  • 21. Data: 2005-03-22 09:41:39
    Temat: Re: chip w KK - dobrze czy ?le?
    Od: p1w <p...@w...pl>

    MadziaMa wrote:

    > zly pomysl.
    > juz jakis japonski profesor udowodnil, jak za pomoca zelatyny mozna
    > oszukac czytniki, skutecznosc byla dosyc wysoka (powyzej 50%), a dla
    > ciebie minus bo jak ktos ci rabnie karte i uzyje odcisku palca to do
    > banku nie masz co skladac reklamacji - na 100% bedzie odrzucona ;-)
    >
    > pozdarwiam,
    > Cyb z cudzego konta

    Myślę, że na tym spostrzeżeniu można wysnuć jak najbardziej prawdziwą
    zasadę, regułę.
    *****************
    Im silniejszy system zabezpieczeń stosowany w banku, tym gorzej dla
    klienta banku. Tak więc systemy zabezpieczeń mają poprawić sytację
    banków, a nie ich klientów, co im się usilnie wciska.
    *****************

  • 22. Data: 2005-03-22 10:04:18
    Temat: Re: chip w KK - dobrze czy źle?
    Od: "LPoD" <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    Użytkownik "Szymon" <v...@w...epf.pl> napisał:

    > W zasadzie gdy PIN nie jest na karcie to chyba nie byłoby większych
    > przeciwskazań.

    Ale PIN _jest_ na karcie czipowej (tzw. pin offline).

  • 23. Data: 2005-03-22 10:04:41
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Szymon <v...@w...epf.pl> wrote:

    > Kolejny bank wprowadza chip. Sądzę, że tylko patrzyć jak stanie się on
    > standardem. Ciekawy jestem czy Wy cieszycie się z owej zmiany czy nie. W

    To ja powtorze z innego watku.
    W Szwajcarii prawie kazdy uzywa chipowej karty Maestro.
    Karta ta ma funkcje cash, ktora umozliwia naladowanie chipu karty okreslona
    suma pieniedzy z rachunku.
    Nastepnie w punktach obslugujacych platnosci Cash - nastepuje pobranie
    srodkow lokalnie z karty. Bez zadnej autoryzacji, bez jakiegokolwiek
    zewnetrznego potwierdzenia.
    Pomimo to - wszyscy tutaj uzywaja tej funkcji.
    Oczywiscie ma ona pewne zabezpieczenia, jak np. to ze pozwala naladowac
    karte kwota maksymalnie 300CHF (karta ogolnie sluzy do tzw. mikroplatnosci).
    Ale jednak jest to karta chipowa i do przeprowadzenia transakcji nie
    potrzeba nawet PIN-u...

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 24. Data: 2005-03-22 10:21:43
    Od: "rbi" <r...@n...pl>

    > kto ma odpowiadać na tzw. fraudy.

    tzw. CO?????
    czy w polskim jezyku nie ma odpowiednika tego slowa? daleko chyba nie trzeba
    szukac
    http://portalwiedzy.onet.pl/tlumacz.html?qs=fraud&tr
    =ang-auto&x=0&y=0
    i po co nam te makaronizmy?

    przepraszam ale nie moglem sie powstrzymac
    pozdrawiam

    marek

  • 25. Data: 2005-03-22 10:39:50
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik rbi napisał:

    > tzw. CO?????
    > czy w polskim jezyku nie ma odpowiednika tego slowa? daleko chyba nie trzeba
> [...]

    Eeeeee, w finansach fraud jest przyjety i uzywany. Jest tez bardzo ladne
    czysto polskie slowo "defraudacja". ;-)

    Bartol

  • 26. Data: 2005-03-22 11:01:12
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > Eeeeee, w finansach fraud jest przyjety i uzywany. Jest tez bardzo ladne
    > czysto polskie slowo "defraudacja". ;-)

    Patrzcie go: a mbankowy nowosłowotwór "anulacja" mu się nie podobał :-)

    Jacek

  • 27. Data: 2005-03-22 11:08:37
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Wojciech Nawara wrote:

    > Aha. I potem token do tokena, do tego drugiego tokena zdrapki, które
    > zahasłowane będą jeszcze jednym tokenem.
    >
    > Opanujcie się. :-)
    i waznosc kodu 30 sekund... a co!

    MZ

  • 28. Data: 2005-03-22 11:19:52
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Przemysław Maciuszko <s...@h...pl> writes:

> [...]
    > zewnetrznego potwierdzenia.
    > Pomimo to - wszyscy tutaj uzywaja tej funkcji.

    A u nas wszyscy nosza gotowke. 8-)

    To, co opisujesz, to jest wlasnie gotowka, tyle ze plastikowa. Banknot
    z Jagiełłą tez dziala bez pinu.

    Ale jest podstawowa sprawa - moge stracic tylko tyle pieniedzy, ile
    sam na te karte nagralem.

    A przy okazji - czy uzywanie tej karty jako wlasnie portfela na 'cash'
    jest tansze od tradycyjnego placenia karta? Czy moze wiecej punktow
    przyjmuje?

    MJ

  • 29. Data: 2005-03-22 11:35:23
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Jacek napisał:

    > Patrzcie go: a mbankowy nowosłowotwór "anulacja" mu się nie podobał :-)

    Bo anulacja to ohyda wstretna wyjatkowo.

    Bartol

  • 30. Data: 2005-03-22 11:42:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    A_Zet <a...@p...onet.pl> writes:

    > Juz jest, mozna zmieniac na dowolny PIN bez listy. W mBanku. Zarowno
    > w karcie debetowej jak i kredytowej.

    mBank nie wydaje kart z chipem o ile wiem.

    Mialem na mysli sytuacje, w ktorej posiadacz karty bedzie mogl zmienic
    PIN bez udzialu banku. Tylko wkladajac karte do czytnika, np. w swoim
    komputerze. I tak w ogole to niewykluczone ze to jest mozliwe,
    natomiast S/Key to sie zrobic na razie nie da.
    --
    Krzysztof Halasa