  • 31. Data: 2021-10-26 21:36:45
    Temat: Re: citek mnie dręczy
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Mon, 25 Oct 2021 18:35:50 +0200, Michał Jankowski napisał(a):

    > żebym sprawdził, czy mam w systemie aktualne dane dowodu osobistego i
    > ew. poprawił, bo jak nie, to po pierwszym może mi czegoś nie świadczyć
    > (nie napisał czego).

    A bo to nadążysz za tymi bankami?
    Do mnie citek wysłał maila 1 października:

    "W przypadku, jeśli informacje zawarte w dokumencie tożsamości będą
    nieaktualne, część usług, np. transakcje kartą czy przelewy z rachunku
    bankowego, może zostać zablokowana od 31 października 2021.
    Z naszej weryfikacji wynika, że upłynął termin ważności Pani / Pana
    dokumentu tożsamości, który jest zapisany w systemie banku."

    Dowód podany u nich miał datę ważności jakoś tak do marca 2016... tylko
    pięć lat minęło i JUŻ się zorientowali że nieważny.

    W ST o żadne info się wówczas nie potknęłam, dowód zaktualizowałam dwa
    tygodnie temu, dziś się wyświetliło "Ojojoj, sprawdź czy są aktualne
    dane..."

    PS. Suma wydatków zwalniająca mnie z opłaty za citka nie zgadzała się o
    jakieś 130 z ogonkiem. Zareklamowałam, przeprosili, dopisali.
    Teraz się nie zgadza w o 4 grosze - w drugą stronę.

    Nie nadążysz za tymi bankami.
    A za citkiem zwłaszcza.

    --
    Imka

  • 32. Data: 2021-10-26 23:00:56
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 26 Oct 2021 12:35:35 -0700 (PDT), w
    <e4877078-7a2b-4b3f-add1-58016b9aeaa5n@googlegroups.
    com>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > Jak nie więcej niż 6 to znaczy, ze Ci ten dowód bezprawnie "znieważyli".

    No dobra, było 6 :) Jak ten czas leci...

    Data unieważnienia: 14.04.2015
    Przyczyna unieważnienia: Zmiana danych zawartych w dowodzie osobistym
    Data odbioru przez obywatela: 04.07.2013
    Data ważności: 25.06.2023

  • 33. Data: 2021-10-26 23:17:04
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Imka.
    On 26.10.2021 21:36 you wrote:

> [...]
    > systemie banku." Dowód podany u nich miał datę ważności jakoś tak do
    > marca 2016... tylko pięć lat minęło i JUŻ się zorientowali że

    Do tej pory mieli to w 4 literach, bo do niczego to nie było to
    potrzebne. No i po co niepokoić klienta.
    Ale wchodzi nowelizacja ustawy o przeciwdziałaniu terroryzmowi itd ... i
    banki teraz za dużo ryzykują obsługując takich klientów. Stąd się
    asekurują i zaczną blokować dostęp do środków na rachunkach.

    Reklamacje proszę kierować na Wiejską.

    --
    Pete

  • 34. Data: 2021-10-26 23:41:57
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 26.10.2021 o 23:00, r...@k...pl pisze:
> [...]
    > Przyczyna unieważnienia: Zmiana danych zawartych w dowodzie osobistym
    > Data odbioru przez obywatela: 04.07.2013

    I tak cię oszukali - dowody bez adresu są od 1 marca 2015.

    MJ

  • 35. Data: 2021-10-27 12:56:13
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 26 Oct 2021 23:41:57 +0200, w <61787625$0$520$65785112@news.neostrada.pl>,
    Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> napisał(-a):

    com>, Dawid Rutkowski

    > I tak cię oszukali - dowody bez adresu są od 1 marca 2015.

    Mój był wydany wcześniej -- z adresem.

  • 36. Data: 2021-10-27 14:18:46
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 27 października 2021 o 13:01:27 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):

    > Mój był wydany wcześniej -- z adresem.

