  • 11. Data: 2002-01-06 19:59:34
    Temat: Re: bardzo trudne pytanie
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:a1aa7g$huj$1@news.tpi.pl...

    > Żartujesz, czy o droge pytasz.
    > W którym banku znajdzie kompetentną osobę ;-)

    Zauwaz, ze pracownicy banku to nie tylko osoby pracujace przy obsludze
    klienta :). Trzeba po prostu trafic do odpowiedniej osoby, a przede
    wszystkim nie dac sie zbyc tym na pierwszej linii frontu ;).

    Maciej

  • 12. Data: 2002-01-07 09:32:00
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik MK <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a19su5$32f$...@n...tpi.pl...
    > Użytkownik "jo" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > ale
    > >

    > Sprawa jest nieco bradziej skomplikowana. Z postu Renaty wnioskuje, ze
    > chodzi o tzw. rejestr niesolidnych dluznikow ZBP. AFAIR kazdy dokonywany
    tam
    > wpis moze byc wykreslony dopiero po 2 latach. Kwota tez prawdopodobnie
    byla
    > dosc duza, bo nie sa tam dokonywane wpisy za brak splaty kilkuset zl.

    Ale dlaczego poreczyciel zostal wpisany jako niesolidny dluznik?
    Przeciez poreczenia zadzialalo i komornik sciaga dlug.

    Karol

  • 13. Data: 2002-01-09 18:54:46
    Od: "Rena" <r...@p...pl>

    > Z postu wynika, że poręczyciel nie zaczął płacić od razu, bo po prostu nic
    > sprawie nie wiedział, z punktu widzenia Banku: Bank wezwał poręczyciela do
    > spłaty, spłaty nie było, ergo poręczyciel jest niesolidny.
    > Niestety tak to wygląda "z ich strony".

    ale bank wysylal zawiadomienia o niesplacaniu nie na adres poreczyciela,
    tylko kredytobiorcy, ktoremu zalezalo, zeby poreczyciel sie nie dowiedzial!

  • 14. Data: 2002-01-09 19:17:37
    Od: Daniel Walczak <a...@e...com.pl>

    On Mon, 7 Jan 2002 10:32:00 +0100, "Karol" <a...@b...com> wrote:

    > Ale dlaczego poreczyciel zostal wpisany jako niesolidny dluznik?
    > Przeciez poreczenia zadzialalo i komornik sciaga dlug.

    Z postu wynika, że poręczyciel nie zaczął płacić od razu, bo po prostu nic o
    sprawie nie wiedział, z punktu widzenia Banku: Bank wezwał poręczyciela do
    spłaty, spłaty nie było, ergo poręczyciel jest niesolidny.
    Niestety tak to wygląda "z ich strony".

    Axe

  • 15. Data: 2002-01-10 13:21:54
    Od: Daniel Walczak <a...@e...com.pl>

    On Wed, 9 Jan 2002 19:54:46 +0100, "Rena" <r...@p...pl> wrote:

    > ale bank wysylal zawiadomienia o niesplacaniu nie na adres poreczyciela,
    > tylko kredytobiorcy, ktoremu zalezalo, zeby poreczyciel sie nie dowiedzial!

    Oczywiście! Ja to wiem, Ty to wiesz, ale Bank nie chce tego słuchać, btw nie
    wiem, czy nie jest to całkiem dobra sprawa, dla arbitra bankowego (czy jak
    tam się ma nazywać człowiek na tym stanowisku), którego lada moment mają
    powołać.

    pozdrawiam

    Axe

  • 16. Data: 2002-01-11 16:15:48
    Od: Karolona Godyń <k...@o...org.pl>

    Daniel Walczak napisał(a):

> [...]
    > sprawie nie wiedział, z punktu widzenia Banku: Bank wezwał poręczyciela do
    > spłaty, spłaty nie było, ergo poręczyciel jest niesolidny.

    Z ich strony to najprostsze wyjście. W Kodeksie Cywilnym jest mowa o
    czymś takim jak skuteczne doręczenie. Czyli ma odebrać list polecony
    osoba która ma się dowiedzieć o spłacaniu kredytu. Jeśli odbierze ktoś z
    rodziny, czy mieszkańców tego samego domu to nie jest to już skuteczne.
    Osoba, która została umieszczona w takim rejestrze powinna najpierw
    wysłać zapytanie do Biura Informacji Kredytowej czy w tym rejestrze jest
    i z jakiego powodu, a potem mając te informacje napisać do banku pismo z
    rządaniem wyjaśnienia. Do tego rejestru można trafić nawet za 800pln
    zadłużenia. Czyli np. ktoś zamknął konto spłynęła sobie jakaś transakcja
    na kilkaset złotych i wszyscy o tym zapominają. A bank zamiast próbować
    znaleść klienta składa donos. (To opis sytuacji prawdziwej)
    Jeśli to tylko nie jest PKO BP to sytuacje powinno się dać odkręcić.

    pozdrawiam

    karolina