    From: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: chip w KK - dobrze czy źle?
    Date: Tue, 22 Mar 2005 10:04:41 +0000 (UTC)

    Szymon <v...@w...epf.pl> wrote:

    > Kolejny bank wprowadza chip. Sądzę, że tylko patrzyć jak stanie się on
    > standardem. Ciekawy jestem czy Wy cieszycie się z owej zmiany czy nie. W

    To ja powtorze z innego watku.
    W Szwajcarii prawie kazdy uzywa chipowej karty Maestro.
    Karta ta ma funkcje cash, ktora umozliwia naladowanie chipu karty okreslona
    suma pieniedzy z rachunku.
    Nastepnie w punktach obslugujacych platnosci Cash - nastepuje pobranie
    srodkow lokalnie z karty. Bez zadnej autoryzacji, bez jakiegokolwiek
    zewnetrznego potwierdzenia.
    Pomimo to - wszyscy tutaj uzywaja tej funkcji.
    Oczywiscie ma ona pewne zabezpieczenia, jak np. to ze pozwala naladowac
    karte kwota maksymalnie 300CHF (karta ogolnie sluzy do tzw. mikroplatnosci).
    Ale jednak jest to karta chipowa i do przeprowadzenia transakcji nie
    potrzeba nawet PIN-u...

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based