  • 11. Data: 2005-09-11 21:18:22
    Temat: Re: czy Allekarta jest z chipem?
    Od: "flash" <f...@W...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <g...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:dg1s3b$n38$1@news.onet.pl...
    > Czip i pasek jednocześnie mija się z celem. Powinno się naprzód stopniowo
    > przerobić czytniki żeby przynajmniej 50% akceptowało też czip i wtedy
    > wydawać karty tylko z czipem.

    Ja mam karte BZWBK z chipem i paskiem.
    Mimo, że w wielu punktach widziałem terminale przystosowane do płacenia
    kartą czipową, to i tak zawsze sprzedawca zczytuje pasek magnetyczny.
    Tak więc wydawanie takich kart nie ma raczej sensu, bo i tak w wielu
    punktach nieakceptowali by ich, mimo posiadania kompatybilnego sprzętu.

  • 12. Data: 2005-09-12 07:36:55
    Od: Andrzej <g...@N...gazeta.pl>

    Terminal może tak ale nie złodziejska nakładka na terminal która zczyta
    pasek, skopiuje i użyje go.

  • 13. Data: 2005-09-12 18:11:11
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > Tak więc wydawanie takich kart nie ma raczej sensu, bo i tak w wielu
    > punktach nieakceptowali by ich, mimo posiadania kompatybilnego sprzętu.

    A na jakiej podstawie twierdzisz, że terminal był dostosowany do chipa? Mogę
    Cię zapewnić, ze prawidłowo skonfigurowany terminal chipowy nie pozwoli na
    transakcję z paska. I wtedy masz przewagę karty z chipem, nawet jeśli
    sklonują Ci pasek.

  • 14. Data: 2005-09-12 18:27:45
    Od: "flash" <f...@W...pl>

    Użytkownik "rsa127" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Cię zapewnić, ze prawidłowo skonfigurowany terminal chipowy nie pozwoli na
    > transakcję z paska. I wtedy masz przewagę karty z chipem, nawet jeśli

    Zarówno w terminalu, jak i w padzie do wpisywania kodu pin, znajdowały się
    osobne wejscia na karte z chipem.

    Sądziłem więc, że skoro sklepy posiadają takie terminale, to powinny
    korzystać z chipa, ktory jest bezpieczniejszy dla obu stron.

  • 15. Data: 2005-09-13 07:43:47
    Od: Andrzej <g...@N...gazeta.pl>

    Tyle że złodziej pójdzie do terminalu który akceptuje pasek.

  • 16. Data: 2005-09-13 12:00:23
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@poczta[kropka]onet.pl>

> [...]
    > kartą czipową, to i tak zawsze sprzedawca zczytuje pasek magnetyczny.
    > Tak więc wydawanie takich kart nie ma raczej sensu,

    Ma sens. W końcu trzeba zacząć masowe wdrażanie EMV.

  • 17. Data: 2005-09-13 16:40:14
    Od: Marcin Kaminski <m...@g...art.pl>

    Uzytkownik Paweł Nyczaj napisal dnia 2005-09-13 14:00:

    > Ma sens. W końcu trzeba zacząć masowe wdrażanie EMV.

    Przepraszam, ale nie rozumiem. Jaki związek ma technologia EMV z kartami
    płatniczymi? Chyba że mówimy o czymś innym - http://www.emv.co.uk/index.php

    /|_ /||__/ ______________________________
    / |_/ ||_/ Marcin Kamiński m...@g...art.pl
    / || \\

    "Technologia śledzenia i rejestrowania tłumów z wszczepionymi implantami już
    jest. Na razie stosuje się ją do ewidencjonowania świń idących do masarni."
    http://wiadomosci.onet.pl/1242189,242,2,kioskart.htm

  • 18. Data: 2005-09-13 16:56:39
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-09-13 18:40- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    Marcin Kaminski, gdy pisał(a):

    > Przepraszam, ale nie rozumiem. Jaki związek ma technologia EMV z kartami
    > płatniczymi? Chyba że mówimy o czymś innym - http://www.emv.co.uk/index.php

    Nie jednemu psu burek. Znaczy EMV nie jedno ma imię. Whatever...
    Jak już musisz po angielsku, to może być choćby tu: http://miniurl.pl/chip

    --
    **** yayco (yayco2@_tnij_gmail.com) ****
    **** ****

  • 19. Data: 2005-09-13 19:25:31
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "flash" <f...@W...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Sądziłem więc, że skoro sklepy posiadają takie terminale, to powinny
    > korzystać z chipa, ktory jest bezpieczniejszy dla obu stron.

    Sporo terminali na rynku ma "dziurę". Jednak oprócz tego musi być wgrane i
    uruchomione odpowiednie oprogramowanie. Ponadto acquirer musi scertyfikować
    się w VISA i MC zanim będzie mógł akceptować karty chip. To kosztuje. Dla
    przykładu jeden z dużych acquirerów (przez litość nie powiem, który)
    twierdzi, że ma wiele terminali EMV. Okazało się jednak, że są źle
    skonfigurowane i od ponad pół roku mają zakazane obługiwanie transakcji EMV.

  • 20. Data: 2005-09-13 19:26:31
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

    > Tyle że złodziej pójdzie do terminalu który akceptuje pasek.

    I o ro dokładnie wchodzi. Wtedy za oszukańczą transakcję zapłaci właściciel
    terminala, który się nie z upgradował. Po paru takich "prezentach"
    szybciutko będzie obsługiwał EMV.