    Ale od 1 marca 2015 traktowany jest tak, jakby nie miał adresu zameldowania, to, co
    jest napisane, stało się nieważne.
    I zmiana adresu zameldowania - w tym zapewne wymeldowanie - przestało być powodem do
    unieważnienia starego dowodu.
    No chyba że samo wymeldowanie to nie jest "zmiana", a przejście na "bezdomnego" - zaś
    bezdomny nie może mieć dowodu z jakimikolwiek adresem zameldowania, nawet, jeśli ten
    zapis na dowodzie stał się nieważny ;>

  • 37. Data: 2021-10-27 14:37:12
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 26 października 2021 o 21:37:06 UTC+2 Imka napisał(a):

    > W ST o żadne info się wówczas nie potknęłam, dowód zaktualizowałam dwa
    > tygodnie temu, dziś się wyświetliło "Ojojoj, sprawdź czy są aktualne
    > dane..."

    No to świeżynka. A sprawdziłaś, czy już się wyświetla nowy numer i data ważności?
    Bo może jeszcze tego nie przeprocesowali...
    Jak robiłem pierwszą KK w citku to było to podczas rozmowy telefonicznej - i to citek
    dzwonił z propozycją darmowej KK (tzn. miesiąc wcześniej zarzuciłem przynętę,
    zadzwoniłem i pomarudziłem, że chciałbym ich KK, ale tylko jeśli byłaby darmowa -
    wtedy się nie udało, ale potem sami zadzwonili).
    Potem procesowali to chyba z miesiąc - aż się przestraszyłem, że dałem się nabrać na
    wyłudzanie danych ;>

    Ale jak się wyświetla to znaczy, że tego popupa wstawili wszystkim.

    > PS. Suma wydatków zwalniająca mnie z opłaty za citka nie zgadzała się o
    > jakieś 130 z ogonkiem. Zareklamowałam, przeprosili, dopisali.
    > Teraz się nie zgadza w o 4 grosze - w drugą stronę.

    O, a gdzie citek ma taki licznik? I z czego zwalnianie z opłat liczy?
    Francuz też ma taki licznik dla KK - nie zalicza transakcji w dni, w których robi się
    spłatę.
    No to ich teraz testuję, kiedy zapytają, czy to ja płacę przyjacielowi aionowi czy
    też może ktoś ode mnie tą kasę wyłudza (a przy okazji nabijam ten licznik oraz punkty
    mambonus ;).
    Dziś poszło 10k bez problemu.
    Niestety na przeszkodzie dalszej zabawy stoi nieliniowość - mam limit 10k ;>
    Ale chyba proponowali zwiększenie - w sumie czemu nie ;>
    Za ten licznik nie mam skrupułów (bo reklamacja na to już była - obiecali że
    naprawią, nic nie zrobili - być może tym się różni francuski bank od citka).
    Do tego wysyłali w AIS transakcje z mojej poprzedniej KK u nich jako transakcje
    wykonane na rachunku obecnej karty (akurat są to dwie spłaty).
    Ciekawe, że poszły tylko do santandera - w ing nie było ich widać.
    To akurat chyba naprawili - choć żeby przestały się w santander pokazywać, trzeba
    było usunąć zgodę na import z francuza i udzielić na nowo. Choć akurat to może być
    już winą santandera.

    Aha, a możesz sprawdzić, kiedy naliczyli Ci opłatę w santander za odnowienie KK MC
    world - i jak się ta data ma do daty ważności starej karty?

  • 38. Data: 2021-10-27 22:09:50
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Wed, 27 Oct 2021 05:37:12 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > No to świeżynka. A sprawdziłaś, czy już się wyświetla nowy numer i data ważności?
    > Bo może jeszcze tego nie przeprocesowali...

    Sprawdziłam od razu jak mi zajojczyli - wyświetlają się dane nowego.

    > Ale jak się wyświetla to znaczy, że tego popupa wstawili wszystkim.

    Tak to też odebrałam.

    > O, a gdzie citek ma taki licznik?

    Na wyciągu, pod listą operacji, do czasu osiągnięcia progu zwalniającego
    z opłaty. Ale najprawdopodobniej jest to drukowane tylko dla tych,
    którzy muszą wykręcić jakiś limit wydatków, żeby uniknąć opłaty rocznej.
    TZ ma citka bezpłatnego dożywotnio i żadnego sumowania na wyciągu u
    niego nie ma.

