  • 1. Data: 2003-06-04 07:03:30
    Temat: [pr] Miliony złotych na złe konto
    Od: "Rafał J. Czekała" <r...@w...pl>

    http://www1.gazeta.pl/wyborcza/1,34513,1512306.html

    Miliony złotych na złe konto
    Marcin Rybak

    Afera w urzędzie skarbowym w Lubinie. Fiskus miał zwrócić 6,5 mln zł
    nadpłaconego podatku VAT dużemu zachodniemu koncernowi działającemu na
    Dolnym Śląsku. Pieniądze zamiast na rachunek koncernu wysłano na prywatne
    konto.
    Nieoficjalną informację w tej sprawie "Gazeta" otrzymała we wtorek późnym
    popołudniem. Rzecznik legnickiej prokuratury okręgowej Leonard Michalak
    potwierdził, że trwa śledztwo, które ma wyjaśnić, jak doszło do oszustwa.
    - Sfałszowano dokument - powiedział nam Michalak. - Urząd skarbowy w Lubinie
    miał przesłać nadpłacony VAT na konto polskiej filii dużego zachodniego
    koncernu. Zanim przekazano pieniądze, ktoś przysłał do urzędu pismo z
    informacją, że koncern zmienił numer konta.
    Na to nowe konto fiskus przesłał 6,5 mln zł. Zanim urzędnicy się
    zorientowali, że padli ofiarą oszusta, z konta wybrano 2 mln zł (m.in. w
    Europie Zachodniej). - Śledztwo wszczęliśmy niedawno. Nie znam szczegółów -
    mówi prokurator Michalak. - Jak dotąd nikomu nie przedstawiono żadnych
    zarzutów. Nie ma sprawców. Nie wiem, co to było za konto, na które przesłano
    pieniądze.
    Z dwóch niezależnych od siebie źródeł dowiedzieliśmy się, że w lubińskim
    urzędzie była już kontrola z wrocławskiej izby skarbowej. Jednego z
    urzędników zawieszono. Do innych dolnośląskich urzędów przekazano wytyczne,
    jak w przyszłości ustrzec się przed podobnymi wpadkami.

  • 2. Data: 2003-06-04 12:55:16
    Temat: Re: [pr] Miliony złotych na złe konto
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Rafał J. Czekała" <r...@w...pl> writes:

    > Na to nowe konto fiskus przesłał 6,5 mln zł. Zanim urzędnicy się
    > zorientowali, że padli ofiarą oszusta, z konta wybrano 2 mln zł (m.in. w

    Taak, i moze jeszcze sie okaze, ze elixir nie zweryfikowal nazwy
    beneficjenta.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 3. Data: 2003-06-04 14:43:24
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Halasa"

    > Taak, i moze jeszcze sie okaze, ze elixir nie zweryfikowal nazwy
    > beneficjenta.

    jasne, przeciez elixir tego nie robi
    jak nr sie zgadza to ksiegowanie jest automatyczne (w normalnym banku)
    ZBP nawet podobno sie zastanawial czy nie zrezygnowac na przelewach
    papierowych z nazwy odbiorcy jesli kontrola mod97 wypadla poprawnie
    *** blad ***

  • 4. Data: 2003-06-04 15:39:41
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    > Użytkownik "Krzysztof Halasa"

    > jasne, przeciez elixir tego nie robi
    > jak nr sie zgadza to ksiegowanie jest automatyczne (w normalnym banku)

    W normalnym banku obowiązują procedury, że powyżej pewnej kwoty nazwa
    benificjenta jest sprawdzana zanim kasa zostanie zaksięgowana. Sądzę, że
    przy takim przekręcie ktoś założył konto na firmę (prawdziwą lub nie) o
    identycznej lub podobnej nazwie i nie ryzykował niepowodzenia z powodu
    takiego drobiazgu jak nazwa.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 5. Data: 2003-06-04 15:46:11
    Temat: Re: [pr] Miliony z?otych na z?e konto
    Od: Szymon Marjanski <s...@p...onet.pl>

    04 Jun 2003 14:55:16 +0200 Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>
    wrote:

    > Taak, i moze jeszcze sie okaze, ze elixir nie zweryfikowal nazwy
    > beneficjenta.

    ROTFL.

  • 6. Data: 2003-06-04 15:46:24
    Od: a...@p...onet.pl

    > Taak, i moze jeszcze sie okaze, ze elixir nie zweryfikowal nazwy
    > beneficjenta.
    > --
    IMHO taki przelew to nie szedł ELIXIRem, ale raczej Sorbnetem

    :)

  • 7. Data: 2003-06-04 15:47:08
    Od: Szymon Marjanski <s...@p...onet.pl>

    wrote:

    > Taak, i moze jeszcze sie okaze, ze elixir nie zweryfikowal nazwy
    > beneficjenta.

    A tak w ogole to takie kwoty to raczej Sorbnetem lataja...

  • 8. Data: 2003-06-05 00:12:38
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    a...@p...onet.pl writes:

    > IMHO taki przelew to nie szedł ELIXIRem, ale raczej Sorbnetem

    Dlaczego? Czyzby wysylali to automatycznie Sorbnetem?
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 9. Data: 2003-06-05 10:13:08
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    a...@p...onet.pl napisał(a):

    > IMHO taki przelew to nie szedł ELIXIRem, ale raczej Sorbnetem
    > :)
    niekoniecznie
    sorbnet jest drozszy i niestandardowy
    u mnie w pracy przy kwotach "sorbnetowych" przelew jest dzielony
    na kilka czesci i leci sobie elixirem
    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt

  • 10. Data: 2003-06-05 10:32:54
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 05 Jun 2003 12:13:08 +0200, RobertS <r...@g...pl> wrote:

    >niekoniecznie
    >sorbnet jest drozszy i niestandardowy
    >u mnie w pracy przy kwotach "sorbnetowych" przelew jest dzielony
    >na kilka czesci i leci sobie elixirem
    Ale ta kwota szla z urzedu skarbowego, po co wiec mieli by oszczedzac
    na przelewach :)

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl