eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankicitidirect - bezpieczenstwo › Re: citidirect - bezpieczenstwo
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!warszawa.rmf.pl!newsfeed.tpinternet.
    pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "AR" <ar_ar(nospam)@poland.com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: citidirect - bezpieczenstwo
    Date: Thu, 3 Jan 2002 12:20:28 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 35
    Message-ID: <a11eos$2h1$2@news.tpi.pl>
    References: <a0vob8$efp$1@news.onet.pl> <a0vspk$9to$1@news.tpi.pl>
    <2...@d...pingwin.waw.pl>
    NNTP-Posting-Host: as.zetosa.com.pl
    X-Trace: news.tpi.pl 1010056797 2593 217.96.81.3 (3 Jan 2002 11:19:57 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 3 Jan 2002 11:19:57 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Priority: 3
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:151476
    [ ukryj nagłówki ]


    "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> wrote in message
    news:20020102231106.E30426@diuna.pingwin.waw.pl...

    > Rozumiem ze bank, mimo odpowiednich wpisow w regulaminie prowadzenia
    > konta, na wszelki uznaje ze miales racje, tak?
    >
    > Dlaczego uwazasz ze bank nie bedzie uwazal za stosowne podporzadkowac
    > sie swoim wlasnym regulaminom?

    Ależ banki stosują się do własnych regulaminów.
    Tylko że PINem wygląda to tak.
    1/ bank jest odpowiedzialny wypłaty z konta dokonane przez osobę
    nieuprawnioną.
    2/ czyli jak bank wie, że PINem posłużyła się nieuprawniona osoba, to musi
    uznać reklamację (a jak tego nie zrobi, to sąd go zmusi)
    3/problem jest wtedy, gdy bank nie wie, że PINem posłużyła się nieuprawniona
    osoba lub wiedzieć nie chce. Co wtedy?
    Albo reklamacja albo droga sądowa. I tu zaczynają się schody. Żąda się
    wówczas ustalenia stanu konta. I to na Banku spoczywa ciężar dowodu, że
    wypłata dokonała uprawniona osoba. Bank wówczas stwierdza, że na pewno
    wypłaciła osoba uprawniona, gdyż tylko ona zna PIN, gdyż bank posiada takie
    procedury, które uniemożliwiają zapoznanie się z PINem przez osobę trzecią -
    czyli to posiadacz karty musiał przez swoje niedbalstwo komuś PIN wyjawić,
    więc bank nie odpowiada za straty. Więc w tym momencie to posiadacz karty,
    musi udowadniać, że transakcję dokonała osoba nieuprawniona. Ale jak?
    Przecież PIN to tylko kilka cyfr i nie ma możliwości ustalenia, kto je
    wpisał w bankomacie. Chyba że byli jacyś świadkowie, albo posiadacz karty
    był na drugim końcu kraju. Więc poza wypadkami ewidentnymi nie da się
    praktycznie odzyskać forsy, chyba że bank sam pójdzie na ustępstwa.

    Pozdr
    AR


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1