  • 71. Data: 2005-03-26 15:11:00
    Temat: Re: chip w KK - dobrze czy źle?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "topjes" <n...@d...rady> writes:

    > Po pierwsze - aby zmienić PIN potrzeba fizycznej obecności karty. Dziś np w
    > takim MultiBanku wystarczy się zalogować przez WWW i sobie zmienić PIN. O
    > niebo prostsze.

    A nie wiem. Karte mam w portfelu - to chyba jest fizycznie obecna?
    Dla mnie prostsza moze byc zmiana PINu w moim wlasnym terminalu, bez
    potrzeby laczenia sie z bankiem.

    W tej chwili mozna sie nad tym zastanawiac i kombinowac, ze terminale
    do kart elektronicznych nie sa powszechne, ale to sie zmieni
    w przyszlosci niewatpliwie.

    > Dwa - gubisz kartę, i? Kicha niestety, już PINu do niej nie zmienisz :/

    A po co? Trzeba karte zastrzec, trwa to tyle samo, a skutek jest
    lepszy. Tyle ze oczywiscie klient nie moze odpowiadac za transakcje
    zastrzezona karta.

    I jest takze sprawa bezpieczenstwa - PIN na karcie chroni uzytkownika
    karty przed lewizna w banku (no, nie przed kazda).
    A przeciez zdazalo sie juz ze bankomaty wyplacaly pieniadze po
    podaniu obojetnie jakiego PINu. Jak udowodnisz bankowi, ze wlasnie takie
    cos nastapilo? Z karta chipowa taki numer nie przejdzie.
    --
    Krzysztof Halasa