  • 21. Data: 2004-08-30 13:04:29
    Temat: Re: czy znajac stary numer banku moge sprawdzic jaki jest nowy
    Od: "masia27 " <m...@g...pl>

    Tomek <D...@s...pl> napisał(a):

    > Nie wiem jak jest w BH, ale np. w BPH wystarczy, że przy kasie podasz imię
    > nazwisko i adres i możesz dokonać wpłaty na konto... może idź do banku i
    > wpłać to w kasie.

    odpada, za duza suma :/

  • 22. Data: 2004-08-30 13:05:39
    Od: "masia27 " <m...@g...pl>

    Slawek Kos <s...@p...gazeta.pl> napisał(a):

    > Jesli twoj kontrahent nie podal ci aktualnego numeru konta, to czy bedziesz
    > w zwloce nie placac mu na stary?
    > Wyluzuj, troche winy jest po jego stronie...

    taak, powiedz to mojemu szefowi :/

  • 23. Data: 2004-08-30 13:09:03
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    masia27 said the following on 2004-08-30 15:05:

    > taak, powiedz to mojemu szefowi :/

    Zwykle banki, za wyższą opłatą pozwalają przelac na stary. Może potrąć
    (obojętnie czy z "wpłaty" czy we wzajemnych rozliczeniach) odpowiednią
    prowizję i wpłać/przelej na stary.

    KJ

    --
    JIDs: k...@j...wpl.pl k...@j...aster.pl

  • 24. Data: 2004-08-30 13:53:09
    Od: "masia27 " <m...@g...pl>

    Kamil Jońca <k...@g...pl> napisał(a):

    > Zwykle banki, za wyższą opłatą pozwalają przelac na stary. Może potrąć
    > (obojętnie czy z "wpłaty" czy we wzajemnych rozliczeniach) odpowiednią
    > prowizję i wpłać/przelej na stary.

    Niestety moj szef uparl sie, ze przelew ma pojsc jak nalezy, tj. na nowy nr
    rachunku, zeby nie bylo zadnych opoznien ani innych problemow
    wiec w dalszym ciagu czekam na rady jak ustalci nowy nr rachunku

  • 25. Data: 2004-08-30 14:00:22
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    masia27 said the following on 2004-08-30 15:53:

    > Niestety moj szef uparl sie, ze przelew ma pojsc jak nalezy, tj. na nowy nr
    > rachunku, zeby nie bylo zadnych opoznien ani innych problemow
    > wiec w dalszym ciagu czekam na rady jak ustalci nowy nr rachunku

    Czy szef _wie_, że nie macie podanego nowego n-ru?
    KJ

    --
    JIDs: k...@j...wpl.pl k...@j...aster.pl

  • 26. Data: 2004-08-30 14:30:49
    Od: "masia27 " <m...@g...pl>

    Kamil Jońca <k...@g...pl> napisał(a):

    > Czy szef _wie_, że nie macie podanego nowego n-ru?
    > KJ

    naturalnie

  • 27. Data: 2004-08-30 14:35:50
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "masia27 " <m...@g...pl> writes:

    > Niestety moj szef uparl sie, ze przelew ma pojsc jak nalezy, tj. na nowy nr
    > rachunku, zeby nie bylo zadnych opoznien ani innych problemow
    > wiec w dalszym ciagu czekam na rady jak ustalci nowy nr rachunku

    Zapytac kontrahenta, jaki ma nowy numer rachunku.

    Naprawde nie ma innej stuprocentowej metody.

    MJ

  • 28. Data: 2004-08-30 17:09:59
    Od: "jay saven" <s...@n...mail.me>

    m...@g...pl wrote:

    : w standardzie NBR?

    Z tego co sie dzis dowiedzialem, numer rozliczeniowy 1820001 (stare CITI)
    zostal skasowany przy okazji konwersji do NRB. Przynajmniej tak jest
    oficjalnie, w pismach do klientow. Jak to wyglada od strony banku, to nie
    mam pojecia. Z tego co widze, zamiast tego pojawily sie rozne nowe numery
    rozliczeniowe (np. dwaj kontrahenci w tym samym miescie, a dwa rozne
    numery), wiec albo sie dowiedz czy jest mozliwosc wyslania na stary numer,
    albo dowiedz sie jakos numer od kontrahenta. Z automatu nowego numeru (w tym
    konkretnym przypadku) nie da sie ustalic.

  • 29. Data: 2004-08-30 18:22:34
    Od: "Cezgoc" <c...@b...com>

    > Nie, to nie jest dobry numer. Trzeba jeszcze zamienic 18200001, tylko nie
    > pamietam na co :-(

    na 10301508,
    czyli 18200001-0806734004 = XX 1030 1508 0000 0008 0673 4004

    Pozdrawiam
    Cezagoc

  • 30. Data: 2004-08-30 18:35:10
    Od: "Cezgoc" <c...@b...com>

    > Jesli twoj kontrahent nie podal ci aktualnego numeru konta, to czy
    bedziesz
    > w zwloce nie placac mu na stary?
    > Wyluzuj, troche winy jest po jego stronie...
    Nie trochę tylko cała. Zgodnie z którymś tam atykułem kodeksu cywilnego dla
    świedczeń pieniężnych miejsce spełnienia świadczenia wyznacza wierzyciel.
    Jeśli nie zrobił tego z zachowniem należytej staranności (czyli nie
    przekazał aktualnego numeru rachunku), nie można ponieść odpowiedzialności
    za zaniechanie działania z niewywiązania się ze zobowiązania.

    Co można jeszcze zrobić?: sprawdzić czy bank wierzyciela przyjmuje przelewy
    na rachunki nie-NRB (wiele banków jeszcze to tobi - najlepiej na stronie
    KIRu:
    http://www.kir.com.pl/aktualnosci.nsf/e4b4521fa74f55
    0dc12568ce002cbadf/beb10f9d8d39e182c1256a4800348b12/
    $FILE/bazy_kir.zip
    lub dzwoniąc na infolinię banku wierzyciela) i za najprawdopodobniej za
    zwiększoną prowizją (np.: BZWBK: 1zł) zlecić przelew. Banki mają prawo
    pobierać wyższą prowizję ze względu na:
    http://www.zbp.pl/isi/isi_0176.html

    Pozdrawiam
    Cezgoc