  • Data: 2019-05-21 11:45:58
    Temat: Re: debetówka z Santandera
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 21 maja 2019 01:10:05 UTC+2 użytkownik Akarm napisał:

    > Nie wydaje mi się, żeby ktoś tutaj miał taka wiedzę.
    > Albowiem jeśli ktoś ma kartę (jakąkolwiek), to najpewniej aktywną.
    > Bo kartę bierze się wtedy, kiedy wydaje się ona użytkownikowi przydatna.
    > Ja nie bardzo wyobrażam sobie zamówienie usługi, z której nie mam ochoty
    > korzystać.

    Sam wskazujesz taką możliwość: "kiedy wydaje się ona użytkownikowi przydatna".
    Wydaje się, że może być, ale akurat jeszcze nie jest.
    Szczególnie może mieć to znaczenie w przypadku warunkowo płatnych debetówek.
    Bo niestety debetówka ma to do siebie, że przydatna jest rzadko - ale jak się staje
    przydatna, to powinna być natychmiast - a oczekiwanie na przesłanie karty kilka dni
    trwa.
    Więc rozsądną, choć wymuszoną, kombinacją może być trzymanie nieaktywnej debetówki -
    z nadzieją, że nie będą pobierać opłat.
    Choć nadzieja raczej ściętej głowy - taki mBąk pobiera, nawet w sytuacji, jak wyśle
    niezamówioną.

    Potestować można, ryzyko 5zł.
    Ale santander ma też blika - darmowe wpłaty i wypłaty we wszystkich obsługujących
    bankomatach, czyli ponad 80% w PL (a jak spółdzielnie wprowadzą, to będzie prawie
    100% - zaś prowincja też już jest obsłużona przez bankomaty skarbonki i żubra), więc
    debetówka tak średnio potrzebna.
    A jak ktoś się przy karcie upiera, to jest jeszcze nest, idea oraz getout - i ew.
    bnp, ale tu tylko bankomaty planet cash (i nie wiem, czy nie wymagają już teraz 1
    pyknięcia na miesiąc - za to można dostać nagrodę w promocji, być może promo daje też
    darmową KD) - albo mBąk (ale tu wymagają 1 pyknięcia, i nie wszystkie bankomaty
    darmowe), pekao (1 pyk i wpływ 500 - 2 wypłaty w miesiącu darmowe w dowolnym
    bankomaie), milek (1 pyk i wpływ 1000 - bankomaty bezpłatne.