  • 1. Data: 2008-02-19 22:22:31
    Temat: bezsens podstawowej funkcjonalnosci KK
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Tak mi do glowy przyszlo, ze w przypadku kart kredytowych BZWBK, Getin oraz
    czesciowo Citi ich teoretycznie podstawowa funkcja czyli platnosci
    bezgotowkowe, z czysto ekonomicznego punktu widzenia, wobec istnienia
    przelewow z karty przestala byc sensowna.

    Naturalnie dalej mozna uzywac argumentow, ze to wygodne, ze bezpieczniejsze
    ale z czysto finansowego punktu widzenia takie dzialania klientow (jak
    platnosci bezgotowkowe tymi kartami albo kredyty ratalne na kartach) sa
    bezsensowne.

    Pytanie brzmi, czy moze to byc sytuacja trwala, tzn. jak dlugo zajmie
    przecietnemu klientowi zorientowanie sie w tej sytuacji. A moze nie
    dostrzegam tu czegos istotnego i powiodlo mnie na manowce? Ale nie rozumiem
    co powstrzymuje posiadaczy tych KK przed przelewaniem caklego dostepnego
    salda na rachunek. W przypadku Getinu pewnym ograniczeniem jest koniecznosc
    powedrowania do oddzialu, ale w BZWBK i w Citi juz nie.

    marekz

  • 2. Data: 2008-02-19 22:48:50
    Temat: Re: bezsens podstawowej funkcjonalnosci KK
    Od: IżI <dzolero@plusnet_lej_spam_w_morde.pl>

    MarekZ pisze:
> [...]
    > bezgotowkowe, z czysto ekonomicznego punktu widzenia, wobec istnienia
    > przelewow z karty przestala byc sensowna.

    Nie wszędzie np. w internecie czy za bilety lotnicze możesz płacić
    zwykłymi kartami płatniczymi. Ale masz rację. Po mału się to zmienia.
    Przynajmniej WBK zaczyna to wprowadzać bodajże.

    > Pytanie brzmi, czy moze to byc sytuacja trwala, tzn. jak dlugo zajmie
    > przecietnemu klientowi zorientowanie sie w tej sytuacji. A moze nie
    > dostrzegam tu czegos istotnego i powiodlo mnie na manowce?

    Pytanie czy bank zechce z tego zrezygnować. ;) Poza tym uzyskujesz stałą
    płynność gotówkową w przypadku nieregularnych wypłat ze strony pracodawcy.

    Taka ciekawostka. Polacy dzięki kartom kredytowym we wszystkich bankach
    są obecnie zadłużeni na ok. 2mld zł. ;)

    --
    iRiver T10 + PX100

  • 3. Data: 2008-02-19 23:02:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MarekZ wrote:
> [...]
    > dostepnego salda na rachunek. W przypadku Getinu pewnym ograniczeniem
    > jest koniecznosc powedrowania do oddzialu, ale w BZWBK i w Citi juz nie.

    pieniedzmi z konta nie zaplacisz za zapałki w drodze do pracy.
    Kartą tak.
    podsumowując:
    1. karta przydatana jest wszedzie tam gdzie płatność nie jest
    zaplanowana wczesniej.
    2. Nie znam oferty Citi, ale czy przypadkiem nie zapłacisz odsetek jak
    przelejesz pieniądze z karty na konto, a potem nie spłacisz karty w
    całosci? Czyz nie o to bankowi chodzi.

  • 4. Data: 2008-02-19 23:12:03
    Od: "Przemyslaw Popielarski" <p...@h...pl>

    MarekZ wrote:
    > Ale nie
    > rozumiem co powstrzymuje posiadaczy tych KK przed przelewaniem
    > caklego dostepnego salda na rachunek.

    To, ze przelew definiuje sie wylacznie przez operatora i operator grzecznie
    odmowi zdefiniowania przelewu na prywatne konto lub konto z Toba zwiazane.
    Mozna zapewne to latwo obejsc, ale to jest juz male kombinowanie.

    p.

  • 5. Data: 2008-02-19 23:13:26
    Od: "swen" <n...@n...com>

> [...]

    płynność gotówkową w przypadku nieregularnych wypłat ze strony pracodawcy.

    Zdecydowanie ten punkt czyni bardzo przydatne narzedzie jakim jest KK.
    Zwlaszcza, ze masz 56 dni na splate bez odsetek.
    Trudne do upilnowania - normalne, jak kazda kuszaca sprawa, zauwazno to w
    bankach, dlatego rodaja je na kazdej ulicy:) - to apropo twojej ponizszej
    wypowiedzi.

  • 6. Data: 2008-02-19 23:14:34
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

> [...]
    > 2. Nie znam oferty Citi, ale czy przypadkiem nie zapłacisz odsetek jak
    > przelejesz pieniądze z karty na konto, a potem nie spłacisz karty w

    Pkt 2 odnosi się do wszystkich tych kart i na pewno o to bankowi chodzi.

    Ale ja mam na mysli strategię przelewu na rachunek z podpiętą kartą debetową
    i płacenie tą debetową, jako zawsze lepszą od bezpośredniego płacenia
    kredytową.

    Względnie wręcz przelanie na "lokatę" czy konto oszczędnościowe części a
    tylko części - ewentualnie uzupełnianej na bieżąco - na konto z podpiętą
    debetową. Wiem, można mówić, że to za dużo zachodu, ale znowu nie
    wyolbrzymiajmy. Chodzi o sam fakt, że jest to prosta strategia postępowania,
    a zawsze lepsza niż ta "klasyczna" - placenia KK bezgotowkowo.

    Naturalnie w przypadku braku spłaty całości w ramach g-p traci to sens, ale
    zakładam, że ludzie świadomi do tego nie dopuszczą.

    marekz

  • 7. Data: 2008-02-19 23:20:52
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Popielarski" <p...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > grzecznie odmowi zdefiniowania przelewu na prywatne konto lub konto z Toba
    > zwiazane. Mozna zapewne to latwo obejsc, ale to jest juz male

    To dotyczy wyłącznie Citi a i to tylko w teorii jak sam zauważyłeś. W
    pozostałych dwóch wspomnianych bankach nie ma tego ograniczenia.

    marekz

  • 8. Data: 2008-02-19 23:22:41
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "IżI" <dzolero@plusnet_lej_spam_w_morde.pl> napisał w wiadomości

    Taka ciekawostka. Polacy dzięki kartom kredytowym we wszystkich bankach
    są obecnie zadłużeni na ok. 2mld zł. ;)

    To jest suma zadłużeń czy suma potencjalnych limitów? Chyba to pierwsze,
    nie? Bo jak to drugie, to jakoś mega-mało.

    marekz

  • 9. Data: 2008-02-19 23:35:11
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 20 Lut, 00:13, "swen" <n...@n...com> wrote:

> [...]
    > bankach, dlatego rodaja je na kazdej ulicy:) - to apropo twojej ponizszej

    Nie tylko polskie zjawisko

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Ponad-5-milionow-Bry
    tyjczykow-spoznia-sie-ze-splata-kart-kredytowych-171
    7233.html

    Ponad 5 milionów Brytyjczyków spóźnia się ze spłatą kart kredytowych -
    wynika z badania przeprowadzonego przez serwis MoneyExpert. Oznacza
    to, że w ciągu ostatnich 6 miesięcy aż 11% właścicieli kart spłaciło
    swoje zadłużenie po terminie.

    Dla porównania, w czerwcu 2007 roku odsetek ten wynosił 9%. Taka
    tendencja równoznaczna jest dla banków ze wzrostem przychodów z tytułu
    karnych opłat za przekroczenie terminu. Spóźniony klient płaci
    jednorazowo za gapiostwo 12 funtów, a banki zyskują na tym miliony.

    Przez ostatnie pół roku banki zarobiły na pobieraniu opłat karnych
    około 61 milionów funtów, co oznacza wzrost o 11 milionów w stosunku
    do pierwszej połowy ubiegłego roku. Wyniki badania MoneyExpert
    pokazują, że najczęściej opóźnienia w spłacie dotyczą osób w wieku od
    25 do 44 lat.

  • 10. Data: 2008-02-19 23:45:48
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 20 Lut, 00:22, "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> wrote:
> [...]
    >
    > To jest suma zadłużeń czy suma potencjalnych limitów? Chyba to pierwsze,
    > nie? Bo jak to drugie, to jakoś mega-mało.

    No i ciekawe., czy w tej wartosci sa wszystkie zakupy robione kartami,
    czy tylko te, ktore niesplacone w GP staly sei oprocentowanym
    kredytem?