  • 1. Data: 2005-12-07 22:57:39
    Temat: Re: czyje pieniądze ....
    Od: Marcin Kaminski <m...@g...art.pl>

    Uzytkownik Jurek Wawro napisal dnia 2005-12-08 00:26:
    > .... pożyczają banki, udzielając kredytów denominowanych w walucie
    > obcej?

    Kapitalistyczne, czyli skradzione.

    > I skąd dokładnie biorą się tak duże różnice w oprocentowaniu?

    Panie, toż to lichwa...

    http://www.wielkarzeczpospolita.net/ to najlepsze źródło informacji!

    --
    /|_ /||__/ ______________________________
    / |_/ ||_/ Marcin Kamiński m...@g...art.pl

    "Technologia śledzenia i rejestrowania tłumów z wszczepionymi implantami już
    jest. Na razie stosuje się ją do ewidencjonowania świń idących do masarni."
    http://wiadomosci.onet.pl/1242189,242,2,kioskart.htm

  • 2. Data: 2005-12-07 23:26:31
    Temat: czyje pieniądze ....
    Od: Jurek Wawro <j...@W...tenar.pl>

    .... pożyczają banki, udzielając kredytów denominowanych w walucie
    obcej? I skąd dokładnie biorą się tak duże różnice w oprocentowaniu?
    Czy ktoś może to wyjaśnić, lub wskazać ewentualne źródło takich
    informacji?

    J.W.

  • 3. Data: 2005-12-08 01:25:43
    Od: Jurek Wawro <j...@W...tenar.pl>

    Marcin Kaminski napisał(a):

    > Kapitalistyczne, czyli skradzione.

    > Panie, toż to lichwa...

    > http://www.wielkarzeczpospolita.net/ to najlepsze źródło informacji!

    Jestem pierwszy raz na tej grupie.
    Mam w związku z tym pytanie.
    Tutaj wszyscy są równie inteligentni?

    J.

  • 4. Data: 2005-12-08 07:28:05
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Jurek Wawro porozsypywal nastepujace haczki:
    > .... pożyczają banki, udzielając kredytów denominowanych w walucie
    > obcej?
    Swoje (a takze te ktore otrzymali od klientow w formie depozytow)
    Rownie dobrze moglbys sie zapytac czyje pieniadze wydaje polski turysta
    wyjezdzajacy za granice i robiacy zakupy w euro. Albo czyje pieniadze
    wydaje klient banku na splate pozyczki zaciagnietej w obcej walucie
    > I skąd dokładnie biorą się tak duże różnice w oprocentowaniu?
    Bo zarabiaja dodatkowo na roznicach kursowych
    btw nie zadawaj prosze pytania w temacie albo chociaz powtorz cale
    pytanie pozniej w tresci wiadomosci

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 5. Data: 2005-12-08 07:59:03
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    > Bo zarabiaja dodatkowo na roznicach kursowych

    To chyba nie do konca tak. Watpie, zeby polski bank udzielajacy kredytow w
    CHF mial przyjete depozyty w CHF na taka kwote. Raczej srodki sa pozyskiwane
    na rynku miedzybankowym. A ze koszt ich pozyskania zalezy od waluty (i -
    przynajmniej dla krotkich okresow jest skorelowany z wysokoscia stop
    procentowych ustalanych przez bank centralny wlasciwy dla waluty) - to i
    oprocentowanie dla klienta jest rozne dla roznych walut.

  • 6. Data: 2005-12-08 09:23:55
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    On 12/8/2005 12:26 AM, Jurek Wawro wrote:
> [...]
    > obcej? I skąd dokładnie biorą się tak duże różnice w oprocentowaniu?
    > Czy ktoś może to wyjaśnić, lub wskazać ewentualne źródło takich

    Jak sam piszesz kredyt jest denominowany - więc de facto nie jest to
    kredyt w walucie, tylko do niej odniesiony.
    Zgodnie z k.c. posługujemy się polskim złotym - więc bank sprzedaje i
    kupuje od Ciebie walutę - byś się mógł wywiązywać z zobowiązań,
    oczywiście nie jest to ten sam kurs.

    Zauważ, że w chwili obecnej, gdy złoty jest mocny banki dostały
    kredytowej biegunki - przy wzroście kursu walut, czego można się
    spodziewać - będziesz płacił więcej.

    Pzdr: Witek

  • 7. Data: 2005-12-08 10:00:52
    Od: Jurek Wawro <j...@t...pl>

    Tomek napisał(a):

> [...]
    > procentowych ustalanych przez bank centralny wlasciwy dla waluty) - to i
    > oprocentowanie dla klienta jest rozne dla roznych walut.

    O to mi właśnie chodzi. Nie sądzę, by to była wyłącznie kwestia
    przeliczenia. Zarobek banku na zmianach kursu nie pokryłby różnicy
    w oprocentowaniu kredytów w CHF i PLN.
    Raczej musi być przyjęcie depozytów w obcej walucie,
    lub zakup obcej waluty.

    Jurek

    PS.
    Czy mogę prosić pozostałe osoby wypowiadające się w tym wątku
    o ustosunkowanie się do wypowiedzi Tomka?

  • 8. Data: 2005-12-08 10:25:02
    Od: "LPoD" <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    Użytkownik "Catbert" <c...@w...pl> napisał:

    > Zauważ, że w chwili obecnej, gdy złoty jest mocny banki dostały kredytowej
    > biegunki - przy wzroście kursu walut, czego można się spodziewać -
    > będziesz płacił więcej.

    Nie trzeba być geniuszem, żeby przewidzieć, że w dłuższej perspektywie
    złoty będzie się umacniał. To chyba zresztą logiczne, że wzrost PKB
    w kraju rozwijającym się jest większy, niż w krajach rozwiniętych
    - i Kaczory musiałyby bardzo się postarać, żeby to zmienić.
    Z drugiej strony, w dłuższej perspektywie wszyscy będziemy martwi,
    jak to ktoś kiedyś napisał. ;)

    ch.

  • 9. Data: 2005-12-08 20:24:00
    Od: Marcin Kaminski <m...@g...art.pl>

    Uzytkownik Jurek Wawro napisal dnia 2005-12-08 02:25:

    > Jestem pierwszy raz na tej grupie.
    > Mam w związku z tym pytanie.
    > Tutaj wszyscy są równie inteligentni?

    Ok, nie mamy poczucia humoru, więc będzie na poważnie.

    Podręcznik studiów ekonomicznych do przedmiotu 'Bankowość', ewentualnie 'Finanse
    międzynarodowe'.

    --
    / |_/ ||_/ Marcin Kamiński m...@g...art.pl