  • 1. Data: 2021-10-25 21:48:07
    Temat: aion zaliczył zwis
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    Aplikacja mobilna na androida od kilku dni nie działa, czyli praktycznie
    brak dostępu. Konsultant stwierdził, że pracują nad tym i już niekiedy
    działa (ciekawe jak to możliwe). Podobno jakaś aktualizacja poszła z
    błędami.
    --
    Grzexs

  • 2. Data: 2021-10-25 22:04:52
    Temat: Re: aion zaliczył zwis
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 25 października 2021 o 21:48:12 UTC+2 Grzexs napisał(a):
> [...]
    > brak dostępu. Konsultant stwierdził, że pracują nad tym i już niekiedy
    > działa (ciekawe jak to możliwe). Podobno jakaś aktualizacja poszła z

    SOA#1

    A kto ma włączone automaryczne aktualizacje?
    A szczególnie do apek bankowych?
    Wiem, "wszyscy", ale tu jest p.b.b. ;P

  • 3. Data: 2021-10-25 23:55:33
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > SOA#1
    >
    > A kto ma włączone automaryczne aktualizacje?
    > A szczególnie do apek bankowych?
    > Wiem, "wszyscy", ale tu jest p.b.b. ;P

    A co brak automatycznej aktualizacji pomoże? Stara wersja nie będzie
    działać, bo stara, a nowa też nie będzie, bo ,,popsuta".

    --
    Grzexs

  • 4. Data: 2021-10-26 09:25:27
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 25 października 2021 o 23:55:38 UTC+2 Grzexs napisał(a):

    > A co brak automatycznej aktualizacji pomoże? Stara wersja nie będzie
    > działać, bo stara, a nowa też nie będzie, bo ,,popsuta".

    Nawet w debilnych apkach dla debili bardzo rzadko jest tak, jak piszesz.
    A już w bankowych prawie nigdy (sprawdzić, czy nie citek).

    Nowa apka może nie działać, bo coś popsuli w nowych "feature" - ale stara wciąż
    działa, bo interfejsu nie zmienili.
    Inna sprawa, jak w ogóle możliwe jest takie schrzanienie, aby puścić do sklepu
    niedziałającą apkę - choć to może jednak android, którego wersji jest tysiąć pińcet
    sto dziewińcet - i może ta nowa akurat na Twoim urządzeniu nie działa, a na
    miliardzie innych działa.
    Więc może jesteś w takiej mniejszości, że nawet dla Ciebie nie warto wycofać nowej
    wersji ze sklepu, i wstawić starą - ale z nowym numerem wersji, żeby się tobie
    auto-zaktualizowała - przy okazji robiąc downgrade milionowi innych.

    W każdym razie ja polecam wyłączenie autoaktualizacji - przynajmniej dla apek
    bankowych.
    Naprawdę duuuużo czasu minie zanim ta stara przestanie działać - a wtedy ta nowa
    będzie już odpowiednio dojrzała.

    No bo nie wiem, jak przekonać, że u mnie działa (pewnie aktualizowałem jakoś ze 2
    tygodnie temu, 20 października jeszcze robiłem zasilenie kartą, a wczoraj mogłem się
    logować) - przelew mam Ci zrobić? ;P

  • 5. Data: 2021-10-26 09:32:59
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    [...]
    > Nowa apka może nie działać, bo coś popsuli w nowych "feature" - ale
    > stara wciąż działa, bo interfejsu nie zmienili.
    Bzdura. Apka Nesta już parę razy powitała mnie komunikatem:
    "Używasz wersji x.y.x, obowiązująca to x1.y1.z1. Uaktualnij"
    Jedyną opcją było zamknięcie aplikacji.

    [...]
    > W każdym razie ja polecam wyłączenie autoaktualizacji - przynajmniej
    > dla apek bankowych.
    Już któryś raz proszę: nie wypowiadaj się na temat którego nie znasz.

    > Naprawdę duuuużo czasu minie zanim ta stara przestanie działać - a wtedy ta nowa
    będzie już odpowiednio dojrzała.

    Szkoda, że niektóre apki o tym nie wiedzą.
    KJ

  • 6. Data: 2021-10-26 10:37:07
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 26 października 2021 o 09:33:06 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):

    > Bzdura. Apka Nesta już parę razy powitała mnie komunikatem:
    > "Używasz wersji x.y.x, obowiązująca to x1.y1.z1. Uaktualnij"
    > Jedyną opcją było zamknięcie aplikacji.

    Niech będzie, zapomniałem o tej popierdółce.
    Podchodzą do apki równie debilnie jak citek.

    > Już któryś raz proszę: nie wypowiadaj się na temat którego nie znasz.

