  • 11. Data: 2006-08-11 09:34:02
    Temat: Re: dostep do konta os. z zagranicy
    Od: "g" <...@...d>

    Użytkownik "Michal Kolodziejczyk" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ebhifk$o35$1@news.task.gda.pl...
    > A gdyby pelnomocnikiem do tego konta byla osoba z polskim obywatelstwem?

    Żadne takie manewry nie pomogą
    Nie da się z ING Online zrobić przelewu zagranicznego.
    Nawet gdy za jakiś czas będzie to możliwe (prace trwają) będzie to normalnie
    płatne.
    Koncepcja z kartą bankomatową CitiBank wydaje się najbardziej atrakcyjna
    cenowo.
    Opłata za przewalutowanie na inne niż USD/EUR waluty też jest nie do
    ominięcia.

  • 12. Data: 2006-08-11 12:20:49
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    zaocznej metody dostepu nierezydentowi do rachunku (moze np pozwola
    polecenie wypłaty za granice doręczyć poczta bez osobistej wizyty w banku).

    Wojtek
    PS ogolnie sie wydaje niewiarygodne nieco to, co napisalas, mowiac
    szczerze:)

    niedawno byla odwrotna sytuacja, polski obywatel pracowal w Czechach i mial
    identyczny problem...

    pozdr.
    RobertS

  • 13. Data: 2006-08-11 17:22:00
    Od: s...@j...cuni.cz

    Wielkie dzieki za ta kupe pomyslow, moze jednak ktorychs z nich okaze
    sie tym wlasciwym (prostym i tanim) rozwiazaniem.
    K.

  • 14. Data: 2006-08-11 17:36:20
    Od: s...@j...cuni.cz

    > Jeszcze jakis czas temu nierezydenci mogli otrzymywac tylko karty typu
    > domestic, ale cos mi sie niejasno placze po glowie, ze od wejscia do UE
    > obywatele z panstw czlonkowskich moga otrzymywac normalne karty.

    Ja chyba mam taka "normalna" karte. Znaczy taka, ze mozna z bankomatu
    wyplacac gdziekolwiek (tzn. tak mysle, bo wyglada calkiem normalnie,
    normalna mastercard, ale nie probowalam).
    A z tymi czekami - dzieki za pomysl, sprobuje czegos sie dowiedziec
    przy mojej nastepnej wizycie w B. Sl.
    K.

  • 15. Data: 2006-08-11 17:38:42
    Od: s...@j...cuni.cz

    > Wypłata złotówek w Czechach może być trudna. W Polsce też byłoby trudno
    > wypłacić darmowo czeskie korony w banku - który bank je ma w kasie i wypłaci
    > bez podwójnego przewalutowania? :-).

    No niech juz bedzie w koronach, tylko zeby nie bylo jakichs strasznych
    prowizji.
    K.

  • 16. Data: 2006-08-11 18:07:34
    Od: s...@j...cuni.cz

    > A może w Citibanku? Oferują wypłatę z bankomatów Citi na całym świecie
    > bez prowizji - tylko trzeba znaleźć w Czechach bankomat citi i
    > dowiedzieć się czy są i jak wyglądają opłaty za przewalutowanie.

    Sprawdzilam strone i jak na razie wyglada to az niewiarygodnie
    korzystnie - zlotoweczki wplywaja na moje konto w Polsce a ja sobie w
    Czechach wyplacam korony calkiem bez prowizji. Co do bankomatu, to na
    pewno znajdzie sie jakis Citybank w Pradze. Ale lepiej jeszcze sie
    dopytam osobiscie gdzies w Polsce, bo jakos podejrzanie pieknie to
    wyglada. W kazdym razie dzieki za pomysl.K.

  • 17. Data: 2006-08-11 19:02:53
    Od: "g" <...@...d>

    Użytkownik <s...@j...cuni.cz> napisał w wiadomości
    .com...
    >Sprawdzilam strone i jak na razie wyglada to az niewiarygodnie
    >korzystnie - zlotoweczki wplywaja na moje konto w Polsce a ja sobie w

    Także bankomaty Euronet tez są bezprowizyjne dla Citi
    Upewnij się jednak co do kursu korony czeskiej względem złotówki w CitiBank
    Fortis też jest darmowy za granicą, ale kurs wymiany jest nieatrakcyjny.

    Może się okazać, że osobisty przelew z ING BSK na konto w Czechach raz w
    miesiącu czy rzadziej całej wypłaty może nie być aż tak kosztowny. Dla 12000
    zł opłata jest 48 zł (mniej w ING BSK się nie da zapłacić )
    Ani polska ani czeska waluta nie jest pozbawiona "opłat
    manipulacyjnych" -przewalutowanie, za granicami.

    Zobacz czeski CitiBank - (ja nie znam czeskiego)
    http://www.citibank.cz/czech/consumer-banking/czech/
    bezny-ucet/bezny-ucet.htm
    Być moze dla Ciebie konto w CitiBank będzie optymalnym
    rozwiązaniem -prowadzą także rachunki w Czechach w PLN !