  • Data: 2019-05-21 15:30:58
    Temat: Re: debetówka z Santandera
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 21 maja 2019 14:45:11 UTC+2 użytkownik Akarm napisał:

> [...]
    bankomatach, czyli ponad 80% w PL

    > No i tym wpisem zmobilizowałeś mnie do zainteresowania się Blikiem.
    > Będzie to jakaś alternatywa dla debetówki, jeśli Santander wycofa mi się
    > z umowy o bezwarunkowej bezpłatności. Na oswojenie się z tym mam dwa
    > lata. :)

    I znów będzie na mnie, że do złego kuszę ;P
    Więc przed testami sprawdź, czy na pewno bezpłatne.
    blikofonu nie mam (na J2ME apkę zrobiła tylko skarbonka, ale już "obsolete" :( ) a
    żonie dałem KD milka, więc już mi się taryfa świeża na blik w głowie nie mieści.
    A bywa różnie, mam konta w 6/7 z 10 banków obsługujących blik.
    Akurat santander jest chyba jednym z lepszych, choć ZTCP to o to, czy wszystkie
    bankomaty są darmowe, dowiadywałem się w poczcie wewnętrznej, bo w cenniku nie
    znalazłem.
    Ale też ostatnio mój ulubiony bankomat santanderowy wyciął numer i przestał chcieć
    wypłacać 10-złotówki :( I skąd teraz wezmę?
    Santander ma też coś, czego u innych nie znalazłem - możliwość generacji czeków w
    systemie transakcyjnym. Za to nie można generować kodów - to akurat potrafi inny
    unikat, czyli ING. Wszystkie pozostałe pozwalają na blik tylko w telefonie (no,
    jeszcze w ST miewają przelewy na telefon - to też jest fajne, bo choć darmowe to
    idzie express elixirem, ale sumy małe).

    Do testowania blika zachęcający jest milek.
    Nie dość, że dadzą 200zł za założenie konta (i chyba nawet nie chcą skanu/xero
    dowodu) po spełnieniu przez 2 miesiące warunków bezpłatności, to jak potem klikniesz
    w "zamknięcie konta", to dzwonią z ofertę moneybacku na pół roku - 5% właśnie z
    blika, max. 30zł miesięcznie, i 2% z debetówki, też max. 30zł/mc.
    Warto więc się rozejrzeć, czy w sklepach, w których się kupuje, obsługują blika - a
    obsługują w coraz większej liczbie miejsc, w tym w biedronku.

    Za to wada milka - transakcje gotówkowe czekiem 5zł - niby dlaczego?
    Ale jako że i tak do wygenerowanie czeku trzeba mieć telefon to wada się rozmywa -
    chyba że ktoś zainstalował sobie apkę na tablecie wifi-only, a blikofonu nie ma (albo
    nie ma bezpłatnego przesyłu danych).