  • Data: 2003-05-23 08:48:41
    Temat: Re: co Panstwo sadza
    Od: "Dave" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    pix wrote:

    > Dalej twierdzę, że to pomieszanie funkcji.
    > To ilu urzędasów będzie sobie dalej świetnie żyło zalezy tylko
    > od sprawności organów ścigania i surowości prawa, a nie podatków.
    > Coś mi się wydaje, że Ty ten podatek majątkowy chcesz po prostu
    > osadzić w takim państwie bezprawia jakie teraz mamy i w ten
    > sposób kompensować jego ułomności - nie tędy droga.

    ja sadze ze te ulomnosci sa u nas ale i w kazdym kraju na swiecie. Nie ma
    doskonalych organow scigania i prawa i nie sadze zebu udalo sie taki system
    stworzyc (chyba ze co 2 obywatel bylby policjantem ale chyba od tego systemu
    juz odeszlismy...). Wg mnie nieusuwalna wada demokracji jest wlasnie latwosc
    wymykania sie organom scigania i omijanie prawa. A skoro panstwo nie potrafi
    kontrolowac metod zdobywania majatku (i szanse na to sa male) to lepiej
    kontrolowac efekt tego - czyli majatek.

    D.