    From: badzio <b...@n...epf.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: czy dostanę kredyt - pytanie od "prawiczka"
    Date: Wed, 31 Jan 2007 22:49:29 +0100

    Bkey napisał(a):
    > - czy zostanie przydziolony mi kredyt
    Tego nawet najstarsi gorale nie wiedza
    > w wysokości 200 000 pln na 20 lat ( z
    > możliwością spłąty nawet po 3 latach ) w momencie kiedy jestem jeszcze
    > studentem ze stałym dochodem około 2500 pln nie mający praktycznie zadnego
    > wkłądu własnego
    Kwestia bycia studentem nie ma tu (prawie) nic do rzeczy.
    Podstawowa sprawa - czy masz zdolnosc kredytowa? Jest troche stron w
    necie, gdzie mozesz to sobie sprawdzic (np multibank, expander,
    smartbank itp).
    Zdefiniuj pojecie staly dochod. Masz na to papier? Umowa o prace (czas
    okreslony/nieokreslony), umowa cywilno-prawna czy jeszcze jakis inny
    rodzaj dochodu? Od jak dawna masz ten staly dochod?
    Z takim dochodem, 200k na 20 lat - 100% szansy nie masz, bo wg mnie
    bedziesz na granicy zdolnosci... ale to juz sobie sprawdz sam (nie bede
    bardziej pracowity niz Ty i nie zrobie tego za Ciebie). Jesli bralbys na
    30 lat, to byloby Ci latwiej (skoro zamierzasz splacic wczesniej to
    bierz na 30 lat). Wiekszosc bankow pozwala na wczesniejsza
    splate/nadplaty. Tylko nie kazde pozwola na to za friko i nie w kazdej
    sytuacji:P
    Zakladam ze jestes mlody, bezdzietny, kawaler, bez historii kredytowej,
    zatem wiarygodnosc kredytowa dosc niska. Musisz sie zastanowic co jest
    dla Ciebie priorytetem - wysokosc kredytu, czas trwania, mozliwosc
    wczesniejszej splaty, koszty?
    Brak wkladu wlasnego oznacza z reguly wyzsza marze banku przez pewien czas.
    > Dodatkowo moge uzyskać poreczenie ze strony rodziców
    Nie ta bajka. Co najwyzej rodzice moga byc wspolkredytobiorcami.
    Najlepiej umow sie na rozmowe z jakims doradca kredytowym to Ci wszystko
    wyjasni. Jesli mieszkasz w jakiejs malej miescinie i instytucji typu
    expander/open finance u Ciebie nie ma - przejdz sie do pierwszego
    lepszego banku i sie dowiedz czy wg bedziesz mial zdolnosc. A to czy
    dostaniesz kredyt to dowiesz sie dopiero jak analityk dostanie komplet
    Twoich papierow.
    --
    badzio