  • 1. Data: 2005-09-11 07:18:03
    Temat: Allekarta - raz jeszcze - wątpliwości
    Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl>

    może ktoś rozwieje małe wątpliwości dot. nowego produktu Allegro i BZ WBK:
    1. Karta reklamowana jest jako darmowa (reklamowana to poważne słowo, wcale
    nie jest łatwo odnaleźć jakiś link czy banner na stronach Allegro, Payback
    czy BZ WBK)... Jednak w cenniku banku znalazłem pozycję dla Allekarty 25zł
    "opłaty dwuletniej/za kolejne dwa lata". Allekarta jest wystawiana na 4,
    zatem czy to oznacza, że po dwóch latach staje się płatną?

    2. Do karty dodawane jest pełnowartościowe, darmowe konto24.pl z przelewami
    za 50gr. Zacząłem szukać zabezpieczeń (i ich kosztów). Token jest, owszem...
    za 80zł wydanie (brak info o kosztach użytkowania, zatem zakładam, że
    darmowe). Czy istnieje jakaś możliwość dokonywania przelewów z konta na
    różne rachunki bez tokena (domyślam się, że logowanie odbywa się bez niego)?

    3. Punkt 11 regulaminu Allekarty: "Każde 12,50 zl wartości transakcji
    bezgotówkowej dokonanej przy użyciu karty płatniczej AlleKarta premiowane
    jest kolejnym 1 punktem PayBACK (12,50 zł = 1 punkt PayBACK)." Ale punkt 12:
    "Punkty PayBACK za dany miesiąc kalendarzowy doliczane są użytkownikowi do
    10 dnia następnego miesiąca.". Zatem czy na koniec miesiąca każda transakcja
    jest rozliczana oddzielnie (np. 3 transakcje po 22zł dają 3 pkt. payback)
    czy też są sumowane i łącznie rozliczane (np. 3*22/12,50, zatem 5 pkt.
    payback)?

  • 2. Data: 2005-09-11 07:42:39
    Temat: Re: Allekarta - raz jeszcze - wątpliwości
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Szymon napisał(a):
> [...]
    > "opłaty dwuletniej/za kolejne dwa lata". Allekarta jest wystawiana na 4,
    > zatem czy to oznacza, że po dwóch latach staje się płatną?

    Na to wygląda. W ogóle brawo dla banku i allegro za to, iż na stronie
    allekarta.pl jest wszystko, prócz cennika.

    Nie za bardzo widzę też w cenniku uzasadnienia do pobrania opłaty 10 PLN
    za wydanie karty, gdy nie było na niej obrotu 500 PLN w ciągu 3 miesięcy.

    Czyżby karta nie była też wznawiana? Tak wynikałoby z cennika.

    Aha - nie reklamują jej jako darmowej. Piszą jedynie o darmowym jej wydaniu.

> [...]
    > różne rachunki bez tokena (domyślam się, że logowanie odbywa się bez niego)?

    Pewnie standardowo jak w BZWBK. Defnicja rachunków w oddziale, token,
    lub SMSkody.

  • 3. Data: 2005-09-11 08:03:46
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Szymon" <v...@w...epf.pl> napisał w wiadomości
    > może ktoś rozwieje małe wątpliwości dot. nowego produktu Allegro i BZ WBK:

    Poza tym szerza tez wiedze o produktach bankowych:

    AlleKarta - to karta płatnicza płaska (niekredytowa),

    czyzby "niekredytowa" to nowy synonim plaskiej?

    Poza tym, skoro plaska, to co tam robi znak akceptacji VISA?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2005-09-11 08:11:01
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    SDD wrote:
    > czyzby "niekredytowa" to nowy synonim plaskiej?

    dla podkreslenia, ze mozna nia placic w internecie, ale nie jest karta
    kredytowa?

    > Poza tym, skoro plaska, to co tam robi znak akceptacji VISA?

    No jest - juz dawno zreszta - chyba w przypadku nowej karty L:ukasa tak sie
    stalo. Potem byla VE w Multi - jakos tak to pamietam.

    Wiadomości, artykuły, przegląd prasy, plotki...

  • 5. Data: 2005-09-11 08:47:22
    Od: Krzysztof Lerski <k...@w...pl>

    Dnia Sun, 11 Sep 2005 09:18:03 +0200, Szymon napisal/a:
    >Jednak w cenniku banku znalazłem
    > pozycję dla Allekarty 25zł "opłaty dwuletniej/za kolejne dwa lata".
    > Allekarta jest wystawiana na 4, zatem czy to oznacza, że po dwóch latach
    > staje się płatną?
    dobre pytanie. na pewno jest wystawiana na 4 lata?
    >Czy istnieje jakaś możliwość
    > dokonywania przelewów z konta na różne rachunki bez tokena (domyślam
    > się, że logowanie odbywa się bez niego)?
    smskod
    5 w miesiącu bezpłatnych. kolejne 0,20zł.

