  • 1. Data: 2004-10-23 15:34:07
    Temat: elixir ?
    Od: "finko!!@@" <a...@b...pl>

    Co to jest takiego jak elixir i jakie mozna miec korzysci korzystajac z
    niego wysylajac przelew?

  • 2. Data: 2004-10-23 15:47:39
    Temat: Re: elixir ?
    Od: Gree <gr33_WYTNIJ@TO_o2.pl>

    *finko!!@@* napisał(a):

    > Co to jest takiego jak elixir i jakie mozna miec korzysci korzystajac z
    > niego wysylajac przelew?

    http://www.kir.com.pl/produkty_i_uslugi/elixir.html
    Gree

  • 3. Data: 2004-10-23 16:01:13
    Od: "Rafaus" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Gree" <gr33_WYTNIJ@TO_o2.pl> napisał w wiadomości

    > http://www.kir.com.pl/produkty_i_uslugi/elixir.html
    > --
    > Pozdrawiam
    > Gree

    Korzyści to duża szybkość z jaką teoretycznie wysyłane pieniądze powinny
    dotrzeć do celu.

  • 4. Data: 2004-10-23 21:44:31
    Od: wizardx12 <w...@p...onet.pl>

    Dnia 10/23/2004 6:01 PM, Użytkownik Rafaus napisał :

    > Korzyści to duża szybkość z jaką teoretycznie wysyłane pieniądze powinny
    > dotrzeć do celu.

    I docierałyby nie tylko teoretycznie, gdyby klienci banków (czyli chyba
    my wszyscy) mieli większą świadomość tego jak rozliczane są transakcję.
    Od 01.07.2004 wszystkie(pomijam SORBNET i inne marginy) transakcje
    międzybankowe rozliczane są via ELIXIR. Jeśli komuś nie chce się
    zagłębiać w "tajniki" KIR (dla bardzo niewtajemniczonych: Krajowa Izba
    Rozliczeniowa) to w dużym skrócie mogę powiedzieć, że ELIXIR jest to
    system pieniężnych ( i póki co jeszcze tylko złotówkowych)
    elektronicznych rozliczeń międzybankowych. W ramach tego systemu
    funkcjonują 3 sesje rozliczeniowe + 4 dodatkowa w ramach której
    rozliczane są chyba tylko ZUS i rozliczenia międzyoddziałowe (to dla
    "niedorobionych" banków, które nie mają centralnych systemów). No i w
    tym momencie zaczyna się cała zabawa. Bo to, że są trzy sesje (rundy)
    rozliczeniowe, nie oznacza, że każdy bank musi w nich uczestniczyć. Ale
    w przynajmniej dwóch uczestniczą chyba wszystkie (przynajmniej wszystkie
    liczące się). Zgodnie z regulaminem KIR przelew wychodzący z banku A w
    ramach sesji nr 1 (przez banki podawana jest godzina do której można
    składać zlecenia aby "załapały się" na daną sesję) jest rozliczany w
    ramach sesji nr 1 i w ramach tej sesji jest gotowy do odbioru przez bank
    B. To że nie pojawia się w banku B o określonej godzinie (termin odbioru
    sesji) oznacza, że w "konia" klienta robi albo bank A - bo nie
    zarejestrował przelewu w swoim systemie albo zarejestrował go o
    późniejszej godzinie (na stemplu jest niestety tylko data) albo bank B
    nie odebrał z KIR (ew. nie wgrał do swojego systemu odebranej przesyłki
    z KIR).
    Reasumując: Każdy przelew, jeśli nie dojdzie do adresata w tym samym
    dniu roboczym (KIR rozlicza tylko Pn-Pt, z wyjątkiem świąt) a
    *najpóźniej w następnym dniu roboczym w pierwszej sesji rozliczeniowej*
    jest kantem ze strony banku (nie rozstrzygam tu czy jest to nadawca czy
    odbiorca). M.in. z tego powodu śmieszy mnie rozróżnianie np. przez BZWBK
    "Elixiru" za który kasują po prostu więcej i wysyłają przeważnie jak Pan
    Bóg (czytaj: KIR) przykazał oraz tzw. "taniego przelewu" który również
    "chodzi" ELIXIREM, tyle, że później (czasami kilka dni).

    --
    Dobrze zorganizowaną grupę przestępczą nazywamy mafią. Najlepiej
    zorganizowaną mafię nazywamy państwem

  • 5. Data: 2004-10-23 21:44:47
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <cle7n1$ehu$1@news.onet.pl>, l...@o...pl says...

    > Użytkownik "Gree" <gr33_WYTNIJ@TO_o2.pl> napisał w wiadomości

    > Korzyści to duża szybkość z jaką teoretycznie wysyłane pieniądze powinny
    > dotrzeć do celu.

    No ale klient banku to chyba duzego wyboru nie ma .... bo to system do
    rozliczen MIEDZYbankowych. Bo jesli nie Elixir to co?
    - Sybir? Chyba juz nie dziala (?!) Zreszta to tez produkt KIRu.
    - SORBNET? chyba niewiele bankow oferuje to dla klientow detalicznych i
    to tez pewnie tylko na spore kwoty

    AP