  • 1. Data: 2006-08-10 17:31:30
    Temat: dostep do konta os. z zagranicy
    Od: "Katarzyna" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Czesc wszystkim,
    prosze o rade w nastepujacej sprawie:
    Jestem osoba o obywatelstwie Rep. Czeskiej i chcialabym posiadac takie konto
    osobiste, na ktore moj polski pracodawca moglby bez jakichs astronomicznych
    prowizji wplacac pieniadze w zlotych (a wiec chyba w Polsce...??) i z
    ktorego ja, bedac w Czechach, moglabym te pieniadze wyplacac, rowniez nie
    placac jakichs astronomicznych prowizji i najlepiej w zlotowkach. Mogloby
    byc np. tez tak, ze przez internet dokonywalabym przelewu z tego 1. konta na
    jakies inne (najlepiej chyba w Czechach..??), z ktorego latwo byloby mi juz
    wyplacac. Aktualnie posiadam konto w Banku Slaskim, do ktorego, z powodu
    mojego obywatelstwa, nie mam dostepu w inny sposob, niz jechac osobiscie
    gdzies do polskiej filii tego banku - osoby nie posiadajace obyw. polskiego
    nie moga tam dokonywac w ogole zadnych operacji przez internet. Na razie
    jeszcze nie zasiegalam informacji, czy tak jest we wszystkich polskich
    bankach, ani jak sytuacja wyglada w Czechach. Jak na razie widze tylko takie
    rozwiazanie, zeby zlecic regularne przelewy z tego konta w BSl na moje konto
    w Czechach, ale to chyba wyjdzie dosc drogo...(?)
    Bede wdzieczna za jakiekolwiek wskazowki, ja w tych sprawach jestem zupelnie
    zielona...
    Pozdrawiam,
    Katarzyna

  • 2. Data: 2006-08-10 19:32:59
    Temat: Re: dostep do konta os. z zagranicy
    Od: mm <m...@m...com>

    Jak to ? Nie dadzą pani karty debetowej do rachunku ? Karta wystarczy żeby
    wypłacić pieniądze za granicą.

  • 3. Data: 2006-08-10 20:48:21
    Od: "g" <...@...d>

    Użytkownik "Katarzyna" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mojego obywatelstwa, nie mam dostepu w inny sposob, niz jechac osobiscie
    > gdzies do polskiej filii tego banku - osoby nie posiadajace obyw.

    Wielu Polaków ma konta w Europie. Dziwne, że europejski bank ING nie
    udostępnia dostępu internetowego Europejczykom. Może trafiłaś na
    niewłaściwego pracownika ? :-)
    Nic nie pisze w regulaminie o rezydentach.

    Sprawdź czy czeska filia ING http://www.ing.cz/cz nie będzie dobrym
    uzupełnieniem

  • 4. Data: 2006-08-10 21:08:28
    Od: "g" <...@...d>

> [...]
    > polskiego
    > nie moga tam dokonywac w ogole zadnych operacji przez internet. Na razie

    Takie jest polskie prawo dewizowe, czyli żaden polski bank na to nie
    pozwoli.
    Pozostaje polska karta płatnicza ING BSK
    http://www3.ingbank.pl/u235/navi/32230 (dowolna o zasięgu międzynarodowym)
    lub otwarcie konta w czeskim banku , choćby ING http://www.ing.cz/cz, na
    które polski pracodawca będzie przelewał wynagrodzenie uiszczając
    każdorazowo opłatę kilkadziesiąt złotych.

  • 5. Data: 2006-08-10 21:20:35
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "g" <...@...d> wrote in message news:ebg78s$hj8$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Katarzyna" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości

    > Takie jest polskie prawo dewizowe, czyli żaden polski bank na to nie
    > pozwoli.

    Eeeee... przesada. Sposob dostepu do rachunku nie jest definiowany w prawie
    dewizowym. Nalezy pamietac, ze kontrola dewizowa jest dokonywana w momencie
    wplaty na rachunek nierezydenta. W momencie jak pieniadze sie juz na nim
    znajduja moga byc bez problemu wykorzystywane.

    > Pozostaje polska karta płatnicza ING BSK
    > http://www3.ingbank.pl/u235/navi/32230 (dowolna o zasięgu międzynarodowym)

    Jeszcze jakis czas temu nierezydenci mogli otrzymywac tylko karty typu
    domestic, ale cos mi sie niejasno placze po glowie, ze od wejscia do UE
    obywatele z panstw czlonkowskich moga otrzymywac normalne karty.

