    From: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: dziura w przelewach
    Date: 04 Jun 2003 15:03:09 +0200

    a...@p...onet.pl writes:

    > Co więcej, w Rozporządzeniu wyrażnie jest zapisane, że o ile strone dłużnika
    > (czyli nadawcę) identyfikuje się nazwą LUB numerem, to stronę wierzyciela,
    > czyli beneficjenta płatności uznaniowej, określa się już tylko numerem
    > rachunku

    To jest zupelnie wystarczajace, rozni kliencie banku zawsze maja rozne
    numery rachunkow.
    Numer rachunku i nazwa nadawcy przelewu takze nie zawsze musza byc
    dostepne jednoczesnie. Np. nadawca w ogole nie musi miec rachunku.

    Naturalnie ma sie to zupelnie nijak do problemu akceptowania lub
    odrzucania przychodzacych przelewow.

    > 100% prawdy. Ufunduję nagrodę temu, kto pokaże mi algorytm sprawdzania
    > zgodności nazwy w przelewie z nazwą zawartą w systemie komputerowym banku

    Taki algorytm dopuszcza jakis odsetek bledow. Zwykle jest chyba tak,
    ze przy malych sumach moze nie byc weryfikacji. Przy wiekszych sprawdza
    sie, czy nazwy pasuja z dokladnoscia do polskich liter, bialych znakow itp,
    albo czy juz poprzednio zaakceptowano przelew z identyczna nazwa.
    Jesli nie, to sprawdza to czlowiek.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator