  • 1. Data: 2005-03-21 16:39:31
    Temat: Pytanie o BIK
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Witajcie,

    mam prosbe o rade odnosnie BIKu. W 2002 r. wzialem kredyt na
    samochod w ING. Wszystkie raty splacalem terminowo, az do lipca 2004 r. W
    lipcu zdarzyla mi sie wpadka: zlecenie stale "wyszlo" z mojego banku,
    ale do ING juz nie dotarlo, z powodu zmiany formatu numeru
    rachunku. O braku wplaty poinformowal mnie pracownik ING 10 dni po
    terminie wplaty raty. Uswiadomilem sobie, ze zlecenie stale nie
    zostalo zrealizowane, bo stary format numeru konta juz nie
    dzialal. Zadzwonilem do BOKu ING z prosba o nowy numer konta, przy
    okazji dowiedzialem sie, ze ING wyslalo do mnie (zwykly) list z informacja o
    zmiane nr konta, ktory zapewne gdzies zaginal. Jeszcze tego samego
    dnia przelalem zalegla rate, wraz z odsetkami i o sprawie zapomnialem.
    Dwa miesiace pozniej splacilem przedwczesnie caly kredyt i otrzymalem
    z ING potwierdzenie, ze wszystkie moje zobowiazania wobec banku wygasly.

    Dzisiaj, przy okazji zalatwiania formalnosci kredytowych w innym banku,
    dowiedzialem sie, ze w BIKu figuruje moje zobowiazanie w wysokosci
    pelnej wartosci raty wobec ING i o przekroczonym o wiecej niz 14 dni
    terminie platnosci. Bank stwierdzil, ze taki wpis w BIK podwaza moja
    wiarygodnosc kredytowa. Zadzwonilem do ING z prosba o wyjasnienie
    zaistnialej sytuacji: pani w BOK powiedziala, ze nie mam zadnych
    zobowiazan w ING, a na temat BIKu nie moze nic powiedziec.

    Czy ktos z Was moglby mi poradzic, co w takiej sytuacji zrobic?
    Zebralem dzisiaj wszystkie potwierdzenia wychodzcacych przelewow do
    ING, wszystkie sa terminowe, za wyjatkiem tej jednej raty z lipca 2004...

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 2. Data: 2005-03-21 17:22:35
    Temat: Re: Pytanie o BIK
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Przemyslaw Frasunek wrote:
> [...]
    > Zebralem dzisiaj wszystkie potwierdzenia wychodzcacych przelewow do
    > ING, wszystkie sa terminowe, za wyjatkiem tej jednej raty z lipca 2004...

    weź wyciąg z BIK, napisz do ING ze prosisz o sprostowanie informacji w
    BIK i tyle.
    Niespłacenie tej jednej raty mozesz uzasadnic zmianą rachunkow, to ze
    nie dotarla do ciebie korespondencja,a w podsumowaniu mozesz napisac, za
    takie drobne potknięcie kilkudniowe nie zasługuje na wpis w BIK w imię
    dalszej dobrze pojętej współpracy.

  • 3. Data: 2005-03-21 17:39:08
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    witek <w...@g...pl.spam.invalid> napisał(a):

    > weź wyciąg z BIK, napisz do ING ze prosisz o sprostowanie informacji w
    > BIK i tyle.

    Przy okazji, przed chwila znalazlem w archiwum grupy ten link:

    http://biznes.onet.pl/0,1058286,wiadomosci.html

    jak to sie ma do mojej sprawy? Czy to nie oznacza, ze BIK nie powinien
    miec juz informacji o moim kredycie, skoro ten zostal splacony
    calkowicie w listopadzie 2004?

  • 4. Data: 2005-03-21 18:18:35
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 21 Mar 2005 18:39:08 +0100, Przemyslaw Frasunek naskrobał(a):

> [...]
    >
    > jak to sie ma do mojej sprawy? Czy to nie oznacza, ze BIK nie powinien
    > miec juz informacji o moim kredycie, skoro ten zostal splacony

    to oznacza że wyrok jest nieprawomocny - czytaj: jakby go nie było.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 5. Data: 2005-03-21 21:24:55
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Mon, 21 Mar 2005 11:22:35 -0600, witek
    <w...@g...pl.spam.invalid> wrote:

    >weź wyciąg z BIK, napisz do ING ze prosisz o sprostowanie informacji w
    >BIK i tyle.

    Nie prosisz, a żądasz. A potem szykuj się na sądzenie z ING...
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/kropek/

  • 6. Data: 2005-03-21 21:36:22
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Adam Płaszczyca wrote:
    > Nie prosisz, a żądasz. A potem szykuj się na sądzenie z ING...

    Tylko na co mam sie powolac w tym pismie? Czy prawo bankowe specyfikuje
    minimalny czas zwloki, po ktorym fakt zadluzenia jest zglaszany do BIK? Czy
    jest jakas wykladnia prawna odnosnie utrzymywania przez BIK danych osob nie
    posiadajacych zadnych biezacych zobowiazan wobec bankow?

    Dzisiaj wyslalem do BIK wniosek o udostepnienie moich danych.

  • 7. Data: 2005-03-21 22:49:32
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Przemyslaw Frasunek wrote:

> [...]
    > posiadajacych zadnych biezacych zobowiazan wobec bankow?
    >
    > Dzisiaj wyslalem do BIK wniosek o udostepnienie moich danych.

    Powołaj się na to, że dane w BIK są nieaktualne i prosisz o ich
    sprostowanie oraz informację zwrotną co zostało wysłane do BIK.

  • 8. Data: 2005-03-21 22:50:36
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 21 Mar 2005 22:36:22 +0100, Przemyslaw Frasunek naskrobał(a):

    > Tylko na co mam sie powolac w tym pismie?

    art 20 ustawy o ud. informacji gosp.

    > Czy prawo bankowe specyfikuje
    > minimalny czas zwloki, po ktorym fakt zadluzenia jest zglaszany do BIK?

    60 dni + wezwanie do zapłaty - art 7 ustawy

    > Czy
    > jest jakas wykladnia prawna odnosnie utrzymywania przez BIK danych osob nie
    > posiadajacych zadnych biezacych zobowiazan wobec bankow?

    w zasadzie nie bardzo :)

    > Dzisiaj wyslalem do BIK wniosek o udostepnienie moich danych.

    i b. dobrze.

  • 9. Data: 2005-03-22 19:23:33
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Uzytkownik "Przemyslaw Frasunek" <v...@f...lublin.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > lipcu zdarzyla mi sie wpadka: zlecenie stale "wyszlo" z mojego banku,
    > ale do ING juz nie dotarlo, z powodu zmiany formatu numeru

    Wbrew wszystkim wypowiadajacym sie w tym watku sadze, ze nie tylko nic w BIKu/ING nie
    wskorasz, ale na dodatek nie masz szans cokolwiek wskorac...

    Oczywiscie nie znam tresci zapisu na twoj temat w BIKu, ale na podstawie tego co
    piszesz zakladam, ze BIK ma co najmniej dwie informacje na twoj temat:
    1. ze masz juz splacony ten kredyt
    2. ze podczas jego splacania raz nie splaciles raty w terminie.

    Obie te informacje SA PRAWDZIWE.
    Nie masz ZADNEJ podstawy prawnej zeby zadac ich sprostowania, bo na jakie niby? Na
    falszywe?

    IMHO twoj problem wogole nie lezy na styku Ty-ING-BIK.
    Po prostu bank, w ktorym teraz chcesz wziac kredyt nie chce ci go udzielic. Nie wiem,
    czy maja jakis powod a zapis w BIKu traktuja jako wygodny pretekst zeby cie splawic,
    czy tez sa tacy bezmyslni, ze nie wdaja sie w interpretacje zapisu.

    --
    Pozdrowienia

  • 10. Data: 2005-03-23 07:04:50
    Od: "Multic" <j...@g...pl>

> [...]
    udzielic. Nie wiem, czy maja jakis powod a zapis w BIKu traktuja jako
    wygodny pretekst zeby cie splawic, czy tez sa tacy bezmyslni, ze nie wdaja

    ja to mysle, a nawet wiem, ze gdyby to bylo opoznienie ponizej 30 dni, to
    nie byloby problemu w BIK. Tylko opóznienia powyzej 30 dni moga zmienic
    status BIK na "watpliwy" i wówczas jest problem bo banki zwracaja uwage na
    statusy.
    wszystkie opóznienia ponizej 30 dni sa widoczne ale nie powoduja zmiany
    statusu.
    w wiekszosci banków mozna sie wytlumaczyc z problemów ujawnionych w raporcie
    BIK i kolejny kredyt uzyskac, warunek jest taki, ze wpadka byla jedna i
    kredyt z marnym statusem jest juz splacony.