  • 1. Data: 2007-01-31 20:20:24
    Temat: czy dostanę kredyt - pytanie od "prawiczka"
    Od: "Bkey" <b...@p...fm>

    Witam!
    Proszę o bardziej doświadczonych grupowiczów o szybką odpowiedz na pytanie:

    - czy zostanie przydziolony mi kredyt w wysokości 200 000 pln na 20 lat ( z
    możliwością spłąty nawet po 3 latach ) w momencie kiedy jestem jeszcze
    studentem ze stałym dochodem około 2500 pln nie mający praktycznie zadnego
    wkłądu własnego

    Dodatkowo moge uzyskać poreczenie ze strony rodziców

    Z góry dziekuje za odpowiedz
    Bartek

  • 2. Data: 2007-01-31 21:49:06
    Temat: Re: czy dostanę kredyt - pytanie od "prawiczka"
    Od: <r...@n...pl>

    w kazdym banku polegniesz na scorze. wedlug mnie minimalne szanse

  • 3. Data: 2007-01-31 21:49:19
    Od: "szele" <s...@o...pl>

> [...]

    typu osiągasz dochody
    >(umowa stała, o dzieło, itp.), ile masz lat, czy ciąży na >Tobie obowiązek
    służby wojskowej. Trochę za mało >danych. Jak coś, to pisz na maila.
    s...@g...pl

  • 4. Data: 2007-01-31 21:49:29
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Bkey napisał(a):
    > - czy zostanie przydziolony mi kredyt
    Tego nawet najstarsi gorale nie wiedza
> [...]
    > możliwością spłąty nawet po 3 latach ) w momencie kiedy jestem jeszcze
    > studentem ze stałym dochodem około 2500 pln nie mający praktycznie zadnego
    Kwestia bycia studentem nie ma tu (prawie) nic do rzeczy.
    Podstawowa sprawa - czy masz zdolnosc kredytowa? Jest troche stron w
    necie, gdzie mozesz to sobie sprawdzic (np multibank, expander,
    smartbank itp).
    Zdefiniuj pojecie staly dochod. Masz na to papier? Umowa o prace (czas
    okreslony/nieokreslony), umowa cywilno-prawna czy jeszcze jakis inny
    rodzaj dochodu? Od jak dawna masz ten staly dochod?
    Z takim dochodem, 200k na 20 lat - 100% szansy nie masz, bo wg mnie
    bedziesz na granicy zdolnosci... ale to juz sobie sprawdz sam (nie bede
    bardziej pracowity niz Ty i nie zrobie tego za Ciebie). Jesli bralbys na
    30 lat, to byloby Ci latwiej (skoro zamierzasz splacic wczesniej to
    bierz na 30 lat). Wiekszosc bankow pozwala na wczesniejsza
    splate/nadplaty. Tylko nie kazde pozwola na to za friko i nie w kazdej
    sytuacji:P
    Zakladam ze jestes mlody, bezdzietny, kawaler, bez historii kredytowej,
    zatem wiarygodnosc kredytowa dosc niska. Musisz sie zastanowic co jest
    dla Ciebie priorytetem - wysokosc kredytu, czas trwania, mozliwosc
    wczesniejszej splaty, koszty?
    Brak wkladu wlasnego oznacza z reguly wyzsza marze banku przez pewien czas.
    > Dodatkowo moge uzyskać poreczenie ze strony rodziców
    Nie ta bajka. Co najwyzej rodzice moga byc wspolkredytobiorcami.
    Najlepiej umow sie na rozmowe z jakims doradca kredytowym to Ci wszystko
    wyjasni. Jesli mieszkasz w jakiejs malej miescinie i instytucji typu
    expander/open finance u Ciebie nie ma - przejdz sie do pierwszego
    lepszego banku i sie dowiedz czy wg bedziesz mial zdolnosc. A to czy
    dostaniesz kredyt to dowiesz sie dopiero jak analityk dostanie komplet
    Twoich papierow.
    --
    badzio

  • 5. Data: 2007-01-31 22:08:19
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    >w kazdym banku polegniesz na scorze. wedlug mnie minimalne szanse

    nie sądzę

    Darek

  • 6. Data: 2007-02-01 00:34:22
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Bkey" <b...@p...fm> wrote in message

> [...]
    > studentem ze stałym dochodem około 2500 pln nie mający praktycznie zadnego

    Bez szans.
    Nie jesteś w stanie tego spłacić przy takim dochodzie.

  • 7. Data: 2007-02-01 09:13:15
    Od: "Elvis" <b...@b...pl>

    > Bez szans.
    > Nie jesteś w stanie tego spłacić przy takim dochodzie.

    Jak to wyliczyłeś? Autor wątku jeszcze nie podał prawie nic o swoich
    dochodach a Ty już wiesz?

    Generalnie żeby cokolwiek powiedzieć o jego szansach, to musiałbyś wiedzieć:
    1) czy podany dochód 2500zł to kwota netto czy brutto,
    2) czy jest to dochód miesięczny, kwartalny, roczny, inny,
    3) czy otrzymuje go na umowę o pracę, o dzieło, działalność gospodarczą, na
    czas określony, nieokreślony, jaki staż pracy, itd.
    4) czy ma jakieś inne zobowiązania.

  • 8. Data: 2007-02-01 17:59:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Elvis wrote:

> [...]
    > 3) czy otrzymuje go na umowę o pracę, o dzieło, działalność gospodarczą, na
    > czas określony, nieokreślony, jaki staż pracy, itd.

    Jakąkolwiek kombinację byś nie wybrał, to ciągle za mało.

  • 9. Data: 2007-02-02 09:27:51
    Od: "Elvis" <b...@b...pl>

    > Jakąkolwiek kombinację byś nie wybrał, to ciągle za mało.

    Nie masz racji.

    Jeśli zarabia 2500zł netto miesięcznie na umowę o pracę zawartą na czas
    nieokreślony, nie ma innych przeszkód, to wystarczy na taki kredyt
    (zakładam, że będzie to odpowiednio długi czas kredytowania, np. 30lat tak
    aby rata była jak najniższa, np. 1100zł miesięcznie).

  • 10. Data: 2007-02-03 02:16:23
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Elvis" <b...@b...pl> wrote in message

> [...]
    > (zakładam, że będzie to odpowiednio długi czas kredytowania, np. 30lat
    > tak aby rata była jak najniższa, np. 1100zł miesięcznie).

    W poście było wyraźnie napisane 20 lat.
    Jak zmienimy założenia na 30 lat, to sie z tobą zgodzę.