18,item.html
    >
    > Czyżby czyżyk, czyli Shitibank again?... ;-)

    Pytanie jest czy winę ponosi bank czy klient?

    Marek Wawro

  • 5. Data: 2005-05-12 11:45:14
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    RBproof napisał:

    > ciekawa jest wypowiedź rzecznika bph (no w sumie to on nie kłamie):
    > "Rzecznik prasowy BPH Jacek Balcer zaprzecza, aby pracownicy
    > zaobserwowali włamania do systemu internetowego banku."

    Trudno zaobserwować, jeśli system "widzi" tak jakby się logował zwykły
    użytkownik.

    K.

  • 6. Data: 2005-05-12 11:46:44
    Od: Rafał Krupiński <ruf10_at_op_dot_pl@nospam>

    RBproof wrote:

    > ciekawa jest wypowiedź rzecznika bph (no w sumie to on nie kłamie):
    > "Rzecznik prasowy BPH Jacek Balcer zaprzecza, aby pracownicy zaobserwowali
    > włamania do systemu internetowego banku."

    a co mieli zauważyć?

  • 7. Data: 2005-05-12 12:43:23
    Od: Paweł Korobczak <P...@p...onet.pl>

    Marek Wawro wrote:

    > Pytanie jest czy winę ponosi bank czy klient?

    Niefrasobliwość klienta jest tu niewątpliwa. Ale:

    niezależnie od tego, czyją winę uznałby ewentualny sąd, bank na tym
    traci, bo przeciętny potencjalny klient 3x się zastanowi, zanim założy
    sobie u nich konto via net, co czasami oznacza: zanim założy sobie u
    nich w ogóle jakiekolwiek konto.

    WM bank powinien zastosować takie zabezpieczenia, które uniemożliwiłyby
    maszynce dostęp do konta. Np. - jak piszą w artykule - token, albo też
    jakieś rozwiązanie typu mB, MB, Inteligo, czyli operacje zabezpieczone
    hasłami jednorazowymi itp. itd.

    > Marek Wawro

    pzdrw
    PK

  • 8. Data: 2005-05-12 12:47:47
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Thu, 12 May 2005 14:43:23 +0200, w <d5vitm$9pm$1@news.onet.pl>, Paweł Korobczak
    <P...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > maszynce dostęp do konta. Np. - jak piszą w artykule - token, albo też
    > jakieś rozwiązanie typu mB, MB, Inteligo, czyli operacje zabezpieczone

    Hasło jednorazowe przed niczym nie uchroni, tylko bardziej skomplikowanego
    trojana trzeba napisać. Bardziej skomplikowanego -- ale nadal niezbyt trudnego.

  • 9. Data: 2005-05-12 13:05:26
    Od: Paweł Korobczak <P...@p...onet.pl>

    r...@a...net.pl wrote:

    > Hasło jednorazowe przed niczym nie uchroni, tylko bardziej skomplikowanego
    > trojana trzeba napisać. Bardziej skomplikowanego -- ale nadal niezbyt trudnego.

    Pewnie masz rację, ale nie bardzo wiem, jak miałby on odgadnąć jakie
    hasło jest następne w kolejności, po tym, którego akurat użyłem. Chyba,
    że są one generowane według jakiegoś prostego algorytmu - tego akurat
    nie wiem.

  • 10. Data: 2005-05-12 13:16:04
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Pewnie masz rację,

    Jasne, on juz dziesiątki takich napisał,
    ale testował na razie tylko na swoim koncie ;-)

    > ale nie bardzo wiem, jak miałby on odgadnąć jakie
    > hasło jest następne w kolejności, po tym, którego akurat użyłem.
    Te jego trojany są tak inteligentne, ze przechwytują hasło
    i symulują, że operacja którą chciałeś wykonać się powiodła,
    a w miedzyczasie wykonują przelew na podstawione konto.

    > Chyba, że są one generowane według jakiegoś prostego algorytmu
    > - tego akurat nie wiem.
    Nie jest aż taki prosty,
    jest 'bardziej skomplikowany -- ale nadal niezbyt trudny' ;-D