  • 1. Data: 2005-09-11 14:09:14
    Temat: czy Allekarta jest z chipem?
    Od: Miernik <m...@f...org>

    Pytanie jak w temacie - czy allekarta jest z chip'em?

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Protect Europe from a legal disaster. Petition against software patents
    http://www.noepatents.org/index_html?LANG=en

  • 2. Data: 2005-09-11 14:59:21
    Temat: Re: czy Allekarta jest z chipem?
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Miernik wrote:
    > Pytanie jak w temacie - czy allekarta jest z chip'em?

    Wygląda na to, że tak:

    http://www.payback.pl/allekarta/

    przyszłość/ Woody Allen

  • 3. Data: 2005-09-11 17:42:11
    Od: Andrzej <g...@N...gazeta.pl>

    Jeśli nie ma paska magnetycznego to prawie nigdzie nie będzie działać.

  • 4. Data: 2005-09-11 17:42:56
    Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com>

    Andrzej napisał(a):
    > Jeśli nie ma paska magnetycznego to prawie nigdzie nie będzie działać.

    A kto mówi że nie ma?

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 5. Data: 2005-09-11 18:01:51
    Od: Andrzej <g...@N...gazeta.pl>

    Jeśli ma to nie jest bezpieczna.

  • 6. Data: 2005-09-11 18:04:18
    Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com>

    Andrzej napisał(a):
    > Jeśli ma to nie jest bezpieczna.

    I co? Będziesz płakać? Niedługo wszystkie nowe karty będą z chipem a z
    konieczności też z paskiem magnetycznym. Co wtedy zrobisz?

  • 7. Data: 2005-09-11 18:13:00
    Od: Andrzej <g...@N...gazeta.pl>

    Czip i pasek jednocześnie mija się z celem. Powinno się naprzód stopniowo
    przerobić czytniki żeby przynajmniej 50% akceptowało też czip i wtedy
    wydawać karty tylko z czipem.

  • 8. Data: 2005-09-11 20:55:33
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@poczta[kropka]onet.pl>

    > Wygląda na to, że tak:
    >
    > http://www.payback.pl/allekarta/

    Wszystkie nowe karty wydawane przez BZ WBK (o ile wiem już od grudnia 2004)
    na pewno mają chip. AlleKarta jest pokazana bez chologramu i chipa (w ich
    miejscu są puste pola).

  • 9. Data: 2005-09-11 21:11:59
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@poczta[kropka]onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej" <g...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Jeśli nie ma paska magnetycznego to prawie nigdzie nie będzie działać.

    Ma pasek, zobacz na www.kartyonline.pl. I jeszcze przez kilka lat będą karty
    hybrydowe, tzn. z paskiem i chipem (z tego co wiem, jeśli chip jest
    akceptowany przez terminal ma pierwszeństwo i terminal wymusza odczyt chipa
    zamiast paska). Wszystkie nowe i wznawiane karty BZ WBK mają pasek i chip.

  • 10. Data: 2005-09-11 21:16:26
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@poczta[kropka]onet.pl>

    > Czip i pasek jednocześnie mija się z celem. Powinno się naprzód stopniowo
    > przerobić czytniki żeby przynajmniej 50% akceptowało też czip i wtedy
    > wydawać karty tylko z czipem.

    No właśnie problem polega na wymianie czytników, szczególnie w krajach
    wysoko rozwiniętych, w których infrastruktura kartowa działa od lat (są
    wyjątki jak np. Anglia, która zdecydowanie wchodzi w chip, ale np. Hiszpania
    ociaga się z tym). Mam tu na myśli szczególnie USA.