    > lub otwarcie konta w czeskim banku , choćby ING http://www.ing.cz/cz, na
    > które polski pracodawca będzie przelewał wynagrodzenie uiszczając
    > każdorazowo opłatę kilkadziesiąt złotych.

    Moze tez wykupic czek bankierski, zwykle oplata za jego wystawienie to ok 1%
    wartosci czeku.

    MK

  • 6. Data: 2006-08-10 21:51:13
    Od: "g" <...@...d>

> [...]
    > wplaty na rachunek nierezydenta. W momencie jak pieniadze sie juz na nim
    > znajduja moga byc bez problemu wykorzystywane.

    Zapewne masz rację, ale banki mają w swoich regulaminach utrudnienia
    transferu pieniędzy za granicę, bez względu na status rezydent/nierezydent.
    Mówiąc wprost : "myto" się należy.

    Wątek jest o darmowym ( tanim ) transferze za granicę w ramach UE.
    Nie wiem jak finansowo internetowy transfer zagraniczny wyglądałby w
    Multibanku
    Tanio to chyba tylko karta o najniższej prowizji zagranicznej.

    Wypłata złotówek w Czechach może być trudna. W Polsce też byłoby trudno
    wypłacić darmowo czeskie korony w banku - który bank je ma w kasie i wypłaci
    bez podwójnego przewalutowania? :-).

  • 7. Data: 2006-08-10 22:14:57
    Od: "g" <...@...d>

    > Moze tez wykupic czek bankierski, zwykle oplata za jego wystawienie to ok
    > 1%
    > wartosci czeku.

    Pobieżnie patrząc najtaniej będzie założyć konto w Czechach i przelewać tam
    wynagrodzenie.
    Przelew z ING to 0,25% (>=30..<=300zł) +18 zł "za dokumenty"
    Polska karta ING użyta w czeskim bankomacie to 3+2,8=5,8%
    Polska karta ING w czeskim sklepie to 2,8% za przewalutowanie na korony

  • 8. Data: 2006-08-10 23:20:45
    Od: MrMrooz <m...@s...gazeta.pl>

    g wrote on 2006-08-11 00:14:
> [...]
    > Polska karta ING użyta w czeskim bankomacie to 3+2,8=5,8%
    > Polska karta ING w czeskim sklepie to 2,8% za przewalutowanie na korony
    A może w Citibanku? Oferują wypłatę z bankomatów Citi na całym świecie
    bez prowizji - tylko trzeba znaleźć w Czechach bankomat citi i
    dowiedzieć się czy są i jak wyglądają opłaty za przewalutowanie.

    http://tinyurl.com/njy7h

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 9. Data: 2006-08-11 05:47:19
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

    > Jestem osoba o obywatelstwie Rep. Czeskiej i chcialabym posiadac takie konto
    > osobiste, na ktore moj polski pracodawca moglby bez jakichs astronomicznych
    > prowizji wplacac pieniadze w zlotych (a wiec chyba w Polsce...??)

    Porozmawiaj z pracodawca w Polsce, aby przelew do banku w Czechach zlecał na zasadzie
    "BEN", to znaczy że opłate za przelew z konta polskiego pracodawcy zapłacisz Ty w
    swoim banku, a on u siebie ani grosza. To jest chyba kompromisowe rozwiązanie, a
    prywatnie uważam, że trzeba byc burakiem, żeby zatrudnic obcokrajowaca i żałować na
    przelew zagraniczny:)
    W opisany sposob tracic będziesz tylko raz na przelewie (zależnie od tego jaki to
    bank w Polsce i o jakich kwotach mowa moze to byc powiedzmy od 50 do 200 zł
    jednorazowo), ale pieniądze będziesz miec u siebie od razu i za jedna prowizje
    (zakładam, że pracujesz i zyjesz w Czechach i tam chcesz dysponowac swoimi
    środkami).

    Sprawdz jeszcze kontrolnie, czy w Fortisie nie dali by jakiejs zaocznej metody
    dostepu nierezydentowi do rachunku (moze np pozwola polecenie wypłaty za granice
    doręczyć poczta bez osobistej wizyty w banku).

    Wojtek

  • 10. Data: 2006-08-11 09:26:12
    Od: Michal Kolodziejczyk <m...@w...pl>

    Katarzyna wrote:

> [...]
    > nie moga tam dokonywac w ogole zadnych operacji przez internet. Na razie

    A gdyby pelnomocnikiem do tego konta byla osoba z polskim obywatelstwem?

    miko