    >zatem czy na koniec
    > miesiąca każda transakcja jest rozliczana oddzielnie (np. 3 transakcje
    > po 22zł dają 3 pkt. payback) czy też są sumowane i łącznie
    > rozliczane (np. 3*22/12,50, zatem 5 pkt. payback)?
    gdy pytałem się o to w paybacku odpowiedzieli, ze brana pod uwagę jest
    suma transakcji w danym miesiącu.

    --
    Krzysztof Lerski

  • 6. Data: 2005-09-11 08:57:07
    Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Lerski" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > dobre pytanie. na pewno jest wystawiana na 4 lata?

    Można podejrzeć na allegro jak będzie wyglądała Twoja karta przy składaniu
    wniosku - data wskazuje, że jest ważna do 09/09.

    > gdy pytałem się o to w paybacku odpowiedzieli, ze brana pod uwagę jest
    > suma transakcji w danym miesiącu.

    Ja też zapytałem... Ale jeszcze nie odpowiedzieli. Rozumiem, że wariant 5
    pkt zatem w tym przykładzie. Dobre i to...
    Nawiasem mówiąc - zarówno w payback i allegro nie ma pomocy specjalnie dla
    użytkowników allekarty - czyżby zrzucali to na bzwbk? Cały czas mam
    wrażenie, że Allegro, Payback i BZ WBK stworzyli coś, co czego nie bardzo
    mają ochotę się przyznać...

  • 7. Data: 2005-09-11 14:25:02
    Od: Marcin Kaminski <m...@g...art.pl>

    Uzytkownik Szymon napisal dnia 2005-09-11 09:18:
> [...]
    > nie jest łatwo odnaleźć jakiś link czy banner na stronach Allegro, Payback

    Już można:
    http://dlaciebie.bzwbk.pl/15631

    /|_ /||__/ ______________________________
    / |_/ ||_/ Marcin Kamiński m...@g...art.pl
    / || \\

    "Technologia śledzenia i rejestrowania tłumów z wszczepionymi implantami już
    jest. Na razie stosuje się ją do ewidencjonowania świń idących do masarni."
    http://wiadomosci.onet.pl/1242189,242,2,kioskart.htm

  • 8. Data: 2005-09-11 19:56:02
    Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl>

    Wyczytałem w cenniku, że przewalutowanie dla VC w BZWBK to aż 3%, VE bodaj
    2,8%. Dużo biorąc pod uwagę 1% w Lukasie czy 2% w mBanku. Niestety brak info
    ile wynosi dla Allekarty, a niewątpliwie często będzie wykorzystywana z
    uwagi na możliwości płacenia w necie (paypal!)...

  • 9. Data: 2005-09-11 20:24:12
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@poczta[kropka]onet.pl>

    > AlleKarta - to karta płatnicza płaska (niekredytowa),
    >
    > czyzby "niekredytowa" to nowy synonim plaskiej?

    Tak już jest,że większość kredytówek to karty wypukłe, więc karty płaskie
    powszechnie kojarzą się z debetówkami mimo, że jak wiadomo karty kredytowe
    mogą być płaskie.

    > Poza tym, skoro plaska, to co tam robi znak akceptacji VISA?

    To taki uszlachetniony Electron a konkretniej spłaszczony Classic (tak jak
    Visa Maxima Lukasa).
    BTW Ciekaw jestem, czy w innych krajach Visa Classic również występuje w
    wersji spłaszczonej, czyli funkcjonalnie porównywalnej z Electronem.

  • 10. Data: 2005-09-11 20:29:12
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@poczta[kropka]onet.pl>

    napisał w wiadomości news:dg0osb$9nv$1@news.onet.pl...

    > dla podkreslenia, ze mozna nia placic w internecie, ale nie jest karta
    > kredytowa?

    > No jest - juz dawno zreszta - chyba w przypadku nowej karty Lukasa tak sie
    > stalo.

    Chodzi o Visę Maximę Lukasa. Warunki takie jak w VE mBanku, czyli dochód już
    od 500 zł (bo to jest taki szlachetniejszy Electron).

    Potem byla VE w Multi - jakos tak to pamietam.

    VE była od zawsze. Mówimy o nowym rodzaju kart Visa, mianowicie płaskim
    Classicu, czyli VE wyglądającym jak VC, ale niewiele różniącym się
    funkcjonalnie od VE (coś podobnego do MasterCard Electronic).