eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankicitidirect - bezpieczenstwo › Re: citidirect - bezpieczenstwo
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!warszawa.rmf.pl!poznan.rmf.pl!news.m
    an.poznan.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.silweb.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!
    newsgate.pl
    From: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: citidirect - bezpieczenstwo
    Date: 3 Jan 2002 13:02:29 +0100
    Organization: email<>news gateway
    Lines: 39
    Message-ID: <2...@d...pingwin.waw.pl>
    References: <a0vob8$efp$1@news.onet.pl> <a0vspk$9to$1@news.tpi.pl>
    <2...@d...pingwin.waw.pl> <a11eos$2h1$2@news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.test.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1010059349 25809 192.168.240.245 (3 Jan 2002 12:02:29 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 3 Jan 2002 12:02:29 GMT
    X-Received: (from woju@localhost) by diuna.pingwin.waw.pl (8.11.0/8.11.3) id
    g03C21f11786 for p...@n...pl; Thu, 3 Jan 2002 13:02:01
    +0100
    X-Received: (from woju@localhost) by diuna.pingwin.waw.pl (8.11.0/8.11.3) id
    g03C21f11786 for p...@n...pl; Thu, 3 Jan 2002 13:02:01
    +0100
    X-Received: (from woju@localhost) by diuna.pingwin.waw.pl (8.11.0/8.11.3) id
    g03C21f11786 for p...@n...pl; Thu, 3 Jan 2002 13:02:01
    +0100
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:151487
    [ ukryj nagłówki ]


    On Thu, Jan 03, 2002 at 12:20:28PM +0100, AR wrote:

    > 2/ czyli jak bank wie, że PINem posłużyła się nieuprawniona osoba, to musi
    > uznać reklamację (a jak tego nie zrobi, to sąd go zmusi)

    A na Tobie spoczywa obowiazek nie udostepniania innym swojego kodu PIn.

    > Albo reklamacja albo droga sądowa. I tu zaczynają się schody. Żąda się
    > wówczas ustalenia stanu konta. I to na Banku spoczywa ciężar dowodu, że
    > wypłata dokonała uprawniona osoba. Bank wówczas stwierdza, że na pewno
    > wypłaciła osoba uprawniona, gdyż tylko ona zna PIN, gdyż bank posiada takie
    > procedury, które uniemożliwiają zapoznanie się z PINem przez osobę trzecią -

    Chyba zartujesz. Bank ma to udowadniac?

    > czyli to posiadacz karty musiał przez swoje niedbalstwo komuś PIN wyjawić,
    > więc bank nie odpowiada za straty. Więc w tym momencie to posiadacz karty,
    > musi udowadniać, że transakcję dokonała osoba nieuprawniona. Ale jak?
    > Przecież PIN to tylko kilka cyfr i nie ma możliwości ustalenia, kto je
    > wpisał w bankomacie. Chyba że byli jacyś świadkowie, albo posiadacz karty
    > był na drugim końcu kraju. Więc poza wypadkami ewidentnymi nie da się
    > praktycznie odzyskać forsy, chyba że bank sam pójdzie na ustępstwa.

    Przeciez Ci tlumacze, ze wlasnie dlatego podpis PINowy jest
    zabezpieczeniem dla banku a nie dla Ciebie. A Ty mi wyjezdzasz z
    tekstem ze ban ma udodownic ze to osoba upowazniona uzyla PINu.

    Rozumiem ze przy podpisach cyfrowych tez bedziesz wymagal od jakiegos
    urzedu zeby sprawdzil (np. poprzez wezwanie do siebie obywatela i
    okazanie dowodu osobistego) ze podpis elektroniczny jest jego
    podpisem.

    --

    --w
    --
    Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.biznes.banki

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1