    > I z czego zwalnianie z opłat liczy?

    Ciężko mi cokolwiek stwierdzić bo ja mam operacje przeraźliwie
    standardowe, zwykłe płatności w sklepach i to wszystko. Żadnych
    przelewów, żadnych - z przeproszeniem - curv, revolutów i innych takich
    podejrzanych wynalazków.

    > Aha, a możesz sprawdzić, kiedy naliczyli Ci opłatę w santander za odnowienie KK MC
    world - i jak się ta data ma do daty ważności starej karty?

    Stara karta miała ważność do grudnia 2020, opłata z datą 1 grudnia
    pojawiła się na wyciągu z 20 grudnia 2020 r - czyli wszystko odbyło się
    w ostatnim miesiącu ważności karty.

    --
    Imka

  • 39. Data: 2021-10-28 14:00:31
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 27 października 2021 o 22:09:53 UTC+2 Imka napisał(a):

> [...]
    > którzy muszą wykręcić jakiś limit wydatków, żeby uniknąć opłaty rocznej.
    > TZ ma citka bezpłatnego dożywotnio i żadnego sumowania na wyciągu u

    A, ja też taką mam i pewnie dlatego nigdy nie zauważyłem.
    Hmm, a jak osiągniesz próg zwalniający z opłaty rocznej to przestają to na kolejnych
    wyciągach drukować?
    citkowa KK z opłatą roczną - to musi być jakaś stara umowa (no chyba że to mc world
    elite ;)

> [...]
    > standardowe, zwykłe płatności w sklepach i to wszystko. Żadnych
    > przelewów, żadnych - z przeproszeniem - curv, revolutów i innych takich

    "Z czego" to chodziło o to, z jakiej opłaty zwalnia.
    A nie o to, jakiego typu transakcje wlicza do licznika.

> [...]
    > Stara karta miała ważność do grudnia 2020, opłata z datą 1 grudnia
    > pojawiła się na wyciągu z 20 grudnia 2020 r - czyli wszystko odbyło się

    Dzięki, to pewnie mi naliczą 1 listopada.
    A pamiętasz może, kiedy aktywowałaś nową kartę?
    Póki co dostali reklamację, że karty brzydkie, że takie same wszystkie, a są klienci
    ("jam to, nie chwaląc się, sprawił") mający 5 różnych KK santandera - no i że są
    głupki, bo cały czas wysyłają zwykła pocztą karty z włączonym NFC (a te, które
    wysyłają z wyłączonym - czyli chyba platyny - wysyłają kurierem) - zobaczymy, co
    odpiszą.

    Póki co francuz się nie pyta, czemu zapłaciłem aion 10k.
    I dobrze. Podobno santander blokuje karty - ale tam robiłem póki co tylko testy po
    100zł.
    Ale wniosek o zwiększenie limitu odrzucili - widać jestem na granicy zdolności i
    zmiana z 7,2% na 8% robi różnicę.
    Albo może analityk miał z rana zły humor... Następnym razem trzeba składać po
    południu ;>

    Ale są francuscy na maxa.
    SMS: "Witaj, z przykrością informujemy, że Twój wniosek o zmianę limitu kredytowego
    został rozpatrzony negatywnie. Szczegółowe informacje zostały przesłane na adres
    e-mail podany we wniosku."
    No to mail: "Witaj DAWID, z przykrością informujemy, że Twój wniosek nr ... z dnia
    2021-10-28 07:44:44 o zmianę limitu kredytowego złożony w Systemie Bankowości
    Internetowej GOonline został rozpatrzony negatywnie.
    W przypadku pytań zachęcamy do kontaktu z Infolinią dostępną pod numerem: +48 503 280
    079 (infolinia czynna od 8:00 do 20:00 od poniedziałku do piątku, w dni robocze,
    koszt połączenia według cennika operatora) lub napisz wiadomość e-mail:
    k...@b...pl" - dowalili szczegółów że hej ;)

  • 40. Data: 2021-10-29 12:07:13
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A prawa jazdy?