    A pomyślałeś chwilę nad moją radą?
    W czym problem w sytuacji, gdy wyskoczy taki komunikat, zrobić sobie szybko
    aktualizację?
    No jasne, że ktoś może mieszkać w lesie i mieć "internet w telefonie" na 2G albo
    wcale - nawet znam ten ból, orange powyłączał 3G w DC i pogodę na nokii E51 sprawdzam
    przez edge (dobrze, że strona lekka - polecam http://if.pw.edu.pl/~meteo - na
    szczęście olewają wszechwładnego google'a i udostępniają http).
    A jednocześnie żaden błąd w "super-nowej-i-na-maxa-niezbędnej-FALSE" apce nie
    uniemożliwi korzystania z niej - bo co prawda są możliwości pobrania ze sklepu
    starszej wersji, ale to zdecydowanie nie jest level przeciętnego użyszkodnika
    smarkfona.

    będzie już odpowiednio dojrzała.
    > Szkoda, że niektóre apki o tym nie wiedzą.

    Daj przykład jeszcze większej popierdółki - dobrze, że był choć jeden - to na pewno
    na znawcę tematu wyjdziesz.
    I przejrzyj jeszcze raz post - były tam takie wyrazy jak "rzadko", "_prawie_ nigdy".
    Piszę z doświadczenia - "od zawsze" wyłączam autoaktualizacje dla WSZYSTKICH apek i
    poza citkiem i nestem (bo akurat miałem, gdy zmienili ze sraczkowatej na niebieskawą)
    nigdy problemów nie miałem.
    A nawet przeciwnie - ominęły mnie problemy jak u OP - i kiedyś też jeszcze na śp.
    forum mBąka ktoś się wywnętrzał, że apka mu przestała działać po autoaktualizacji...

  • 7. Data: 2021-10-26 10:48:44
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Niech będzie, zapomniałem o tej popierdółce.
    > Podchodzą do apki równie debilnie jak citek.

    No nie wiem. Apka citka jest nieużywalna.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 8. Data: 2021-10-26 11:09:23
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 26 października 2021 o 10:49:03 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):

    > No nie wiem. Apka citka jest nieużywalna.

    Coś tam się da zrobić, choć debilna jest - no i rzeczywiście właściwie jedyna rzecz,
    do jakiej jej użyłem, to włączenie citi global wallet - jest to możliwe wyłącznie
    przez apkę (całe szczęście, że robi się to raz i można zapomnieć - również o apce).
    A to jest już przynajmniej trzecia, zupełnie inna odsłona (echh, żal mi starego ST
    citka, nie wieszał się - i miał unikalną opcję - można było sobie przeglądać, na co i
    ile wydają pieniądze posiadacza różnego rodzaju KK citka ;).

    A nest poprawił w tej trzeciej (albo i następnej) odsłonie?
    Pierwsza sraczkowata to był dramat, druga niebieskawa nieco lepiej, ale też
    przedszkole - a potem zamknąłem.
    Ale jeśli jest tak super napisana jak ST nesta - pani księgowa raz mnie zawołała, że
    znikło jej całe menu - rzeczywiście znikło i schowało się pod hamburgerem - a powód
    był taki, że okno przeglądarki nie było zmaksymalizowane, tylko "floating" - ale
    dokładnie w takim samym rozmiarze, jakby było zmaksymalizowane (monitor 1600*1200) -
    to nie spodziewam się wiele.
    Ale może przelew da się zrobić - w citku nawet nie próbowałem.

  • 9. Data: 2021-11-07 21:44:47
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    > Piszę z doświadczenia - "od zawsze" wyłączam autoaktualizacje dla WSZYSTKICH apek i
    poza citkiem i nestem (bo akurat miałem, gdy zmienili ze sraczkowatej na niebieskawą)
    nigdy problemów nie miałem.

    No dobra, ale kiedyś aktualizujesz. Skąd wiesz, że w tym momencie apka
    jest na pewno OK? Przecież w żadnym sklepie nie możesz wybrać wersji
    "N-1". Jedyna metoda to sprawdzanie, czy aktualizacja apki ma więcej niż
    X dni... (gdzie X jest znaczne, rzędu 20-30) tylko jeśli dany bank
    aktualizuje raz na miesiąc, to musisz polować ;-)

    --
    Alf/red/

  • 10. Data: 2021-11-08 09:38:04
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 7 listopada 2021 o 21:44:50 UTC+1 Alf/red/ napisał(a):
> [...]
    > X dni... (gdzie X jest znaczne, rzędu 20-30) tylko jeśli dany bank
    > aktualizuje raz na miesiąc, to musisz polować ;-)

    Na pewno, że jest OK, to oczywiście nie wiem - bo trzeba jeszcze przemnożyć przez mój
    tablet.
    Ale czekam, aż się aktualizacja odpowiednio "zestarzeje" (nie trzeba 20-30 dni,
    właśnie dzięki mechanizmowi "autoaktualizacji" styknie 2-3) i przeglądam komentarze -
    jeśli ostro najeżdżają na bank (żeby nie użyć słowa na "j") to wiadomo, że jest źle.

    A z tym, że nie można wybrać starszej wersji, to się mylisz - sklep play na to
    pozwala, jedynie standardowa apka nie ma odpowiedniego UI - ale są takie apki (czy
    też raczej strony www), które pozwalają wybrać wersję.