  • 1. Data: 2021-10-25 18:35:50
    Temat: citek mnie dręczy
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    żebym sprawdził, czy mam w systemie aktualne dane dowodu osobistego i
    ew. poprawił, bo jak nie, to po pierwszym może mi czegoś nie świadczyć
    (nie napisał czego).

    Czyli tak:

    1. Dziś citek nie ma sposobu sprawdzić, czy dane są aktualne (bo gdyby
    miał, to by sam sprawdził i nie zawracał dupy).

    2. Po pierwszym będzie miał taki sposób (bo gdyby nie miał, to by nie
    mógł poznać, że nieaktualne i przestać świadczyć).

    Tak czy nie?

    MJ

  • 2. Data: 2021-10-25 19:10:14
    Temat: Re: citek mnie dręczy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >1. Dziś citek nie ma sposobu sprawdzić, czy dane są aktualne (bo
    >gdyby miał, to by sam sprawdził i nie zawracał dupy).

    A wpisales date waznosci dowodu?

    >2. Po pierwszym będzie miał taki sposób (bo gdyby nie miał, to by nie
    >mógł poznać, że nieaktualne i przestać świadczyć).

    Nie wyciagalbym az tak dalekich wnioskow, bo moze tylko ustawa sie
    zmienila, i to moze dawno temu, a przypominaja co roku ... ale kto wie

    J.

  • 3. Data: 2021-10-25 19:53:41
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

    > żebym sprawdził, czy mam w systemie aktualne dane dowodu osobistego i
    > ew. poprawił, bo jak nie, to po pierwszym może mi czegoś nie świadczyć
    > (nie napisał czego).

    Mojej znajomej napisali o przelewach, że nie zrobi.

> [...]
    >
    > 2. Po pierwszym będzie miał taki sposób (bo gdyby nie miał, to by nie
    > mógł poznać, że nieaktualne i przestać świadczyć).

    3. nie chce ci przyp...ć z grubej rury tylko grzecznie się pyta czy na
    pewno wszystko uaktualniłeś.

    Tak jak mi kiedyś ochroniarz w sklepie się spytał czy na pewno za
    wszystko zapłaciłem (a miałem jakąś zarówkę w kieszeni )

    KJ

  • 4. Data: 2021-10-25 19:55:55
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 25 października 2021 o 18:35:58 UTC+2 Michał Jankowski napisał(a):
> [...]
    >
    > 2. Po pierwszym będzie miał taki sposób (bo gdyby nie miał, to by nie
    > mógł poznać, że nieaktualne i przestać świadczyć).

    Ja bym napisał reklamację.

    Ostatnio wyskoczył jakiś pop-up w ST, a po kliknięciu otworzyło się co innego.
    Jedno z tych dwóch to właśnie o aktualizacji dowodu (podobno odmówią przelewów).
    Drugie widać głupie, bo zapomniałem (choć po coś klikałem...) ;>

  • 5. Data: 2021-10-25 20:02:04
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 25 października 2021 o 19:55:05 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):

    > 3. nie chce ci przyp...ć z grubej rury tylko grzecznie się pyta czy na
    > pewno wszystko uaktualniłeś.

    U mnie jest dobrze a też wyskakuje.

    Mogą stwierdzić, że jest źle - np. minął termin ważności albo dowód w rejestrze
    zastrzeżonych (a bankom wolno stamtąd wszystko zasysać?).
    Nie mogą stwierdzić, że dobrze.
    Więc pewnie wyskakuje albo "masz źle" albo "sprawdź".
    A może od listopada bank będzie miał dostęp do listy "dobrych" dowodów (choćby na
    zasadzie challenge: bank podaje numer i datę ważności i dostaje ACK albo NAK)?

  • 6. Data: 2021-10-25 20:06:56
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > U mnie jest dobrze a też wyskakuje.

    No to nie wiem. W znanym mi przypadku, dowód się skończył z rok temu.

> [...]
    zasadzie challenge: bank podaje numer i datę ważności i dostaje ACK albo NAK)?

    Zdaje się, że to już od dawna można (wiem, ze przynajmniej przy
    udzielaniu kredtyów sprawdzali to w SRP)
    Kj

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 7. Data: 2021-10-25 20:50:51
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 25 Oct 2021 11:02:04 -0700 (PDT), w
    <a532a644-9a1a-481b-82f5-28f5e0d577fdn@googlegroups.
    com>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > Mogą stwierdzić, że jest źle - np. minął termin ważności albo dowód w rejestrze
    zastrzeżonych (a bankom wolno stamtąd wszystko zasysać?).

    Widać mogą, bo Alior ostatnio stwierdził, że po odzysk konta zapraszają z
    aktualnym dowodem.

  • 8. Data: 2021-10-25 20:59:03
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    "r...@k...pl" <r...@k...pl> writes:

> [...]
    zastrzeżonych (a bankom wolno stamtąd wszystko zasysać?).

    > Widać mogą, bo Alior ostatnio stwierdził, że po odzysk konta zapraszają z

    Ale Ci sie przeterminował (co powinni mieć u siebie) czy zastrzegles
    stary (którą to informację musieli "skadś" pobrać.)?
    KJ
    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 9. Data: 2021-10-25 22:41:03
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 25 Oct 2021 20:59:03 +0200, w <8...@a...kjonca>, Kamil Jońca
    <k...@p...onet.pl> napisał(-a):

    com>, Dawid Rutkowski

    zastrzeżonych (a bankom wolno stamtąd wszystko zasysać?).

    > Ale Ci sie przeterminował (co powinni mieć u siebie) czy zastrzegles
    > stary (którą to informację musieli "skadś" pobrać.)?

    Został unieważniony w/z ze zmianą adresu.

  • 10. Data: 2021-10-26 09:33:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    <k...@p...onet.pl> napisał(-a):

    >Został unieważniony w/z ze zmianą adresu.

    W nowych dowodach nie ma juz adresu.

    A stare ... niewazne sie staja ?

    J.