  • Data: 2002-01-03 12:02:29
    Temat: Re: citidirect - bezpieczenstwo
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek) szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, Jan 03, 2002 at 12:20:28PM +0100, AR wrote:

    > 2/ czyli jak bank wie, że PINem posłużyła się nieuprawniona osoba, to musi
    > uznać reklamację (a jak tego nie zrobi, to sąd go zmusi)

    A na Tobie spoczywa obowiazek nie udostepniania innym swojego kodu PIn.

    > Albo reklamacja albo droga sądowa. I tu zaczynają się schody. Żąda się
    > wówczas ustalenia stanu konta. I to na Banku spoczywa ciężar dowodu, że
    > wypłata dokonała uprawniona osoba. Bank wówczas stwierdza, że na pewno
    > wypłaciła osoba uprawniona, gdyż tylko ona zna PIN, gdyż bank posiada takie
    > procedury, które uniemożliwiają zapoznanie się z PINem przez osobę trzecią -

    Chyba zartujesz. Bank ma to udowadniac?

    > czyli to posiadacz karty musiał przez swoje niedbalstwo komuś PIN wyjawić,
    > więc bank nie odpowiada za straty. Więc w tym momencie to posiadacz karty,
    > musi udowadniać, że transakcję dokonała osoba nieuprawniona. Ale jak?
    > Przecież PIN to tylko kilka cyfr i nie ma możliwości ustalenia, kto je
    > wpisał w bankomacie. Chyba że byli jacyś świadkowie, albo posiadacz karty
    > był na drugim końcu kraju. Więc poza wypadkami ewidentnymi nie da się
    > praktycznie odzyskać forsy, chyba że bank sam pójdzie na ustępstwa.

    Przeciez Ci tlumacze, ze wlasnie dlatego podpis PINowy jest
    zabezpieczeniem dla banku a nie dla Ciebie. A Ty mi wyjezdzasz z
    tekstem ze ban ma udodownic ze to osoba upowazniona uzyla PINu.

    Rozumiem ze przy podpisach cyfrowych tez bedziesz wymagal od jakiegos
    urzedu zeby sprawdzil (np. poprzez wezwanie do siebie obywatela i
    okazanie dowodu osobistego) ze podpis elektroniczny jest jego
    podpisem.

    --

    --w