  • 1. Data: 2005-09-11 14:15:52
    Temat: Kredyt hipoteczny w BGZ a zakup nowego mieszkania
    Od: "bard" <b...@o...pl>

    Witam!

    Zdecydowalem sie na nowego mieszkania od developera, kredyt chce wziac w BGZ
    ze wzgledu na to, ze chca mi dac bez problemu, mimo, ze mam umowe na czas
    okreslony ktora wygasa za 4 miesiace - jedynie tesciow musialem brac na
    wspolkredytobiorcow, ale mieszkanie bedzie na mnie...
    ... ale mam problem, otoz - pani w banku powiedziala, ze zdolnosc jest,
    wszystko jest ok i kredyt na 99% bedzie, tylko min ok 14dni trzeba czekac na
    pieniadze, natomiast do konkretnego rozpatrzenia kredytu trzeba przedlozyc w
    banku m.in. umowe przedwstepna z developerem.
    I tu jest problem, bo po podpisaniu takiej umowy trzeba wplacic 15% w ciagu
    7dni - rozmawialem z developerem, sa w stanie przedluzyc to do 3 tygodni -
    ok. Natomiast zaslepiony mieszkaniem ;-) dopiero dzisiaj pomyslalem, ze
    przeciez nie ma 100% pewnosci, ze bank kredyt da - jest 99% - niby duzo, ale
    ryzyko jakies tam jest. BGZ promesy nie chce da, bo niby nie daje, natomiast
    po podpisaniu umowy przedwstepnej bede ugotowany jezeli bank mi nie da
    kredytu, bo w umowie jest zapis, ze w przypadku wycofania sie z zakupu
    ponosze koszt 10% wartosci mieszkania. Bez podpisania umowy natomiast, bank
    nie da mi 100% pewnosci, ze kredyt dostane.
    Jakie sa rozwiazania takiej sytuacji? Byc moze to pytanie banalne dla tych
    co juz sa po calej procedurze, natomiast to bedzie zakup mojego pierwszego
    mieszkania i jutro nie wiem czy w banku czy z developerem ta sprawe
    zalatwiac :-/

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-09-11 17:52:57
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Zmień bamk. Decyzję kredytową powinieneś dostać bez tej umowy.

    Pozdrawiam

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 0536-5, 2005-09-09
    Przetestowano na: 2005-09-11 19:53:06

  • 3. Data: 2005-09-12 11:00:20
    Od: "Jacek P." <p...@p...onet.pl>

    > co juz sa po calej procedurze, natomiast to bedzie zakup mojego pierwszego
    > mieszkania i jutro nie wiem czy w banku czy z developerem ta sprawe
    > zalatwiac :-/
    >
    > pozdrawiam
    Ja załatwiłem to z developerem - jak nie wpłynie kasa wymagana jako 1-sza
    rata w wyznaczonym terminie to umowa z developerem uznawana jest jako
    niezawarta. Ale sądzę, że nie każdy developer na to pójdzie.

    Pozdrawiam
    Jacek P.

  • 4. Data: 2005-09-12 13:56:43
    Od: "Plexer" <p...@o...pl>

    Se mogą pisać
    Poszukaj w sieci ostatniej zadymy UOKiK z developerami.