  • 31. Data: 2005-03-22 11:43:38
    Temat: Re: chip w KK - dobrze czy źle?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Szymon" <v...@w...epf.pl> writes:

    > tak sobie teraz pomyślałem, iż może ktoś wprowadzi kiedyś token do karty. No
    > może nie zmieniający pin co minutę, ale co dłuzszy nieco okres. W zasadzie
    > gdy PIN nie jest na karcie to chyba nie byłoby większych przeciwskazań.

    PIN _jest_ na karcie. Nie ma go na pasku magnetycznym.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 32. Data: 2005-03-22 11:45:53
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Jacek" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Patrzcie go: a mbankowy nowosłowotwór "anulacja" mu się nie podobał :-)

    Od dawna (zdecydowanie przed epoka mikrokomputerow) uzywane bylo
    slowo "anulowanie" i nawet bylo to dosc zgodne z zasadami slowotworstwa
    itd.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 33. Data: 2005-03-22 11:46:22
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > To, co opisujesz, to jest wlasnie gotowka, tyle ze plastikowa. Banknot
    > z Jagiełłą tez dziala bez pinu.

    Ale ta gotowka jest nadal zaszyta na karcie. Ktora jest normalna karta
    debetowa, bankomatowa itd.

    > Ale jest podstawowa sprawa - moge stracic tylko tyle pieniedzy, ile
    > sam na te karte nagralem.

    Tak. To podstawa dzialania tego systemu.

    > A przy okazji - czy uzywanie tej karty jako wlasnie portfela na 'cash'
    > jest tansze od tradycyjnego placenia karta? Czy moze wiecej punktow
    > przyjmuje?

    Czesto jest tak, ze nie ma zwyklego terminala, a jest terminal cash.
    Podejrzewam, ze po prostu jest to tansze rozwiazanie takze dla sprzedawcy (w
    sensie jakichs prowizji). Za korzystanie z funkcji cash (w sensie platnosci)
    - nic nie placisz. Karte doladowujesz w bankomacie z wlasnego rachunku.
    Jedyny koszt, to koszt karty Maestro (tak tak - tutaj nie ma czegos takiego
    jak darmowa karta), ale ja musisz miec tak czy siak.

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 34. Data: 2005-03-22 11:48:54
    Temat: Re: chip w KK - dobrze czy ?le?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    p1w <p...@w...pl> writes:

    > Im silniejszy system zabezpieczeń stosowany w banku, tym gorzej dla
    > klienta banku. Tak więc systemy zabezpieczeń mają poprawić sytację
    > banków, a nie ich klientów, co im się usilnie wciska.

    Watpie. Poprzez zmniejszenie mozliwosci kradziezy bezpieczenstwo obu
    stron sie zwieksza.

    Natomiast z biometryka jest tak (niezaleznie czy chodzi o np. odcisk,
    czy o siatkowke, czy jeszcze o cos innego), ze nie sa to nijak pewne
    zabezpieczenia. One sa po prostu lepsze od braku zabezpieczen,
    i stad nalezy je stosowac tam, gdzie silniejszych (np. PINow, hasel
    itd) sie nie da zastosowac skutecznie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 35. Data: 2005-03-22 11:57:45
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > Od dawna (zdecydowanie przed epoka mikrokomputerow) uzywane bylo
    > slowo "anulowanie" i nawet bylo to dosc zgodne z zasadami slowotworstwa
    > itd.

    No, tak...i...???? ;-)

    Jacek

  • 36. Data: 2005-03-22 14:57:44
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    Markus Sprungk wrote:

    > Wątpię. Sądzę raczej, że większość będzie korzystała z jednego PIN-u do
    > wszystkich swoich kart. Nic dziwnego zresztą. Musimy pamiętać coraz więcej
    > kodów. Kiedyś to były tylko komórki i karta SIM. Teraz masz kody do systemu
    > Windows, do karty, do komórki, do palmtopa, do systemu transakcyjnego banku
    > i tysiące innych.

    Dokładnie...
    A ja ciągle się pytam banków, UPC, TELE2, itp.
    czy nie mogą wykorzystywać w tym celu naszych unikalnych PESELi...
    choćby tylko dla obywateli RP, a inni niech mają inne ciągi liczb...

    Mam konta w 4ch bankach 4x (numer rachunku + hasło + w części PINy do
    kart debetowych), kilka KK (numer klienta + PIN + czasem TELE-PIN);
    UPC, TELE2...
    Poza tym konta w sieci... kody w pracy (x3)...

    Do licha robi się tego już za dużo...

    Tomek

  • 37. Data: 2005-03-22 15:35:06
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Tomasz said the following On 2005-03-22 15:57:
    [...]

    > Dokładnie...
    > A ja ciągle się pytam banków, UPC, TELE2, itp.
    > czy nie mogą wykorzystywać w tym celu naszych unikalnych PESELi...

    Pesel nie jest unikalny :-( niestety (tzn. miał być, ale rzeczywistość
    skrzeczy.) Poza tym jakbyś wrzucił firmy do takiego systemu ?
    KJ

  • 38. Data: 2005-03-22 16:05:53
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 22 Mar 2005 00:11:20 +0100, "Artur A. Surowiec"
    <a...@s...waw.pl> wrote:

    >Może wreszcie ktoś wpadnie na pomysł i zaimplementuje na karcie możliwość
    >przechowywania odcisku linii papilarnych odpornego na zelatyne? :)

    chip z szufladką :-)

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 39. Data: 2005-03-22 18:43:00
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    begin --> Tue, 22 Mar 2005 16:35:06 +0100, w
    <d...@b...kjonca.bogus>, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>
    napisał(-a):

    > Poza tym jakbyś wrzucił firmy do takiego systemu ?

    ... a firmy wg NIP.

  • 40. Data: 2005-03-22 18:43:16
    Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl>

    > Watpie. Poprzez zmniejszenie mozliwosci kradziezy bezpieczenstwo obu
    > stron sie zwieksza.

    A na czym polega w/g Ciebie zmniejszona możliwość kradzieży karty z paskiem
    od karty z paskiem i chipem?