  • 31. Data: 2004-08-30 19:06:30
    Temat: Re: czy znajac stary numer banku moge sprawdzic jaki jest nowy
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "masia27 " <m...@g...pl> wrote in message
    news:cgv0vv$ht2$1@inews.gazeta.pl...

    > mnie tez wydaje sie to bez sensu
    > ale na moje pytanie czy kiedy podam dane wlasciciela rachunku i jego stary
    nr
    > moge uzyskac aktualny nr rachunku, uslyszalam odpowiedz - nie, nie moge
    podac
    > takiej informacji :/

    I prawidlowo. Gdyby zostal podany numer rachunku to znaczyloby, ze ta osoba
    ma konto w tym banku. A to moze zostac zakwalifikowane jako ujawnienie
    tajemnicy bankowej.
    AFAIK Citibank przyjmuje przelewy w formacie nie bedacym NRB, trzeba tylko
    znalezc bank ktory pozwoli na wyslanie takiego przelewu ;).

    Podrawiam
    Maciej

  • 32. Data: 2004-08-30 19:45:10
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <u...@u...net>

    "MK" <m...@i...pl> wrote in message
    > I prawidlowo. Gdyby zostal podany numer rachunku to znaczyloby, ze ta
    osoba
    > ma konto w tym banku. A to moze zostac zakwalifikowane jako ujawnienie
    > tajemnicy bankowej.

    Ale to nie jest tak, ze ten czlowiek chce poznac numer rachunku nie majac
    zadnych danych. Zna wszystkie potrzebne dane i jedyne co chce od banku to
    podanie nowego numeru konta w miejsce starego

    > AFAIK Citibank przyjmuje przelewy w formacie nie bedacym NRB, trzeba tylko
    > znalezc bank ktory pozwoli na wyslanie takiego przelewu ;).

    Moze oddzial Citi przyjmie w gotowce? :)

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856

  • 33. Data: 2004-08-30 19:51:45
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Piotr "Kazimierz" Kuźmiak" <u...@u...net> wrote in message

    > Ale to nie jest tak, ze ten czlowiek chce poznac numer rachunku nie majac
    > zadnych danych. Zna wszystkie potrzebne dane i jedyne co chce od banku to
    > podanie nowego numeru konta w miejsce starego

    Numer rachunku mogles podac komus kilka lat temu... rachunek mogl zostac
    zamkniety mogl byc nawet ponownie otwarty... Zadna informacja, ani o
    zamknieciu, ani o jego ponownym otwarciu, nie powinna zostac przekazana
    osobie trzeciej.

    > Moze oddzial Citi przyjmie w gotowce? :)

    Jesli znasz numer rachunku i dane wlasciciela [a rachunek jest ciagle
    aktywny] to zapewne przyjmie.

    Maciej

  • 34. Data: 2004-08-30 20:03:35
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <u...@u...net>

    "MK" <m...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > zamkniety mogl byc nawet ponownie otwarty... Zadna informacja, ani o
    > zamknieciu, ani o jego ponownym otwarciu, nie powinna zostac przekazana

    Nie chodzi o przekazanie takich informacji. Wystarczy, ze poda sposob w jaki
    zmieniali stary numer rachunku na nowy. Nawet bez podawania ze taki rachunek
    naprawde istnieje.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856

  • 35. Data: 2004-08-30 20:10:47
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    jaki
    > zmieniali stary numer rachunku na nowy. Nawet bez podawania ze taki

    To zapytaj w jaka regula obowiazywala przy zmianie rachunkow, a nie tak jak
    nasz Kolezanka o podanie nowego numeru rachunku pana/firmy X [bo jak
    zrozumialem tak to soe odbylo]. Nalezy jednak pamietac, ze zmiana numerow
    rachunkow nie musiala byc tak prosta czynnoscia jak uzupelnienie zerami i
    dodanie liczby kontrolnej. AFAIR w PKO przy tej okazji zostaly zupelnie
    zmienione numery. Jezeli chodzi o Citibank to rowniez dozu sie zmienilo, moj
    obecny numer rachunku karty kredytowej w niczym nie przypomina starego.

    Maciej

  • 36. Data: 2004-08-30 20:32:37
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <u...@u...net>

    "MK" <m...@i...pl> wrote in message
    > To zapytaj w jaka regula obowiazywala przy zmianie rachunkow, a nie tak
    jak
    > nasz Kolezanka o podanie nowego numeru rachunku pana/firmy X [bo jak
    > zrozumialem tak to soe odbylo].

    IMHO Na jedno wychodzi.
    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak