  • 1. Data: 2003-06-04 07:39:23
    Temat: Re: dziura w przelewach
    Od: a...@p...onet.pl

    > Jeżli pamiętasz znaczenie spójnika LUB to pewnie rozumiesz że
    > określenie "..Numer rachunku lub nazwa.." oznacza że wystąpienie jednego z
    tych
    > elementów jest wystarczające aby zrealizować zlecenie. Rozporządzenie NIE
    > WYMAGA aby te elementy były ze soba zgodne.

    Co więcej, w Rozporządzeniu wyrażnie jest zapisane, że o ile strone dłużnika
    (czyli nadawcę) identyfikuje się nazwą LUB numerem, to stronę wierzyciela,
    czyli beneficjenta płatności uznaniowej, określa się już tylko numerem rachunku
    W osiągnięciu pełnej precyzyjności zapisu przeszkadza zwrot "co najmniej"

    > Praktyka znanych mi banków, które zautomatyzowały proces księgowania uznań
    > przychodzących elektronicznie jest następująca:
    > 1. Jeżeli numer racunku istnieje to księguje się bez weryfikacji nazwy
    > 2. Jeżeli numer rachunku jest błędny to dokument wędruje do ręcznej
    weryfikacji.>

    100% prawdy. Ufunduję nagrodę temu, kto pokaże mi algorytm sprawdzania
    zgodności nazwy w przelewie z nazwą zawartą w systemie komputerowym banku

    > Oczywiście przy księgowaniu ręcznym sprawdzenie nazwy jest elementem
    > weryfikacji poprawności wprowadzeniu numeru rachunku.

    Również mam takie wiadomości w tym temacie.

  • 2. Data: 2003-06-04 10:59:08
    Od: "Fender" <fender@usun_to_z_adresu.aleksandry.v1.pl>

    OK, faktycznie zbyt ostro napisałem słowo BZDURA, niemniej moje słowa
    wynikają z praktyki, jaka stosują Kredyt Bank oraz Citibank Handlowy. Wielu
    kontrahentow mojej firmy wystawia polecenia przelewu, które w polu "nazwa
    baneficjenta" nie zawierają prawidłowej nazwy spółki, tylko nazwę banku w
    którym moja firma ma rachunek. Przelewy takie są odrzucane właśnie z powodu
    niezgodności pól. Przypadków takich miałem (i mam) sporo, więc na tym
    opierałem swój komentarz.

    Pozdrawiam

    Fender

  • 3. Data: 2003-06-04 13:03:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    a...@p...onet.pl writes:

> [...]
    > (czyli nadawcę) identyfikuje się nazwą LUB numerem, to stronę wierzyciela,
    > czyli beneficjenta płatności uznaniowej, określa się już tylko numerem

    To jest zupelnie wystarczajace, rozni kliencie banku zawsze maja rozne
    numery rachunkow.
    Numer rachunku i nazwa nadawcy przelewu takze nie zawsze musza byc
    dostepne jednoczesnie. Np. nadawca w ogole nie musi miec rachunku.

    Naturalnie ma sie to zupelnie nijak do problemu akceptowania lub
    odrzucania przychodzacych przelewow.

    > 100% prawdy. Ufunduję nagrodę temu, kto pokaże mi algorytm sprawdzania
    > zgodności nazwy w przelewie z nazwą zawartą w systemie komputerowym banku

    Taki algorytm dopuszcza jakis odsetek bledow. Zwykle jest chyba tak,
    ze przy malych sumach moze nie byc weryfikacji. Przy wiekszych sprawdza
    sie, czy nazwy pasuja z dokladnoscia do polskich liter, bialych znakow itp,
    albo czy juz poprzednio zaakceptowano przelew z identyczna nazwa.
    Jesli nie, to sprawdza to czlowiek.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 4. Data: 2003-06-04 15:42:36
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    > sie, czy nazwy pasuja z dokladnoscia do polskich liter, bialych znakow itp,
    > albo czy juz poprzednio zaakceptowano przelew z identyczna nazwa.
    załóżmy, że posiadaczem rachunku jest Hans Kloss obawiam się, Twój algorytm nie
    zaakceptowałby takich nazw zamieszczonych w przelewie:
    H. Kloss
    Kloss Hans
    Herr Hans Kloss
    HANS KLOSS
    Hans K|loss
    Hans Kloss Pfalzstrasse 4/35
    Jeśli posiadaczami rachunku byliby Hans Kloss i Waltraud Kloss, to już leżymy
    całkowicie. Sprawa się komplikuje, zajmiemy się firmami:
    Polska Telefonia Cyfrowa
    PTC
    Polska telef. cyfr.

    pozdrawiam serdecznie.
    O tej nagrodzie to serio

  • 5. Data: 2003-06-05 00:11:29
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    a...@p...onet.pl writes:

> [...]
    > leżymy
    > całkowicie. Sprawa się komplikuje, zajmiemy się firmami:

    Czesc by zaakceptowal, reszta poszlaby (pierwszy raz) recznie.
    Rewolucja to to na pewno nie jest.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 6. Data: 2003-06-09 12:48:29
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > załóżmy, że posiadaczem rachunku jest Hans Kloss obawiam się, Twój
    algorytm nie
    > zaakceptowałby takich nazw zamieszczonych w przelewie:

    [ciach wymienianka]

    Ale to tylko zapewne za pierwszym razem. Jeśli takie nazwy byłyby po udanej
    weryfikacji zapisywane, to za jakiś czas wszystkie przelewy poszłyby z
    automatu.

    Pozdrawiam,
    Washko