  • 1. Data: 2006-02-01 19:10:27
    Temat: cyfry kontrolne na poczatku nr konta bankowego...
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Witam.
    Często na grupie pojawia się pytanie o cyfry kontrole i możliwość
    pomyłi w numerze konta...

    Oto co dzisiaj przeczytałem o systemie Eix.mas (w ok. 6 bankach
    w Polsce, w tym Deutsche Bank, Raiffeisen Bank, Fortis...)

    "(...) dzięki zastosowaniu w numerze NRB liczby kontrolnej, mamy
    o wiele większą pewność, że jeśli pomylimy się przy wprowadzaniu
    numeru rach. odbiorcy, nasze pieniądze nie zostaną wysłane na złe konto.
    W przypadku systemu Elix.mas, który przetworzył do tej pory wiele
    milionów zleceń płatnicznych, zdarzył się tylko jeden przypadek, że błędnie
    wprowadzony numer rachunku (pomyłka w dwu cyfrach) dał w wyniku
    poprawną liczbę kontrolną i rachunek został uznany za prawidłowy mimo
    tego błędu"

    (na podstawie WULKAN - Biuletyn Informacyjny WINUEL SA )

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 2. Data: 2006-02-01 21:54:32
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "DooMiniK"
> [...]
    > mimo
    > tego błędu"
    >
    > (na podstawie WULKAN - Biuletyn Informacyjny WINUEL SA )

    tak to jest jak elektrycy zaczną się wypowiadać o elixirze :-))
    i skąd oni wzieli informacje ze Elixir dziala tylko w 6 bankach :-)
    mieli pewnie informacje z drugiej ręki skoro nawet nazwy nie
    dosłyszeli
    błędny numer NRB do Elixiru nie powinien dotrzeć, bo łatwo
    go sprawdzić na etapie wprowadzania
    a rachunek "modulo 97" uznawany jest za dobry i nie ma w tym nic
    dziwnego

    jak z ciekawości zajrzalem na ich strone to się okazało że mają więcej
    inteligentnych wiadomości - np pod tytułem "Chemia w informatyce"
    piszą o wdrożeniu informatycznym w zakładach chemicznych,
    czyli ganz na odwyrtkę :-)
    *** blad ***

  • 3. Data: 2006-02-01 23:53:03
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Wed, 1 Feb 2006 22:54:32 +0100, "blad"
    <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote:

> [...]
    >i skąd oni wzieli informacje ze Elixir dziala tylko w 6 bankach :-)
    >mieli pewnie informacje z drugiej ręki skoro nawet nazwy nie

    hej,
    a jednak to nie oni.
    to ty nie zadałeś sobie trudu żeby we wspomnianym biuletynie o tym
    poczytać
    nie chodzi o Elixir a o ELIX.MAS - system do obsługi płatności
    masowych

    PG

  • 4. Data: 2006-02-02 06:28:27
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    blad zapodał(-a):
    > Użytkownik "DooMiniK"
    [...]
    > tak to jest jak elektrycy zaczną się wypowiadać o elixirze :-))
    > i skąd oni wzieli informacje ze Elixir dziala tylko w 6 bankach :-)

    Zła kolejność - najpierw czytaj, potem odpowiadaj, to dosyć
    usprawnia komunikację.

  • 5. Data: 2006-02-02 17:15:24
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Piotr Gralak"

> [...]
    > to ty nie zadałeś sobie trudu żeby we wspomnianym biuletynie o tym
    > poczytać nie chodzi o Elixir a o ELIX.MAS - system do obsługi

    na www nic nie znalazlem o takim systemie a nazwy nie znalem - moja
    wina
    Jednak mod 97 i NRB jest taki sam wiec czym tu sie zachwycac
    *** blad ***

  • 6. Data: 2006-02-02 17:37:43
    Od: Remigiusz Babicz <r...@p...onet.pl>

    blad wrote:
    > Jednak mod 97 i NRB jest taki sam wiec czym tu sie zachwycac

    Niektórzy zachwycają się liczbami pierwszymi, to czemu ktoś nie mógłby
    pisać peanów na temat doskonałości "mod97" ;-)

    reik.

  • 7. Data: 2006-02-02 20:59:05
    Od: "Artur A. Surowiec" <s...@k...pl>

    "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote in message
> [...]
    moja
    | wina
    | Jednak mod 97 i NRB jest taki sam wiec czym tu sie zachwycac

    To jednak coś lepszego niż NRB, bo systemy płatności masowych mają
    to do siebie, że również tu korzysta się z zalet NRB, bo każdy
    klient ma indywidualny wirtualny numer rachunku, który sam z siebie
    ma cyfry kontrolne. W niektórych systemach płatności masowych
    stwierdzono, że te dwie cyfry kontrolne w NRB wystarczą. W
    niektórych przypadkach jednak istnieje jeszcze jedna "wewnętrzna"
    cyfra kontrolna (w sumie 3 lub 4 cyfry kontrolne). Dla niektórych
    to zaleta - bo prawdopodobieństwo pomyłki jest jeszcze mniejsze,
    ale z drugiej strony zmniejsza się ilość dostępnych dla klienta
    cyfr.

    AASurowiec