  • Data: 2002-01-03 13:33:26
    Temat: Re: citidirect - bezpieczenstwo
    Od: "AR" <ar_ar(nospam)@poland.com> szukaj wiadomości tego autora

    "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> wrote in message
    news:20020103140611.P30426@diuna.pingwin.waw.pl...

    > Bank przekazal Tobie poufny kod. Kodu tego masz nikomu nie
    > udostepniac.
    >
    > Dlaczego bank ma udowodnic ze nie udostepniles?

    Tego bank nie musi udowadniać. Gdzie to wyczytałeś w moich postach??? Ja
    przecież nic takiego nie napisałem!

    PINu.

    > Nie, to jest tylko semantyka.

    Nie, to nie semantyka. Jak nie widzisz różnicy, to Ci ją objaśnię.
    Udowodnienie przez bank, że wypłaty dokonała osoba uprawniona sprowadza się
    do tego, że użyto PINu, a bank zastosował takie procedury, że bez woli osoby
    dla której PIN został wydany, nikt nie mógł PINu poznać.

    I nie ma to nic wspólnego z udowadnianiem przez bank, że PIN użyła osoba
    uprawniona - to jest całkiem inne zagadnienie.

    Widzisz już różnicę???

    > Ja nie mowie o przypadku kiedy staruszka wklepie swoj PIN a ktos jej
    > kase z bankomatu buchnie (bo to jest Twoj przyklad).

    To jest mój przykład? Czy chociaż przeczytałeś mój poprzedni post
    (2002-01-02, 22:07). Wyraźnie tam napisałem, że chodzi o przypadek
    odpowiedniego przerobienia POSu i skopiowania karty.
    ak widzisz, przykład ze staruszką nie jest mój, tylko Twój.

    > Karta podobnie jak i PIN zostają przekazane osobie upowaznionej
    > (posiadaczowie karty czy inaczej card holderowi) i on ma sie nimi
    > poslugiwac.

    > No ale nie ma sie z czego smiac - to jest tylko sprowadzone do absurdu
    > to co sam piszesz.

    Najpierw przeczytaj to co wcześniej napisałem, a dopiero później mów o
    sprowadzaniu do absurdu. Chyba że nie rozumiesz tego co czytasz.

    AR