  • Data: 2003-05-23 10:40:49
    Temat: Re: co Panstwo sadza
    Od: "Jarosław Nowakowski" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie martw sie. Jak nie wiejdziemy do unii, to emeryci beda sie sami
    > zywili. Tym co znajda na smietnikach. I wroci haslo: emeryci i rencisci
    > popierajcie partie czynem, umierajcie przed terminem.
    >
    > Co Towim zdaniem sie w Polsce poprawi, gdy nie wejdziemy do Unii? Rzuc
    > paroma konkretami.

    Wiele sie nie poprawi, jesli, powtarzam dalej bedziecie glosowac na
    socjalistow.
    Kolejne socjalistyczne rzady fundowaly nam tak naprawde tylko nieudane
    reformy, i pospieszna, dzika prywatyzacje dzieki ktorej majatek narodowy
    przeszedl w rece nomenklatury lub kapitalu zachodniego, natomiast kraj do
    dzisiaj zalewaja aferzysci i lapowkarze.
    Dzisiaj jestesmy w przededniu kolejnego wielkiego eksperymentu - ktorego
    wynik mozna przewidziec juz teraz: Operacja sie udala, pacjent zmarl.

    Ale moze teraz konkrety:
    Kiedy w 1989 wchodzilismy w gospodarke rynkowa, rzadzil nami najbardziej
    prawicowy rzad w powojennej historii (sic!). Rzad Rakowskiego utrzymal
    monopol panstwa na trzy dziedziny: alkohol, telekomunikacja, wydobycie
    kopalin. Dzisiaj koncesjami objetych jest 200 dziedzin, jesli wejdziemy do UE
    bedzie ich ponad 2000. W tym gaszczu polskie firmy nie maja szans.
    Ceny towarow (zywnosci) i uslug beda szybko rosly, natomiast place w sektorze
    budzetowym beda zamrozone. W miedzyczasie, jak juz wczesniej pisalem
    najmadrzejsi ostatecznie pozegnaja sie z tym chorym krajem i dochody budzetu
    nadwatlonego ogromna skladka m.in. na pensje dla Komisarzy i (p)oslow beda
    sie systematycznie kurczyc.
    Bogate, zachodnie firmy bez przeszkod beda u nas inwestowac, polskim na
    Zachodzie bedzie niezwykle ciezko, tym bardziej, ze nie zdolalismy wypromowac
    swoich marek, a wiekszosc produkcji szla do "Niemca" pod obcym szyldem.
    Alternatywny rynek wschodni zostal przegrany juz dawno, gdy pod naciskiem UE
    zamknelismy granice wprowadzajac wizy dla Rosjan, Bialorusinow, Ukraincow.
    7,4% wzrost gospodarczy w polowie lat 90-tych zostal osoagniety wlasnie
    dzieki handlowi ze wschodem. Kto mial firme odziezowa, obuwnicza pod Wawa,
    lub stragan w Rzgowie potwierdzi. Dzisiaj rynek rosyjski jest najbardziej
    dynamiczny w Europie (wiem cos o tym, bo duzo podrozuje), lecz polskie
    towary, tak wszechobecne w ZSRR w latach 70-80 (i lubiane, zapewniam was)
    zostaly wyparte przez dotowana zywnosc.
    To na razie wystarczy?